børn må godt græde sig selv i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

raca

th skriver:

enig med dig.

vi har kæmpet en lang sej kam hver dag fra vores dreng blev født indtil han var ca. 9-10 måned, der tog vi en kold tyrker hvor han græd sig i søvn i 3 dage, vi kiggede inde til ham hver 10 min første aften 1½ time anden aften 1 time 3 aften 30 min, og nu tager det max 5 min og han er 16 måneder.

det er lige netop det der skader, viser en del andre undersøgelser..

det er ikke en kamp.. det er forældrene der d efinere det som en kamp. og insistere at barnet skal lære det ved man ignore det.. 10 min alene mens man græder ville du byde et voksen menneske det? hvorefter din kommentar til det voksende menneske bare var sov godt også gik du igen. og forsatte i den dur intil det voksende menneske opgav at du var der?

og nej jeg har ikke nemme putte børn. men vi har besluttet at vi gerne vil bruge 10-30 min på at putte dem om aftenen, og få dagen rart afsluttet, hvor de ikke skal ligge og være kede af det..

for jojo de stopper med at græde efter ca 3 dage maks en uge, for så har de nemlig lært at mor er ligeglad med dem. efter kl 19,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

raca

Hwk skriver:

Jeg synes det er så tarveligt og virkelig underligt at skrive sådan noget.... Helt ærligt. Tror du/i at alle børn ar så nemme... SNYDT.. Vores er ikke nem, og nej lader ham da ikke ligge. Jeg går rundt med ham, og vugger ham, og der græder han sig i søvn. Håber sgu du/i får et barn en dag man ikke bare kan putte smilende i seng.. Man kan da ikke tage udgangspunkt i hvor nemt man selv har det.. Børn er forskellige

jammen du er der jo ved ham.. og det gør forskellen..

du har ikke bare lagt ham fra dig og gået din vej.

Anmeld

21. oktober 2012

Faith

th skriver:

enig med dig.

vi har kæmpet en lang sej kam hver dag fra vores dreng blev født indtil han var ca. 9-10 måned, der tog vi en kold tyrker hvor han græd sig i søvn i 3 dage, vi kiggede inde til ham hver 10 min første aften 1½ time anden aften 1 time 3 aften 30 min, og nu tager det max 5 min og han er 16 måneder.

En kold tyrker????

Det blir virkelig ked af at læse. Det er da klart han stopper med at græde efter 3 dage. Hans behov bliver jo ikke mødt.

Anmeld

22. oktober 2012

th

raca skriver:

det er lige netop det der skader, viser en del andre undersøgelser..

det er ikke en kamp.. det er forældrene der d efinere det som en kamp. og insistere at barnet skal lære det ved man ignore det.. 10 min alene mens man græder ville du byde et voksen menneske det? hvorefter din kommentar til det voksende menneske bare var sov godt også gik du igen. og forsatte i den dur intil det voksende menneske opgav at du var der?

og nej jeg har ikke nemme putte børn. men vi har besluttet at vi gerne vil bruge 10-30 min på at putte dem om aftenen, og få dagen rart afsluttet, hvor de ikke skal ligge og være kede af det..

for jojo de stopper med at græde efter ca 3 dage maks en uge, for så har de nemlig lært at mor er ligeglad med dem. efter kl 19,

jeg vidste at jeg nok ville få slag for at jeg skrev dette.

men synes du er HÅRD når du skrive MOR GIDER DEM IKKE EFTER KL: 19.00

Nu ved du jo ikke hvordan vores historie har været, så du får den da lige her, så kan du vælge hvad du synes og ikke.

vi har fra han var 3 måned været inde ved ham indtil han faldt i søvn, vi sang, vuggede, gik med ham nussede ham osv. nogen gange fra kl. 18 til kl. 23.30, og når man har gjort det på skift i ½ år, så søger man altså råd. oveni skal det nævnes at vi var oppe mellem 6 og 10 gange hver nat og stod op kl. 6.30 igen med ham, og nej han sov heller ikke ret meget om dagen.

vi snakkede med vores sp, der anbefaldet zoneterapi, kirop. få tjekket hans øre, og det gjorde vi alt var fint, dog fik vi for anden gang at vide at vores søn har et voldsomt tempemant, og vi skulle sætte grænser nu, ellers ville vi få meget svært ved det når han blev ældre.

vi snakkede så igen med sp og spurgte om man måtte prøve det andet, hun anbefaldet det ikke, men sagde at hvis vi ville prøve det, så måtte det max tage 2 timer, og man skulle holde øje med ham ved at stå uden for døren og stå det imellem 5 og 10 min. og så gå ind tilbyde ham noget at drikke og give ham sutten og putte og sige godnat igen. så vi var jo nok derinde i 2 min adgangen og det var max hver 10 min. man sidder jo ikke med et stopur og kigger på tiden.

nu har vi det bare så godt med pytning, vi børster tænder, vinker godnat til peter plys, får en tår at drikke og så kan vi ligge ham og så ligger han og snakker i ca 5-10 min og så sover han,

og hvis han græder nu om aften, så er vi der i løbet af 10 sek. for vi ved der er noget galt og han har brug for os. hvis han peger på han dynen er det fordi han vil med ind til os og hvis han peger på hans vand så er det noget og drikke og så sove videre.

så jeg ved det var hårdt de 3 dage, men jeg er sikker på at det er det bedste vi har gjort.

og det er helt ok at andre har en anden holdning.

Anmeld

22. oktober 2012

th

Faith skriver:

En kold tyrker????

Det blir virkelig ked af at læse. Det er da klart han stopper med at græde efter 3 dage. Hans behov bliver jo ikke mødt.

Nu ved du jo ikke hvordan vores historie har været, så du får den da lige her, så kan du vælge hvad du synes og ikke.

vi har fra han var 3 måned været inde ved ham indtil han faldt i søvn, vi sang, vuggede, gik med ham nussede ham osv. nogen gange fra kl. 18 til kl. 23.30, og når man har gjort det på skift i ½ år, så søger man altså råd. oveni skal det nævnes at vi var oppe mellem 6 og 20 gange hver nat og stod op kl. 6.30 igen med ham, og nej han sov heller ikke ret meget om natten.

vi snakkede med vores sp, der anbefaldet zoneterapi, kirop. få tjekket hans øre, og det gjorde vi alt var fint, dog fik vi for anden gang at vide at vores søn har et voldsomt tempemant, og vi skulle sætte grænser nu, ellers ville vi få meget svært ved det når han blev ældre.

vi snakkede så igen med sp og spurgte om man måtte prøve det andet, hun anbefaldet det ikke, men sagde at hvis vi ville prøve det, så måvvi det max tage 2 timer, og man skulle holde øje med ham ved at stå uden for døren og stå det imellem 5 og 10 min. og så gå ind tilbyde ham noget at drikke og give ham sutten og putte og sige godnat igen. så vi var jo nok derinde i 2 min adgangen og det var max hver 10 min. man sidder jo ikke med et stopur og kigger på tiden.

nu har vi det bare så godt med pytning, vi børster tænder, vinker godnat til peter plys, får en tår at drikke og så kan vi ligge ham og så ligger han og snakker i ca 5-10 min og så sover han,

og hvis han græder nu om aften, så er vi der i løbet af 10 sek. for vi ved der er noget galt og han har brug for os. hvis han peger på han dynen er det fordi han vil med ind til os og hvis han peger på hans vand så er det noget og drikke og så sove videre.

så jeg ved det var hårdt de 3 dage, men jeg er sikker på at det er det bedste vi har gjort.

Anmeld

22. oktober 2012

MorDk

MorDk skriver:

Nej sådan er det også herhjemme. En smule skaberi/piveri er ok... men kunne aldrig finde på at lade min søn græde/skrige/hulke sig selv i søvn!!

Dette var mit svar tilbage i april...

Anmeld

22. oktober 2012

MorDk

Jeg kan sige sådan som vi putter vores søn på 2 år nu er at vi læser en bog med ham i sengen og så ligger vi ved siden af ham til han falder i søvn. Dette gør vi da han er blevet storebror og han føler et større behov for os. Vi bruger 1 time på det ca. Det samme som vi gjorde hvis ikke vi lå med ham. Derfor har vi valgt at gøre hvad der er bedst for ham/os. Ro, tæthed og en rar følelse inden i...

Vi har "Kæmpet" med med ham... men jeg har valgt ikke at tage denne kamp... for i løbet af dagen (grundet hans alder og grundet hans nye rolle som storebror) så kommer der mange andre "kampe" som jeg mener er bedre og mere væsentlige at tage.

Jeg har fået mange kommentarer på vores metode (at ligge med ham i sengen) men vi er ligeglade. Han er glad/tryg så er vi glade

Anmeld

22. oktober 2012

Carina:-)

th skriver:

vi har fra han var 3 måned været inde ved ham indtil han faldt i søvn, vi sang, vuggede, gik med ham nussede ham osv. nogen gange fra kl. 18 til kl. 23.30, og når man har gjort det på skift i ½ år, så søger man altså råd. oveni skal det nævnes at vi var oppe mellem 6 og 20 gange hver nat og stod op kl. 6.30 igen med ham, og nej han sov heller ikke ret meget om natten.

vi snakkede så igen med sp og spurgte om man måtte prøve det andet, hun anbefaldet det ikke, men sagde at hvis vi ville prøve det, så måvvi det max tage 2 timer, og man skulle holde øje med ham ved at stå uden for døren og stå det imellem 5 og 10 min. og så gå ind tilbyde ham noget at drikke og give ham sutten og putte og sige godnat igen. så vi var jo nok derinde i 2 min adgangen og det var max hver 10 min. man sidder jo ikke med et stopur og kigger på tiden.

Flot at en kiropraktor kan fortælle jer anden gang at i er der at i skal sætte grænser.

Der snakkes om en baby!

Og jeres egen sp fraråder det,men det vælger i at ignorere.

Trist læsning.

Anmeld

22. oktober 2012

Musen5

Noneother skriver:

Lige mine ord.

Kunne ikk ha sagt det bedre selv.

/Mette

Anmeld

22. oktober 2012

Musen5

LR85 skriver:

Mit barn skal aldrig græde sig selv i søvn. 

Jeg synes det er svigt a deres behov og deres læren om tryghed til omverden og deres nærmeste tryghedskilder. 

Om det så er den ene artikel eller ej er det absolut ikke omsorgsfuldt i mine øjne. 

Kunne ikk ha sagt det bedre selv...

/Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.