Hvor lang tid ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor lang tid ammede du?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

20.128 visninger
79 svar
6 synes godt om
28. juni 2012

Muhmi

Og hvor lang tid havde du SAGT at du ville amme?

Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...

Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.

Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt...

Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

blomst84

Jeg ammede min datter til hun var omkring 9 måneder, ville med glæde amme hende til hun var et år, men hun valgte det selv fra før jeg fødte ville jeg MAX amme et halvt år men jeg blev klogere

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

Jeg ammede min datter til hun var omkring 9 måneder, ville med glæde amme hende til hun var et år, men hun valgte det selv fra før jeg fødte ville jeg MAX amme et halvt år men jeg blev klogere

Det er sjovt som man bliver klogere ikke??

Jeg var SÅ fast besluttet på at jeg skulle bare have mine bryster for mig selv, så hurtigt som muligt næsten, men jeg er faktisk virkelig glad for den hyggetid vi har haft med alt det her...

Anmeld

28. juni 2012

KM78

Jeg ammede min ældste halvandet år. Synes at det var ok at stoppe der.

Anmeld

28. juni 2012

lassemor07

Jeg ammet Lasse til han var 6 mrd og 2 dage så ville Lasse ikke mere

Anmeld

28. juni 2012

MortilElias2010

Muhmi skriver:

Og hvor lang tid havde du SAGT at du ville amme?

Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...

Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.

Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt...

Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.

Jeg sagde fra begyndelsen at jeg ville amme til jeg løb tør for mælk, nød virkelig amningen - også om natten, desværre løb jeg tør efter 4 måneder

Anmeld

28. juni 2012

Rosengreen

fuldt ud til hun var 6 mdr. og delvis til lige omkring de 9 mdr 

Jeg ville gerne være blevet ved i et år, men hun mistede simpelthen intereessen  Hun ville ikke længere ligge ned, og i følge min nuværende jordemoder ændre mælken ofte "smag" på det tidspunkt, noget med hormoner og sådan 

Håber den næste holder ved et år! Det er jo SÅ hyggeligt! 

Anmeld

28. juni 2012

132319

Heh, jeg har ALTID sagt at jeg MAX ville amme 1 år men min datter fik gjort den idé til skamme idét jeg ammede hende i 20 måneder  Stoppede faktisk kun fordi hun efter et sygdomsforløb, ikke ville have andet og så gik den ikke længere, ellers var jeg fortsat til hun var 2 år.

Min søn (1. barn) sagde selv fra da han var 8 måneder  

Anmeld

28. juni 2012

blomst84

Muhmi skriver:

Det er sjovt som man bliver klogere ikke??

Jeg var SÅ fast besluttet på at jeg skulle bare have mine bryster for mig selv, så hurtigt som muligt næsten, men jeg er faktisk virkelig glad for den hyggetid vi har haft med alt det her...

Jo har virkelig lært noget om mig selv før jeg blev gravid har jeg altid haft et underligt forhold til amning og brød mig faktisk ikke om tanken... Men nøj hvor jeg nød det og det samvær og hygge med min datter håber mit næste barn vil ammes et års tid

Anmeld

28. juni 2012

Annette A

Jeg vil kun amme et halvt år, så kan jeg ikke rigtig holde det ud mere. Kan så også kun amme delvist og mit første barn stoppede helt af sig selv da han var et halvt år. Mit andet barn stoppede da han var 4 mdr med at amme fordi der vist ikke var mere mælk. Min psyke har det altid lidt svært når jeg ammer, så jeg har ligesom brug for at få min krop tilbage igen når det halve år er gået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.