børn må godt græde sig selv i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

LR85 skriver:

Mit barn skal aldrig græde sig selv i søvn. 

Jeg synes det er svigt a deres behov og deres læren om tryghed til omverden og deres nærmeste tryghedskilder. 

Om det så er den ene artikel eller ej er det absolut ikke omsorgsfuldt i mine øjne. 

Enig.

Jeg har aldrig kunnet gøre det, - og har heller aldrig haft lyst til det, så der er nok en sammenhæng.

Og som du skriver, - her er jeg altså ligeglad med forskning, - hvis mit barn græder, så trøster og hjælper jeg. Punktum.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Hwk skriver:

Jeg bliver faktisk ret provokeret når i skriver det er omsorgssvigt at lade sit barn græde sig i søvn, og det skal jeres børn aldrig... VI HAR IKKE VALGET. Vores søn på 3 mdr græder hver gang han skal have en lur om dagen. Han synes det er frygteligt, og vi har prøvet alt, og jeg synes absolut ikke min kærste og jeg yder omsorgssvigt overfor vores søn;(

Åh, jamen det gør I da helt sikkert heller ikke. - Jeg tror, det vi mener er, at hvis I bare går fra ham og lader ham ligge alene og græde, -SÅ tangerer det omsorgssvigt (uh, kan ik li' det ord..)

Anmeld

10. oktober 2012

LR85

Hwk skriver:

Jeg bliver faktisk ret provokeret når i skriver det er omsorgssvigt at lade sit barn græde sig i søvn, og det skal jeres børn aldrig... VI HAR IKKE VALGET. Vores søn på 3 mdr græder hver gang han skal have en lur om dagen. Han synes det er frygteligt, og vi har prøvet alt, og jeg synes absolut ikke min kærste og jeg yder omsorgssvigt overfor vores søn;(

WHAT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har ikke valget??!?

Jeg håber ikke jeg forstår det rigtigt, men skriver du at du ikke har andre valg end a lade din 3 måneders græde sig selv i søvn hver gang du skal putte om dagen???

Det håber jeg virkelig du har, for i mine øjne er det ikke særlig omsorgsfuldt.

En 3 måneders græder når de skal sove, det tror jeg de fleste gør da de ikke vil overlade sig til søvnen, men bare a lade dem ligge og græde sig selv i søvn, tror jeg ikke ligefrem er den bedste løsning.

Håber jeg har forstået dig forkert

Anmeld

10. oktober 2012

raca

at mine børn aldrig har grædt sig i søvn har INTET med

forkæelse,

mangele på grænser

grænse afprøvning

eller at de snor sig om min finger og udnytter forældrene..

det har ikke grædt sig i søvn forde det gør man ikke her i huset, her handler det om nærhed og trykhed og det er værket nært eller tykt at ladet et barn græde, selvom det er kontroleret. dvs med tilsyn ol..

for her er alle behov lige..

dvs når man er sulten får man mad

når man er tørstig får man vand.

når man har brug for kram og nærhed får man det..

når man er ked bliver man trøstet.. og jeg vudere ikke om ked af det heden har den rigtige form..

og lige meget om kl er 5 eller 22. længre er den ikke.

også er jeg ligeglad med hvad dvs forskre siger

Anmeld

11. oktober 2012

modesty

Jeg synes at det er groft og unuanceret at sige at godnat og sov godt metoden handler om at lade sit barn græde sig i søvn, for det gør den ikke.

Jeg har ikke brugt metoden og gudsketak og lov for det, for jeg ville IKKE synes at det var sjovt. 

Men jeg har en veninde som havde kæmpe søvnproblemer med deres første barn som bare IKKE ville sove. Og efter måneder med flere timers putning hver aften - med masser af gråd! - besluttede de sig for at prøve metoden. Det tog tre (!) dage og så var problemerne slut. Deres datter faldt i søvn på fem minutter uden brok hver aften.

Skulle de bare have fortsat med at lade deres barn græde i flere timer hver aften? Havde det været bedre for barnet?

Jeg er sikker på at langt de fleste der kritiserer metoden, ikke har læst bogen. Og derfor rent faktisk ikke kan tillade sig at udtale sig om den. Det handler jo ikke om at lade sit barn græde sig i søvn, men om at indlære i barnet at mor og far netop kommer tilbage når man græder. Vi snakker jo ikke om "gammeldags" metoder hvor barnet bare ligger og hyler og til sidst dejser om af udmattelse.

Jeg ville aldrig bruge metoden som udgangspunkt, men hvis jeg fik et barn med seriøse søvnproblemer (og det er jo dem bogen er målrettet til, som der også står i artiklen) ja, så tror jeg at jeg ville give den en chance. 

Anmeld

11. oktober 2012

Troldemommi

Ikke på vilkår om mit barn får lov til at græde sig selv i søvn, hun kan ikke tale derfor kalder hun på os ved at græde, og det er da vores opgave at høre hende.

Monica

Anmeld

11. oktober 2012

modesty

LOL, jeg ser at jeg har svaret i tråden 2 gange med et halvt års mellemrum. Sådan går det når gamle tråde bliver taget op igen. 

Anmeld

11. oktober 2012

Kamulla

Så har jeg ydet omsorgssvigt for min søn... for min søn har grædt sig selv i søvn.. der har været nætter hvor han har grædt hysterisk og lige meget hvad der blev gjort hjalp det ikke.. jeg vil ikke vende min søn til at blive vugget i søvn, eller jeg skulle holde ham i hånden ti han sov eller andet.. tit har det hurtigt været overstået når han opdagede ans hysteri ikke var = mor kom og vuggede ham i søvn.. for det var da klart det at fortrække.. min søn har aldrig lidt nød... jeg har været hos ham.. jeg gik ind efter få minutter trøstede ham, ligeså snart jeg gik ud gik sirenen igang.. sådan kunne vi fortsætte i timevis.. men det virkede til sidst.. 

Anmeld

11. oktober 2012

Ciss

Selfølgelig kan der være ekstreme situationer, men helt generelt tænker jeg, at der er en grund til, at det er GRUSOMT at høre en baby græde....

Vi har et meget stærkt instinkt, som sikrer, at græder babyen, så reagerer vi. Hvis den reaktion havde været til skade for den menneskelige udvikling, så var det forsvundet for længe siden... At man som forældrer skal bruge vold og magt på sig selv, for at ignorere gråden x-antal minutter osv, tror jeg, er et tegn på, at man kan være på vildspor. Det bør ikke være nødvendigt. Enkelte ekstreme tilfælde - muligvis. 40% af befolkningen? Nej, det kan jeg ikke tro er nødvendigt...'

Anmeld

11. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Tullen85 skriver:

Faldt lige over denne artikel og tænkte jeg lige ville dele...

Hvad er jeres mening, må børn godt græde sig selv i søvn??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49992954:b& #248;rn-må-godt-græde-sig-i-søvn.ht ml

Helt ærligt, så syntes jeg at det kommer an på barnet og opdragelse.

Nogen børn græder jo fordi de er på tværs og bare ikke gider (men det er nok de børn der ved at de får deres vilje hos forældrene) og andre græder fordi der faktisk er noget i vejen og fordi de har et behov.

Så det må jo komme an på situationen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.