At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Maja_4000

Så længe du ikke får overtræk , tager lån eller andet for det , kan jeg ikke se der er noget galt i det .. Hvis I altså stadig har penge til mad osv.

Men jeg synes godt nok at det er MANGE penge   Tror hellere jeg ville tage ud og rejse engang imellem , hvis jeg havde så mange penge i overskud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Dinna88

Jeg synes det er helt hen i vejret - og jeg ville ikke gøre det om så pengene var til det. Ekstra shopping her og der, ja, men i mit hoved er 8500 rigtig mange penge. Men jeg tror også at det her sparegen sidder dybt, dybt i mig efter at have sparet sammen i snart 1½ år, hvor jeg har gemt ALT hvad jeg kunne.  Det er faktisk en fordel til  tider, som nu hvor både kæresten og jeg er på SU uden job ved siden af

Men! Det er også vigtigt for mig at påpege at jeg ikke skal bedømme hvad der er rigtigt og forkert. Du bruger dine penge præcis som du vil, og hvad jeg gør og tænker er jo så ligegyldigt  

Anmeld

3. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Vi prioriterer alle vores penge forskelligt, og vi har forskellige rådighedsbeløb.

Jeg ville måske ikke bruge så mange penge på tøj på en måned til mine børn, men jeg kan ikke få ondt i måsen over, at der er andre, der gør det.

Jeg har feks lige brugt samme beløb på en rejse for mine børn og jeg, og det synes jeg, jeg skal have lov til, på samme måde som du skal have lov til at bruge dem på tøj

Så længe man ikke sætter sig i gæld for at gøre det, kan jeg ikke se et problem i det

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

jaa dem der er heldige med en guldske i røven kan jo sagtens, men min mening er at det er vanvittigt

Født med en guldske i røven? Muligvis.... det ville nogle nok mene. MEN jeg har altså også knoklet for at nå hertil hvor jeg er i dag og taget en en lang videregående uddanelse. Jeg har arbejdet mig til tops og høster sådan set bare frugten heraf. Du kan jo gøre mig kunsten efter....

Anmeld

3. juli 2012

Silas&Mille

Jeia skriver:

Synes det er i overkanten, ville aldrig selv bruge så meget selv, selv om jeg også har pengene, de ryger hellere ind på opsparingen. 

Anmeld

3. juli 2012

come2

Anonym skriver:

Født med en guldske i røven? Muligvis.... det ville nogle nok mene. MEN jeg har altså også knoklet for at nå hertil hvor jeg er i dag og taget en en lang videregående uddanelse. Jeg har arbejdet mig til tops og høster sådan set bare frugten heraf. Du kan jo gøre mig kunsten efter....

Lige præcis. Misundelse er en grim ting.

Man må yde for man kan nyde

Anmeld

3. juli 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Jeg kan ikke se problemet  Hvad du køber og hvis økonomien kan holde til det, så må det være din veninde der har et problem 

Men nej, jeg ville aldrig fyre så mange penge af på en måned - det er jeg for nærig til 

Anmeld

3. juli 2012

_-Kathrine-_

Ooorkkk... Jeg kunne da bruge mere, hvis jeg havde pengene til det....!
Så hvad du bruger dine penge på, bestemmer du helt selv!
Det må bare være fedt at have så mange penge til sig selv!

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Så længe du ikke får overtræk , tager lån eller andet for det , kan jeg ikke se der er noget galt i det .. Hvis I altså stadig har penge til mad osv.

Men jeg synes godt nok at det er MANGE penge   Tror hellere jeg ville tage ud og rejse engang imellem , hvis jeg havde så mange penge i overskud

Vi har skam penge til mad hehe

Anmeld

3. juli 2012

Carina:-)

Yurie skriver:

det var ogsaa det jeg taenkte. Det er meget paa bare toej, ogsaa selvom at man har dem. og hvis man saa har knoklet for dem, og saa bruge dem paa en maaned. og saa paa en maaned. og isaer lige op til sommerferien.

men det maa hun jo bestemme hende, det er hendes penge. jeg ville aldrig bruge saa mange penge paa bare toej til nogen, jeg ville hellere spare sammen og saa tage paa en hyggelig ferie.

Men det ene udelukker da ikke det andet?

Vi får altså stadig mad,og mine børn har 4 ugers ferie hvor de 2 er sydpå.

Så fordi man bruger 8000,10.000 eller mere behøver det jo ikke betyde at der så ikke er råd til andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.