Hvor lang tid ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

Mathilde

Jeg ville gerne amme fuldt i 6 mdr og amme delvist indtil 12 mdr. Men kom til at amme stort set fuldt i 12 mdr. og delvist i 18 mdr. Det er ikke sådan med et barn, der ikke gider fast føde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

DLM

Jeg ammede fuldt ud 5 måneder, begyndte på grød til middag og supplerede med bryst. da han var godt 8 måneder fik han kun morgen og aften, fra 10 måneder kun aften. Han sagde selv stop ved 14 måneder, så det var super.

Anmeld

29. juni 2012

MelikkazMoar

Muhmi skriver:

Og hvor lang tid havde du SAGT at du ville amme?

Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...

Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.

Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt...

Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.

jeg sagde altid, "jeg vil amme til der ikke er mere mælk" (for jeg troede vitterligt at det bare holdte op af sig selv)

men en uge/10dage  inden prinsessens 1års fødselsdag tog vi en kold tyrker ..

Anmeld

29. juni 2012

MelikkazMoar

Mathilde skriver:

Jeg ville gerne amme fuldt i 6 mdr og amme delvist indtil 12 mdr. Men kom til at amme stort set fuldt i 12 mdr. og delvist i 18 mdr. Det er ikke sådan med et barn, der ikke gider fast føde..

ja, sådan et barn havde jeg også

Anmeld

29. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Jeg ammer stadig min søn, han er et år og har tænkt mig at amme ham til han er to, hvis han ellers selv har lyst og jeg synes det stadig fungere. Så kan ikke rigtig stemme.

Men da jeg blev gravid tænkte jeg at jeg max ville amme til 1 år og ikke mere, men efterhånden som tiden er gået og jeg kan se min søn har brug for det, har jeg ændret holdning.

Anmeld

29. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Muhmi skriver:

Og hvor lang tid havde du SAGT at du ville amme?

Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...

Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.

Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt...

Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.

Jeg havde planlagt at amme min søn i 2år og han blev ammet i 2år og en uge og så stoppede jeg.

Med min datter er planen den samme altså at amme i 2år. Hun er nu næsten 17måneder og hun vil stadigvæk gerne ammes i søvn.

Anmeld

29. juni 2012

Zafir

Idun er fuld ammet i 6 mrd, meget lidt mad indtil 10 mrd og mindre og mindre babs, indtil hun var 3½.

Frigg er fuldt ammet indtil 5 mrd, herefter en del mad, som var hendes store kærlighed. hun ville have alt muligt mad. Hun får en enkelt tår i ny og næ, men der kan godt gå dage imellem. Hun er 22 mrd nu.

Jeg vil dertil sige, at selvom jeg har ammet i mere end 5 år nu, fordelt på 2 børn, så har jeg IKKE hængebabser

Anmeld

29. juni 2012

Koen.

Zafir skriver:

Idun er fuld ammet i 6 mrd, meget lidt mad indtil 10 mrd og mindre og mindre babs, indtil hun var 3½.

Frigg er fuldt ammet indtil 5 mrd, herefter en del mad, som var hendes store kærlighed. hun ville have alt muligt mad. Hun får en enkelt tår i ny og næ, men der kan godt gå dage imellem. Hun er 22 mrd nu.

Jeg vil dertil sige, at selvom jeg har ammet i mere end 5 år nu, fordelt på 2 børn, så har jeg IKKE hængebabser

Det må jeg fortælle svigermor!!! elsker men når det kommer til amning er hun S**** selv

første barn ammede jeg ikke men denne gang har jeg virkelig kæmpet for det og bassedrengen er nu 6 uger og endelig ser det ud til at køre, men får konstant kommentare fra hende som: bliver du ved får du altså lange bryster, skal han nu spise igen, ej det er en dårlig vane du lader ham spise så tit og giv ham nu en flaske!

hun har bare sin egen amme-hader klub er jeg sikker på

til trådstarter, jeg siger stop når der kommer tænder

Anmeld

29. juni 2012

Frk.S

Jeg har tilladt mig at stemme, selvom jeg ikke er stoppet endnu. 
Jeg har valgt at stemme 10-12 mdr.

Freja bliver snart 10 mdr. og jeg har planer om at stoppe med at amme hende omkring når hun bliver 1 år. Lige nu ammer jeg morgen og aften, men jeg har ikke så meget længere, så måske det kommer helt af sg selv.  

Hun får en "hyggetår" om morgenen, så har vi lige lidt tid at løbe på inden hun skal op og have morgenmad. Det har jeg tænkt mig at stoppe med i forbindelse med at hun starter i DP om en måned.

Og så tænker jeg at jeg vil stoppe med aftenamningen derefter og i forbindelse med at jeg selv starter på arbejde (det gør jeg lige inden hun bliver 1 år).

Jeg har hele tiden sagt at jeg ville amme fuldt ud til hun blev ½ år og supplere til hun blev 1 år - ligesom anbefalingerne. Hvis jeg atså kunne, og det kunne jeg heldigvis.

Anmeld

29. juni 2012

Sara.

Min datter, som er mit første barn, ammede jeg fuldt til hun var 9 mdr.
Da jeg var gravid havde min mand og jeg snakket om at hvis jeg ku amme længe ville det være godt for hende mht. allergi.

Da jeg fik mit andet barn havde jeg tænkt at jeg sku amme ca et års tid... men det gik ikke af flere årsager og han fik flaske fra han var 5 uger gammel.

Så jeg ku have mange ideer om hvad jeg ville, men fandt ud af at det virkelig afhænger af hvad mine børn vil og kan!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.