Jeg tror at metoden er ret misforstået. For det første handler det IKKE om at græde sig i søvn. Det handler om at lade barnet ligge og brokke sig (og ja, hos nogle vil det være gråd) i et par minutter, før man går ind til dem. Men pointen er jo netop at man går ind til dem!
Altså, dem jeg har snakket med som har brugt godnat og sov godt, siger at det virker efter 3-4 dage og derefter er der ingen problemer. Det dér med at børn tager evig skade og får lavt selvværd o.s.v. af at ligge og græde, er hvis det bliver gjort konsekvent over længere perioder, og det er der jo ikke tale om her.
Jeg har ikke selv benyttet metoden og har heller ikke særlig meget lyst til det. Det tager vores dreng cirka 20-30 minutter at falde i søvn om aftenen - og vi har meget faste putteritualer, gør de samme ting hver aften, følger anbefalingerne o.s.v. o.s.v. Det TAGER bare 20-30 minutter. Så er der nogle børn der falder i søvn det øjeblik de rammer puden, men det betyder altså ikke at deres forældre er bedre til at putte, at børnene føler sig mere trygge o.s.v. Det betyder bare at nogle børn godt kan lide at sove og andre hellere vil være vågne. Der er krudt i røven på min dreng. Han elsker at være vågen. Derfor brokker han sig når han skal sove.
Alle jer der skriver at "vi putter med en sang og en bamse og så sover h*n med det samme. Jeg kunnne ALDRIG finde på at bruge den metode" Nej, det er sgu da klart at I ikke kunne det, jeres barn har jo ikke problemer med at sove. Den her metode henvender sig til folk der HAR prøvet alle de gængse metoder, som bare ikke virker.
Hvis det tog min dreng 1 time med skrig og skrål hver aften at sove, og det havde stået på i måned efter måned efter måned, så kunne jeg godt finde på at forsøge metoden i en lille uge. Og hvis det så ikke virkede, ville jeg stoppe.
Anmeld