Hvor lang tid ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

LR85

Ammede min første i 4 måneder, da jeg løb tør for mælk. 

Håber a kunne amme fuldt i et halvt år denne gang, 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Københavnermor

Altså jeg ammer stadig, så har svaret blank, da jeg endnu ikke ved hvornår jeg stopper. Min datter er 6 1/2 måned. Jeg havde en ide om at amme længe, mindst til hun er et år, gerne 2, men kan godt mærke at jeg efterhånden syntes det er lidt hårdt.. Så nu håber jeg efterhånden bare jeg holder ud til et år...

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

Ka+Ma=Be skriver:

Årh gud, det kan jeg da ikke lige overskue! haha.

Ja man har så mange gode ideer Men amning er jo også bare super nemt altså! Det er nok derfor man strækker den lidt.... og så lidt mere .. og mere

Utroligt at du stadig har mælk! Jeg er spændt på, hvornår min er væk, og hvornår brysterne er sig selv igen (eller... hvad de nu bliver .)

Jamen med amning synes jeg hurtigt at man har et standpunkt til man tager et andet og hvis man har mælken til det og de gerne vil, så kan jeg ikke se nogen grund til at stoppe

Silas bruger jo så heller ikke særlig meget sut og jeg er da lidt overbevist om at det er fordi han har fået stillet sin suttesult hos mor istedet for sutten. Jeg havde ingen problemer med at vænne ham af med det, for som sagt så har det en måned før vi stoppede ikke været nær så hyggeligt for ham, han har hellere ville lege og jamen så var det jo heller ikke noget prblem at stoppe, han skulle bare lige tage trykket den sidste måned og så gik det stille i sig selv

Hehe, tror nu også at det har noget at gøre med at jeg er gravid igen nu at det ikke helt stopper med mælken, men ja jeg kan også blive overrasket, for det er ikke sådan at det løber ud, men når jeg presser så sprøjter det ud, så der er da til et par tåre tænker jeg Ikke noget der føles ubehageligt eller spænder i brysterne dog

Tror desværre aldrig vores bryster bliver sig "selv" igen, men hey, jeg tager det med ro i sindet, for det er jo også sådan det er at blive ældre og jeg synes faktisk det er lidt flot at man kan se på en kvinde at hun har båret børn...

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

Rosengreen skriver:

fuldt ud til hun var 6 mdr. og delvis til lige omkring de 9 mdr 

Jeg ville gerne være blevet ved i et år, men hun mistede simpelthen intereessen  Hun ville ikke længere ligge ned, og i følge min nuværende jordemoder ændre mælken ofte "smag" på det tidspunkt, noget med hormoner og sådan 

Håber den næste holder ved et år! Det er jo SÅ hyggeligt! 

Det er SÅ hyggeligt... Kan godt savne det lidt, men vil gerne have mine bryster lidt for mig selv inden den næste kommer om syv mdr. haha

Anmeld

28. juni 2012

modesty

Inden jeg fødte havde jeg også besluttet mig for cirka 6 mdr. Nu kører vi på 8 1/2 og jeg regner med at blive ved til cirka et år. Jeg elsker at amme. 

Anmeld

29. juni 2012

dorthemus

Jeg ammede præcist et år

Anmeld

29. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ammede til thea var 11 mdr, så fik hun en slem forkølelse også var det slut. Havde bare bestemt at amme lige så længe det ku lade sig gøre eller til det ik var hyggeligt mere.

Håber jeg ka amme lige så længe denne gang!! Vh stine

Anmeld

29. juni 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Med min første ammede jeg slet ikke. Jeg var ung og naiv og troede at det ville ødelægge mine bryster. 7 år efter får jeg min søn og ham har jeg ammet i næsten 2 måneder og da han ikke tog på synes sundhedsplejesken at jeg skulle supplere op med mme. Så gik min mælke produktion i stå

Anmeld

29. juni 2012

HeXeri

Muhmi skriver:

Og hvor lang tid havde du SAGT at du ville amme?

Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...

Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.

Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt...

Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.

Jeg ammede i 4 måneder. Havde ikke taget stilling til inden om jeg ville amme eller ej, men på opvågningen efterkejsersnit fik jeg ligesom ikke rigtigt valget.

Så det blev til 4 måneder, morgenen efter vi aflivede vores hund forsvandt mælken, jeg var bare ked af det så lægen udskrev de ammestop-piller til mig og drengen blev rykket på flaske.

Om jeg vil amme igen, hvis kæresten får mig overtalt til baby mere ..... Ååååårrrrrhhha, den er svær. Føler mig vammel og klam når jeg har et bryst i munden på barnet, men kan omvendt godt se argumentet i beskyttelsen af allergier og den langsomme start i et fordøjelsesystem der skal finde sig selv. Sandsynligheden er nok, at jeg vil amme de 4 kritiske måneder og så slut, det er et kompromis jeg kan se mig selv i

Anmeld

29. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang ammede jeg med supplerende i 5 uger, så var det slut med det og kun mme.

2. gang ammede jeg 3 mdr. og så en måneden med mme, og derefter mme.

Jeg havde sagt før jeg fødte, at jeg ville max amme 6 mdr. - men tingene går ikke altid som man selv ønsker det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.