Muhmi skriver:
Og hvor lang tid havde du SAGT at du ville amme? 
Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...
Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.
Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt... 
Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.
Jeg har ammet fuldt indtil min datter var ca. 4½ mdr. Så begyndte vi stille og roligt med grød, men kun lidt smagsprøver.. Ammede stadig fuldt ved siden af... Og ammede hende 4 gange om dagen indtil hun var ca. 8 mdr. Så trappede vi ned over 2 mdrs tid., indtil det kun blev 1 gang om aftenen, at hun fik bryst... Og da hun her for nogle dage blev 1 år gammel, stoppede jeg det helt...
Jeg har ikke aftalt med mig selv hvor længe jeg ville amme, har bare altid sagt, at jeg ville amme til hun var 1 år, mindst... og stoppede egentlig også kun fordi, at hun ikke virkede synderligt interesseret længere... Nysgerrigheden tog over, og det har ikke været nogen kamp at stoppe eller noget, fordi det kom så naturligt...
Jeg kunne sagtens have fortset amningen, fordi jeg elsker at amme, og synes det er det bedste!!!!