Hvor lang tid ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

Tulle28

Jeg endte med at amme i 17 mdr. - til sidst var det bare en hygge morgen tår, når hun kom ind i sengen om morgenen. Jeg havde overhovedet ikke gjort mig nogen tanker om amning før jeg fik min datter, andet end at det skulle jeg. Er gravid igen, så nu må vi se hvor længe jeg kan amme næste gang - så længe alle synes det er hyggeligt, synes jeg man skal blive ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

Kay

nu kan jeg kun udtale mig om hvad jeg har tænkt mig

men jeg regner med at fuld amme de første 6 måneder og så gå stille og roligt over til normal mad der fra...

hvordan det så kommer til at gå... ja det er jo det

Anmeld

5. juli 2012

-Sigrid-

Nethe er 5½ måneder, og hun er begyndt at blive sur ved mit højre bryst hver gang 

Og det andet bryst er heller ikke altid godt, selvom der er mælk i dem begge. Så tror desværre snart at hun ikke gider mere

Anmeld

5. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ammede Ida 1½ dag

Anmeld

5. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har stemt blankt, da min datter desværre ikke kunne sutte ordentligt, og derfor var flaskebarn fra første dag.

Min søn er 4,5 mdr, og han bliver ammet, og jeg håber, jeg kan fortsætte et års tid endnu (til han er max to år)

Anmeld

5. juli 2012

samantha1986

Muhmi skriver:

Og hvor lang tid havde du SAGT at du ville amme?

Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...

Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.

Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt...

Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.

Jeg ammede i fire dage. Det gjorde sig så ondt fra når hun sugede sig fast, mens hun spiste og bagefter. Og til sidst blødte det. Jeg var så ked af at skulle stoppe. Men jeg spændt hver gang hun skulle spise og jeg tudede gennem den sidste amning inden jeg tog valget. 

Anmeld

5. juli 2012

MariaJ

Ka+Ma=Be skriver:

Altså  nu har jeg svaret! Så må jeg jo se om det holder stik! Benjamin er lige knap 10 måneder og jeg ammer stadig, men jeg regner med at stoppe snart, så jeg har stemt 10-12 måneder!

Jeg startede med at sige 4 måneder, så 6 måneder og så 9 måneder Nu trapper vi lige så stille ned så mælkeproduktionen stopper helt. Det kan ikke vare længe mere

Det er ikke sikkert at mælkeproduktionen stopper helt selvom du trapper ned. Jeg troede oprindeligt at min datter skulle vænnes fra da jeg begyndte at rejse lidt med arbejde igen (og hun var hjemme med far over nogle dage). Det gjorde ingen forskel. Hun har hver gang fået produktionen op igen, når jeg kom hjem.

Anmeld

5. juli 2012

4xGreve

Muhmi skriver:

Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...

Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.

Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt...

Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.

Ammet 5 dage og drømmen var min. 1år desværre skulle det ikke gå sådan og nu 5 måneder sener er det stadig noget der kan gøre mig trist!

Anmeld

7. juli 2012

Sitrani

Muhmi skriver:

Jeg har ammet fuldt indtil min datter var ca. 4½ mdr. Så begyndte vi stille og roligt med grød, men kun lidt smagsprøver.. Ammede stadig fuldt ved siden af... Og ammede hende 4 gange om dagen indtil hun var ca. 8 mdr. Så trappede vi ned over 2 mdrs tid., indtil det kun blev 1 gang om aftenen, at hun fik bryst... Og da hun her for nogle dage blev 1 år gammel, stoppede jeg det helt...

Jeg har ikke aftalt med mig selv hvor længe jeg ville amme, har bare altid sagt, at jeg ville amme til hun var 1 år, mindst... og stoppede egentlig også kun fordi, at hun ikke virkede synderligt interesseret længere... Nysgerrigheden tog over, og det har ikke været nogen kamp at stoppe eller noget, fordi det kom så naturligt...

Jeg kunne sagtens have fortset amningen, fordi jeg elsker at amme, og synes det er det bedste!!!!

Anmeld

15. januar 2014

Victoria2013

Gammel tråd jeg lige hiver op igen! Men havde bare lyst til at svare fordi jeg går og tænker over alt det med amning...

Nu er min pige 7 mdr og jeg ammer stadig - dog kun omkring 3 gange i døgnet, hun gider ikke mere nu og gider heller ikke flaske. Jeg havde oprindelig en tanke om at jeg ville amme til hun var 6 mdr og så gå over på flaske, men... det er jo lidt hyggeligt og så dejlig nemt fremfor at lave flaske 

Vil tro jeg stopper helt når hun er 8-9 mdr, med så lidt som hun gider nu... til den tid kan hun forhåbentlig kan klare sig natten igennem uden mad (hun sover allerede som regel 8-10 timer fra hun går i seng, bliver så ammet og sover så videre til hun står op). Gider nemlig ikke stå op og lave flaske , så hun har bare at gide ammes til hun sover helt igennem  Det passer også med at min barsel er slut om en måneds tid... så er farmand på barsel og så skulle hun jo gerne kunne klare dagene uden mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.