At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Du råder selv over dine penge

Tror vi har købt tøj for 8500 kr til to voksne og et barn fordelt over årets 12 måneder

Det sætter tingene i perspektiv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men det ene udelukker da ikke det andet?

Vi får altså stadig mad,og mine børn har 4 ugers ferie hvor de 2 er sydpå.

Så fordi man bruger 8000,10.000 eller mere behøver det jo ikke betyde at der så ikke er råd til andet.

Lige præcis

Selvom jeg bruger mange penge på tøj, har vi altså stadig råd til mad på bordet, fornøjelser, ferier osv.

Anmeld

3. juli 2012

TeamRocket

MilleMus1988 skriver:

jaa dem der er heldige med en guldske i røven kan jo sagtens, men min mening er at det er vanvittigt

Sikke en smart kommentar. Selv er jeg opvokset hos min mor, der var enlig, under uddannelse og jeg har tre søskende, jeg var på min første ferie som 17 årig og det var ikke min mor der betalte. Så guldske i røven har jeg ikke, jeg har derimod gode værdier og lyst til at arbejde og tjene gode penge så der altid er penge til tøj, rejser og livets goder, for det var ikke sjovt at vokse op uden penge. Vi er nogle der har knoklet for at få det vi har idag og vi nyder godt af det og det samme gør vores børn

Anmeld

3. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, jeg kunne aldrig drømme om, at bruge 8.500 kr. på tøj til mine børn på en måned. Det handler IKKE om, at jeg er misundelig, men synes det er vanvittigt. Hvad med, at bruge det halve og så sætte resten ind på en børneopsparing til dine børn - det er jeg sikker på, at de vil sætte meget mere pris på.

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Nej, jeg kunne aldrig drømme om, at bruge 8.500 kr. på tøj til mine børn på en måned. Det handler IKKE om, at jeg er misundelig, men synes det er vanvittigt. Hvad med, at bruge det halve og så sætte resten ind på en børneopsparing til dine børn - det er jeg sikker på, at de vil sætte meget mere pris på.

Fair nok at du har din holdning, men det ene udelukker vel ikke det andet? Børnepengene ryger direkte ind på deres opsparing, og desuden sætter jeg i forvejen max beløbet ind på deres konto. Hvis de får pengegaver sættes de også ind. Det har jeg en økonomi der tillader 

Anmeld

3. juli 2012

FrkT

Puhhh ha, ja jeg misunder dig lidt at du har så mange penge at du rent faktisk bare kan gøre sådan, uden det betyder I ikke kan betale jeres regninger eller ikke får mad på bordet. Hvor ville det være SKØNT at have det overskud i økonomien 

Og har du råd til det, og er det det du gerne vil bruge pengene på, så er det da bare lige hvad du skal gøre, uanset hvad andre siger. Jeg er overbevist om at du har gjort en masse butikker RIGTIGT glade i juni måned 

Når det så er sagt, så ville jeg, hvis jeg havde det økonomiske overskud til det, ALDRIG bruge så mange penge på tøj til et barn i voksealderen på så kort tid.... jeg ville hellere købe noget mere langsigtet, få nogle gode oplevelsesture ud af det og så sætte en masse på opsparingen. Men jeg har også i mit voksenliv haft rigtig skidt med penge stort set konstant, så jeg ved hvor meget det ville betyde for mig at have 8500 i overskud pludselig. Pengene får lidt en anden værdi, når man ikke har så mange af dem...

Håber du fik noget lækkert tøj ud af det 

Anmeld

3. juli 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Født med en guldske i røven? Muligvis.... det ville nogle nok mene. MEN jeg har altså også knoklet for at nå hertil hvor jeg er i dag og taget en en lang videregående uddanelse. Jeg har arbejdet mig til tops og høster sådan set bare frugten heraf. Du kan jo gøre mig kunsten efter....

Godt comeback

Anmeld

3. juli 2012

Carina:-)

MoarHvidovre skriver:

Hvad nu hvis man har børneopsparing hvor man sætter max ind?

Man kommer på ferie,får ordentligt mad og der så stadig er råd til 8500 til tøj?

TS har jo på intet tidspunkt antydet at hendes børn ikke får alle de andre ting de har brug for.

Deres rådighedsbeløb er bare stort,.og det nyder rollingerne godt af.

Anmeld

3. juli 2012

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Aldrig i livet kunne jeg finde på at bruge så mange penge på tøj til min datter/børn på en måned... No way...

Anmeld

3. juli 2012

Sakris

MilleMus1988 skriver:

jaa dem der er heldige med en guldske i røven kan jo sagtens, men min mening er at det er vanvittigt

Man behøver jo ikke have en guldske i røven for at kunne gøre det. Nogle kæmper sig til at have penge!

Personligt synes jeg det er fint. Det kan vel nemt blive dyrt hvis man skal have en helt ny garderobe. Vi brugte nok 10.000 i de 6 størrelser fra 50-80. Men vi gjorde også regnskab for hver enkelt par strømper. Vi købte en del brugt, og var egentlig overrasket over hvor mange penge der alligevel i alt blev brugt. 

Dine børn har jo forhåbentlig også tøj til lang tid nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.