børn må godt græde sig selv i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

maria_wlt

Mettefpigen skriver:

Her græder han heller ikk sig selv i søvn... Men han kan godt få lov til at græde lidt uden at jeg siger noget til det... Det kan jeg ikk se noget forkert i... Men han kan godt brokke sig i søvn, uden at græde... Og det er der ikk noget galt i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Jonatansmor

Tullen85 skriver:

Faldt lige over denne artikel og tænkte jeg lige ville dele...

Hvad er jeres mening, må børn godt græde sig selv i søvn??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49992954:b& #248;rn-må-godt-græde-sig-i-søvn.ht ml

Har altid trøstet min dreng når han var ked, især når han skulle sove. Jeg finder tanken dybt irrationel, at barnet ikke det mindste bliver påvirket af ingen trøst.

Selvfølgeligt er der forskel, det er der også på min drengs opførsel. Kan tydeligt mærke forskel på om han "leger" eller det er alvorligt. Især da vi skiftede fra vintertid til sommertid, var der en uges tid hvor han insisterede på at være vågen til kl 21. Han var fuldstændigt udmattet kl 19, men han sov ikke før kl 21. Vi holdte fast, du skal altså sove i din egen seng, der er intet at gøre ved det, men trøst fik han altså stadig.

Får han tænder, er syg eller der er et eller andet der trykker, er det en helt anden snak. Der får han alt det han har brug for.

Min generelle opfattelse af diverse undersøgelser, er at man skal lade være med at tro på alt man læser. Ligegyldigt hvor kloge nogen tror de er, er der altid et eller andet der kan modbevise deres teorier.

Anmeld

28. april 2012

Fenja09

Vores datter græder sig aldrig i søvn, det ville jeg da slet ikke kunne bære i mit hjerte. Har set det nogle gange når vi har været ude, at mødre med barnevogne lader deres barn græde og græde og græde - og jeg har allermest lyst til at tage barnet op og trøste.

Selvom børnene måske godt må græde sig selv i søvn, betyder det heldigvis ikke at man skal gøre det.

/Fenja

Anmeld

28. april 2012

Clisolka

Tullen85 skriver:

Jeg er lidt splittet, mener selvfølgelig ikke man skal lade sit barn græde sig i søvn, men mener også man gør den en kæmpe bjørnetjeneste når man vugger, synger eller nuser dem i søvn.

Men jeg mener heller ikke barnet tager skade af at græde, hvis min søn græder når jeg putter ham går jeg der ind, og fortæller ham at han skal sove og at mor sidder lige ude i køkkenet, og så går jeg ud igen, måske skal han bekræftes i at jeg sidder lige ude i køkkenet flere gange, og går da også der ind igen, men går ikke der ind hver gang han piver lidt.

Helt enig 

Anmeld

28. april 2012

Brams

LR85 skriver:

Mit barn skal aldrig græde sig selv i søvn. 

Jeg synes det er svigt a deres behov og deres læren om tryghed til omverden og deres nærmeste tryghedskilder. 

Om det så er den ene artikel eller ej er det absolut ikke omsorgsfuldt i mine øjne. 

Jeg er SÅ rørende enig

Anmeld

28. april 2012

modesty

Jeg tror at metoden er ret misforstået. For det første handler det IKKE om at græde sig i søvn. Det handler om at lade barnet ligge og brokke sig (og ja, hos nogle vil det være gråd) i et par minutter, før man går ind til dem. Men pointen er jo netop at man går ind til dem!

Altså, dem jeg har snakket med som har brugt godnat og sov godt, siger at det virker efter 3-4 dage og derefter er der ingen problemer. Det dér med at børn tager evig skade og får lavt selvværd o.s.v. af at ligge og græde, er hvis det bliver gjort konsekvent over længere perioder, og det er der jo ikke tale om her.

Jeg har ikke selv benyttet metoden og har heller ikke særlig meget lyst til det. Det tager vores dreng cirka 20-30 minutter at falde i søvn om aftenen - og vi har meget faste putteritualer, gør de samme ting hver aften, følger anbefalingerne o.s.v. o.s.v. Det TAGER bare 20-30 minutter. Så er der nogle børn der falder i søvn det øjeblik de rammer puden, men det betyder altså ikke at deres forældre er bedre til at putte, at børnene føler sig mere trygge o.s.v. Det betyder bare at nogle børn godt kan lide at sove og andre hellere vil være vågne. Der er krudt i røven på min dreng. Han elsker at være vågen. Derfor brokker han sig når han skal sove.

Alle jer der skriver at "vi putter med en sang og en bamse og så sover h*n med det samme. Jeg kunnne ALDRIG finde på at bruge den metode" Nej, det er sgu da klart at I ikke kunne det, jeres barn har jo ikke problemer med at sove. Den her metode henvender sig til folk der HAR prøvet alle de gængse metoder, som bare ikke virker. 

Hvis det tog min dreng 1 time med skrig og skrål hver aften at sove, og det havde stået på i måned efter måned efter måned, så kunne jeg godt finde på at forsøge metoden i en lille uge. Og hvis det så ikke virkede, ville jeg stoppe.

Anmeld

28. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
BettyBoop skriver:

Nåh, nej nej... jeg lod ham aldrig bare ligge og græde. Jeg mener at 'godnat og sov godt' metoden siger, at man kan lade dem græde et par minutter før man går ind til dem. Så de lærer at man kommer, når der virkelig er behov. Men hvis man kommer med det samme, så kan det blive en dårlig vane, at de ligger og græder. Jeg synes det er en god metode, hvor barnet ikke får lov at græde mere end et par minutter. Og samtidigt lærer barnet at falde i søvn selv.

Sådan gjorde jeg også ved min datter.

Jeg havde givet hende en dårlig vane med at skulle vugges i søvn, men da hun var ca 1 år, begyndte jeg lige så langsomt at vænne hende af med det.

Det tog to! aftener, hvor jeg var inde ved hende ca hvert andet minut for at vise, at jeg stadig var der for hende. Siden det er hun selv faldet i søvn, - og hun har aldrig grædt utrøsteligt.

Ved min søn er jeg meget mere obs på ikke at give ham dårlige vaner, og han falder allerede nu (10 uger) selv i søvn uden problemer. Hvis han græder, kommer jeg med det samme, men han bliver ikke vugget/nusset/andet i søvn.

Anmeld

28. april 2012

quindelist

Kan godt være at nogen børn godt må det.... -Mit barn må ikke ??

Anmeld

28. april 2012

Savannah

Små børn har intet eller næsten intet sprog, gråd er måden de fortæller os noget på, særligt hvis de ikke kan se eller høre os.
Derfor vil jeg aldrig lade mit barn græde sig selv i søvn, vil altid trøste og vise nærhed til barnet igen er trygt og tilfreds.
Jeg bryder mig ikke selv om at gå ked i seng, så sover jeg ringere og dagen efter er heller ikke så fantastisk. Hvorfor skulle det være anderledes med børn?
Jeg tager altid udgangspunkt i hvordan jeg selv ville ønske at blive behandlet i den givne situation, både med børn og voksne

Anmeld

28. april 2012

Loa

modesty skriver:

Jeg tror at metoden er ret misforstået. For det første handler det IKKE om at græde sig i søvn. Det handler om at lade barnet ligge og brokke sig (og ja, hos nogle vil det være gråd) i et par minutter, før man går ind til dem. Men pointen er jo netop at man går ind til dem!

Altså, dem jeg har snakket med som har brugt godnat og sov godt, siger at det virker efter 3-4 dage og derefter er der ingen problemer. Det dér med at børn tager evig skade og får lavt selvværd o.s.v. af at ligge og græde, er hvis det bliver gjort konsekvent over længere perioder, og det er der jo ikke tale om her.

Jeg har ikke selv benyttet metoden og har heller ikke særlig meget lyst til det. Det tager vores dreng cirka 20-30 minutter at falde i søvn om aftenen - og vi har meget faste putteritualer, gør de samme ting hver aften, følger anbefalingerne o.s.v. o.s.v. Det TAGER bare 20-30 minutter. Så er der nogle børn der falder i søvn det øjeblik de rammer puden, men det betyder altså ikke at deres forældre er bedre til at putte, at børnene føler sig mere trygge o.s.v. Det betyder bare at nogle børn godt kan lide at sove og andre hellere vil være vågne. Der er krudt i røven på min dreng. Han elsker at være vågen. Derfor brokker han sig når han skal sove.

Alle jer der skriver at "vi putter med en sang og en bamse og så sover h*n med det samme. Jeg kunnne ALDRIG finde på at bruge den metode" Nej, det er sgu da klart at I ikke kunne det, jeres barn har jo ikke problemer med at sove. Den her metode henvender sig til folk der HAR prøvet alle de gængse metoder, som bare ikke virker. 

Hvis det tog min dreng 1 time med skrig og skrål hver aften at sove, og det havde stået på i måned efter måned efter måned, så kunne jeg godt finde på at forsøge metoden i en lille uge. Og hvis det så ikke virkede, ville jeg stoppe.

Tak!!! 

Min datter græder ind i mellem inden hun skal sove, så jeps jeg er en crappy mor. Men min datter vil simpelthen gøre alt for at undgå at skulle sove, så hun råber/skriger/græder ja alt for at blive taget op igen. Men vi siger "nej du skal sove"  osv osv. Men tager hende ikke op. Så tja måske kan man sige hun græder sig i søvn af og til....

Men jeg ville hjertens gerne byde en anden velkommen hjem og se hvad jeg gør forkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.