Hvor lang tid ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

M &.I

Muhmi skriver:

Og hvor lang tid havde du SAGT at du ville amme?

Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...

Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.

Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt...

Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.

min søn stoppede da han var 6 mdr , han var mere interesseret i at drikke i flaske.. øv bøv:/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Aabye

Muhmi skriver:

Jeg er nemlig stoppet med at amme for ca. en måned siden og det har ikke været svært at vænne ham fra det, han er dog stadig meget begejstret når han ser mine bare bryster, men de bliver pakket hurtigt væk og så brokker han sig ikke...

Det vil sige at jeg faktisk har ammet Silas i over et år, selvom jeg sagde før jeg havde født at jeg kun ville amme i ca. et halvt år.

Og jeg er ikke flov over at have ammet ham så længe, men til sidst synes jeg det var lidt underligt, ikke nær så hyggeligt, fordi det bare skulle overståes, for hans vedkommende og så begyndte han sådan set også at suge sig så hårdt fast at det gjorde vildt ondt...

Og vil lige sige at den her debat IKKE er en amning vs. flaskedebat, selvfølgelig må du gerne svare selvom du ikke har ammet, men det er ikke en debat om hvad der bedst.

Min den første ammede jeg kun i 2 mdr (jeg blev indlagt efter og høje doser af morfin gjorde at jeg ikke måtte amme)

Nr 2 ammede jeg til han blev 11 mdr..
Jeg ville gerne ha stoppet før (han bed mig rigtig tit, og ofte bed han hul), men han ville ikke rigtig tage en flaske ordentligt. Men da han var 10 mdr begyndte jeg lige så stille at trappe ud.. 

Jeg har dog altid sagt at jeg ville amme så længe det var muligt.. 

Anmeld

16. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg ville gerne have haft ammet fuldt ud til han var 7 mdr...

Men pres fra en sundshedsplejerske gjorde at vi trappede ned da han var 5 mdr og gik voer til MME i stedet... og har fortrudt det lige siden... Da det bare gjorde det hele værre...

Anmeld

16. januar 2014

mommy1991

Muhmi skriver:

Har indtil videre ammet i næsten et halvt år og regner med at fortsætte til han er omkring et år

Anmeld

16. januar 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Muhmi skriver:

Jeg ammede til de var henholdsvis 5 mdr med den ældste og 4 mdr med den yngste.
Så kunne jeg ikke mætte den længere. Og gik over til flask.

Anmeld

16. januar 2014

FrkZier

Muhmi skriver:

Da jeg fik Isaak ville jeg som MINIMUM amme ham til han var 6mdr. men gerne morgen/aften amning indtil han var et års tid.. det holdte så desværre ikke da han jo blev syg og indlagt så døde amningen da han kun var 4mdr. efter en MEGET hård kamp fra dag 1.

men så satser jeg på at kunne amme nr2 længere

Anmeld

24. februar 2014

Victoria2013

Som forudset for lidt over en måned siden, ville jeg stoppe med at amme når min datter var 8-9 mdr. Hun er nu 8½ mdr og jeg har været ude og købe nye bh'er, da det er fuldstændig unødvendigt med ammetoppe/bh'er når der ikke ammes i dagtimerne mere. Og hvad angår nat/morgenamning er det også stille og roligt blevet mindre og mindre. Hun gad nærmest ikke i "nat" (ved 5-tiden) da hun vågnede, ej heller da hun stod op (ved 7-tiden).

Så i morgen nat hvis hun vågner får hun en tår vand og så er det dét

Anmeld

24. februar 2014

ECOchild.dk

Hej

Jeg havde med min første planer om at amme længe - et år eller sådan. Jeg fandt så ud af, at det er ikke noget moderen bestemmer - men barnet. Han ville ikke ammes mere efter 3-4 måneder og derfor måtte jeg stoppe.

Derfor var mine forventninger til en lang amning med de to næste børn ikke stor, og de ville heller ikke længe. Den længste ammeperiode blev knap 6 måneder.

Pøj med amningen ;-)

Venlig hilsen

Lotte

www.ecochild.dk

basic økologisk babytøj

Anmeld

25. februar 2014

siw84

Jeg stoppede med at amme min søn efter 2 mdr. Ikke fordi jeg ikke ville men kunne ikke. Producerede kun 100 ml til sammen til sidst og det var slet ikke nok til at mætte ham. Så måtte stoppe ville i hvert fald gerne kunne have ammet de første 6 mdr.

Anmeld

25. februar 2014

oktoberbaby

Jeg er ekstremt nervøs for den kommende amning, selvom jeg kun er så kort henne - da jeg ALTID har haft helt ekstremt ømme brystvorter, og har ALDRIG kunne klare at folk har bare rørt dem. De er endnu mere ømme nu efter jeg blev gravid, og jeg frygter helt klart smerten 

Men jeg har selvfølgelig tænkt mig at prøve, og håber virkelig jeg kan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.