Hvor længe må drenge komme med i kvindeomklædningsrummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2012

raca

Pigen fra landet skriver:

Min pige på 8 kan ikke lide tanken om selv at gå ind i omklædningsrummet - Super ærgeligt, da de i svømmehallen mener at hun selv kan kunne dette, hvis hun er i svømmehallen med sin far. 

Synes at det er helt vildt at nogle af jer mener at et barn der er startet i skole (5-6 års alderen) selv skal kunne klare dette, uden en forældre? Har I der mener dette, selv børn i denne alder?

så ening..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

wamse

Jeg sendte ikke min 6 årig alene ind i et omklædningsrum, og ville aldrig forvente at andre skulle det

Ved ikke om det er nogle officielle regler for det, men tvivler meget på, at det er nede ved 5-6 år.

Anmeld

14. juli 2012

Missq4

Kay skriver:

jeg bliver sådan lidt bekymret for hvad de kan blive "udsat" for i den alder alene i et omklædningsrum... er jeg den eneste der har det sådan??  det er jo ikke hele tiden der er opsyn i oklædningen....

jeg syntes alle svømmehaller burde havde familie omklædnings rum så var der ikke det problem...

Ja det ville være en god ide eller bare dele rummene op så dem der ikke kan lide børn i omklædningsrumet kunne være for sig selv 

Anmeld

14. juli 2012

raca

sommerbarn<3 skriver:

Nu er vores store en pige, hun er knap 7 år og ville aldrig kunne få hende til at skulle gå alene ind et sted hun ikke kender og selv gøre sig kar og tage bad og alt ting. Det er hun slet ikke moden til og alt for genert.

Ved ikke hvad alder jeg synes ville være passende, 8 måske? Kommer vel i høj grad an på det enkelte barn.

Nemlig.. jeg er ret sikker på min søn er nær 8 inden vi kan få ham til at gøre det selv..

og inden jeg er tryk ved det.. for det er ligesom et sted jeg ikke kan komme jeg skal sende ham ind.. så hvis noget går galt.. eks nogle stjæler hans tøj.. eller en anden mand bliver for nærgående..og ja vi kommer ofte på stille tidspunkter. så ind imellem.. kan der godt kun være 1-2-3 stykker i omkældnings rummet.

hvad skal han så gøre? og hvornår et et barn gammelt nok til at håntere dette..

det mener jeg man som forældre udelukkende kan bedømme. og for mig er 5 totalt udelukket.. 6 tvivlsomt.. 7 måske og 8 nok realisktisk..

Anmeld

14. juli 2012

Bonderøvens kone

wamse skriver:

Jeg sendte ikke min 6 årig alene ind i et omklædningsrum, og ville aldrig forvente at andre skulle det

Ved ikke om det er nogle officielle regler for det, men tvivler meget på, at det er nede ved 5-6 år.

I Ringsted svømmehal må børn i skolealderen og opefter kun benytte omklædningsrum til eget køn.

Anmeld

14. juli 2012

raca

DAs mor skriver:

Problemet er jo nok at de ikke kan tage stilling til hvert eneste barn der kommer.... Når min bliver 7 må jeg bare sørge for at der er en mand med han kender!
Han er i hvert alt for lille nu! (6 til september)

jammen nu er det jo ikke lige alle der kan skaffe en mand til at klæde om med deres søn..

Anmeld

14. juli 2012

LinLin

Min pige på 8 kan ikke lide tanken om selv at gå ind i omklædningsrummet - Super ærgeligt, da de i svømmehallen mener at hun selv kan kunne dette, hvis hun er i svømmehallen med sin far. 

Synes at det er helt vildt at nogle af jer mener at et barn der er startet i skole (5-6 års alderen) selv skal kunne klare dette, uden en forældre? Har I der mener dette, selv børn i denne alder?

Min dreng er i hvert fald alt for lille! Og ved da heller ikke om han kan selv (= om jeg er tryg ved at han er alene) om et år!

Anmeld

14. juli 2012

Missq4

Men jeg syntes det er svært at sætte alder på da ingen børn er ens min søn på 7 vil kigge på andre damer men tror så ment ikke at det er ment på den frække måde som voksne gør men mere at de studier/lære hvor forskellige vi alle er men jeg ville ikke kunne sende ham ind for sig selv for han ville glemme det halve så jeg følger ikke jeg kan i svømmehalen med ham uden han har en han kan gå med og det er da træls syntes jeg 

Anmeld

14. juli 2012

LinLin

raca skriver:

jammen nu er det jo ikke lige alle der kan skaffe en mand til at klæde om med deres søn..

Nej - og det kan jeg heller ikke 'altid' !- det var også ironisk ;-) men det er jo også ærgerligt. Men han skal sgu ikke ind i set omklædningsrum alene før vibegge er trygge ved det og hvis det så er efter det er tilladt, må vi jo undvære
...

Anmeld

14. juli 2012

wamse

I Ringsted svømmehal må børn i skolealderen og opefter kun benytte omklædningsrum til eget køn.

Ok, så ville jeg bare ikke benytte mig af svømmehallen, hvis jeg ikke mente at mit barn kunne klare sig selv.

Nu har jeg en datter på 6 år, og hun skal jo uanset hvad jo i samme omklædning som mig, men hvis hun fx skulle have været i svømmehal med hendes far, så ville hun ikke kunne gøre det selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.