raca skriver:
det er lige netop det der skader, viser en del andre undersøgelser..
det er ikke en kamp.. det er forældrene der d efinere det som en kamp. og insistere at barnet skal lære det ved man ignore det.. 10 min alene mens man græder ville du byde et voksen menneske det? hvorefter din kommentar til det voksende menneske bare var sov godt også gik du igen. og forsatte i den dur intil det voksende menneske opgav at du var der?
og nej jeg har ikke nemme putte børn. men vi har besluttet at vi gerne vil bruge 10-30 min på at putte dem om aftenen, og få dagen rart afsluttet, hvor de ikke skal ligge og være kede af det..
for jojo de stopper med at græde efter ca 3 dage maks en uge, for så har de nemlig lært at mor er ligeglad med dem. efter kl 19,
jeg vidste at jeg nok ville få slag for at jeg skrev dette.
men synes du er HÅRD når du skrive MOR GIDER DEM IKKE EFTER KL: 19.00
Nu ved du jo ikke hvordan vores historie har været, så du får den da lige her, så kan du vælge hvad du synes og ikke.
vi har fra han var 3 måned været inde ved ham indtil han faldt i søvn, vi sang, vuggede, gik med ham nussede ham osv. nogen gange fra kl. 18 til kl. 23.30, og når man har gjort det på skift i ½ år, så søger man altså råd. oveni skal det nævnes at vi var oppe mellem 6 og 10 gange hver nat og stod op kl. 6.30 igen med ham, og nej han sov heller ikke ret meget om dagen.
vi snakkede med vores sp, der anbefaldet zoneterapi, kirop. få tjekket hans øre, og det gjorde vi alt var fint, dog fik vi for anden gang at vide at vores søn har et voldsomt tempemant, og vi skulle sætte grænser nu, ellers ville vi få meget svært ved det når han blev ældre.
vi snakkede så igen med sp og spurgte om man måtte prøve det andet, hun anbefaldet det ikke, men sagde at hvis vi ville prøve det, så måtte det max tage 2 timer, og man skulle holde øje med ham ved at stå uden for døren og stå det imellem 5 og 10 min. og så gå ind tilbyde ham noget at drikke og give ham sutten og putte og sige godnat igen. så vi var jo nok derinde i 2 min adgangen og det var max hver 10 min. man sidder jo ikke med et stopur og kigger på tiden.
nu har vi det bare så godt med pytning, vi børster tænder, vinker godnat til peter plys, får en tår at drikke og så kan vi ligge ham og så ligger han og snakker i ca 5-10 min og så sover han,
og hvis han græder nu om aften, så er vi der i løbet af 10 sek. for vi ved der er noget galt og han har brug for os. hvis han peger på han dynen er det fordi han vil med ind til os og hvis han peger på hans vand så er det noget og drikke og så sove videre.
så jeg ved det var hårdt de 3 dage, men jeg er sikker på at det er det bedste vi har gjort.
og det er helt ok at andre har en anden holdning.