børn må godt græde sig selv i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

baby012

Carina:-) skriver:

Enig!

Læste engang en artikel om at små børn græder fordi de føler angst når de er alene.

Det er et instinkt der får dem til at skrige sådan at vi forældre skal høre dem ,og passe på dem.

De er jo prisgivet de "vilde dyr"

Børn der stopper med at skrige, er børn der har lært på den hårde måde at de ikke bliver hørt,så de kan lige så godt spare kræfterne.

Det er skræmmende ,at der stadig er folk der mener børn ikke tager skade ,af at deres basale behov ikke bliver dækket...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

Hwk

Jeg synes det er så tarveligt og virkelig underligt at skrive sådan noget.... Helt ærligt. Tror du/i at alle børn ar så nemme... SNYDT.. Vores er ikke nem, og nej lader ham da ikke ligge. Jeg går rundt med ham, og vugger ham, og der græder han sig i søvn. Håber sgu du/i får et barn en dag man ikke bare kan putte smilende i seng.. Man kan da ikke tage udgangspunkt i hvor nemt man selv har det.. Børn er forskellige

Anmeld

15. oktober 2012

HeidiW86

rikkeregnbue skriver:

Ville aldrig kunne lade mit barn græde sig selv i søvn! ALDRIG... I mine øjne er det omsorgssvigt...

Enig

Anmeld

15. oktober 2012

Ciss

Hwk skriver:

Jeg synes det er så tarveligt og virkelig underligt at skrive sådan noget.... Helt ærligt. Tror du/i at alle børn ar så nemme... SNYDT.. Vores er ikke nem, og nej lader ham da ikke ligge. Jeg går rundt med ham, og vugger ham, og der græder han sig i søvn. Håber sgu du/i får et barn en dag man ikke bare kan putte smilende i seng.. Man kan da ikke tage udgangspunkt i hvor nemt man selv har det.. Børn er forskellige

Selvfølgelig er ikke alle børn nemme. Mine har heller ikke været i den enkle ende af skalaen, når det gælder søvn. Men der er da forskel på at lade barnet ligge alene og græde sig i søvn, eller at være sammen med det og gøre sit bedste.....

Anmeld

15. oktober 2012

132319

Åh, det er så nemt at dømme!

Min datter har siden hun var 6 måneder været sindsygt svær at få til at sove, så jeg havde to valg:

Lade hende skrige i 5-10 minutter før hver lur eller også fik hun ingen søvn.

Det lyder groft sat op men det er det ikke. Jeg har stået på altanen i 2 timer og vugget hende (og ja hun var træt, dødtræt) uden at hun faldt i søvn. Jeg har siddet ved hendes seng fra 19-22 (Ja, igen dødtræt barn) uden at hun faldt i søvn -"For de må jo ikke græde sig i søvn" 

Derfor, har jeg siden hun var lille ladet hende græde når jeg gik fra rummet og som regel er det gået hurtigt over.

Selvfølgelig har jeg sunget, ammet, puttet, nusset og kysset inden men som sagt så kunne/kan barnet ikke falde i søvn hvis jeg er i rummet og hvis jeg ikke er i rummet, så skriger hun = Pest eller Kolera.

Som sådan tror jeg faktisk ikke decideret at hun skreg sig i søvn men at hun skreg indtil hun forstod at det ikke nyttede noget. Som regel de der 2-3 minutter.

Jeg kan sagtens høre når gråden handler om hysteri eller om behov for at jeg er der og hvis jeg har kunne høre at hun var fuldstændig ulykkelig, er jeg selvfølgelig gået derind. Det samme gælder hvis hun skreg i mere end 10 minutter.

Hun er så småt ved at finde ud af at falde i søvn uden en skrigekoncert men hun tager da stadig nogle ture og nu er hun heldigvis så stor at hun kan sige "Vaaand" eller "Suuuut" hvis hun har brug for de to ting. Som regel er det dog bare spil for galleriet

Anmeld

15. oktober 2012

L&V

Hwk skriver:

Tror ikke nødvendigvis at det er fordi man har nemme børn eller noget.. Min datter havde kolik til hun var 6måneder ca og nu hvor hun var er 13måneder har hun voldsom sep. angst men derfor har hun alligevel aldrig fået lov til at ligge alene og skreget sig i søvne

Anmeld

15. oktober 2012

th

Hwk skriver:

enig med dig.

vi har kæmpet en lang sej kam hver dag fra vores dreng blev født indtil han var ca. 9-10 måned, der tog vi en kold tyrker hvor han græd sig i søvn i 3 dage, vi kiggede inde til ham hver 10 min første aften 1½ time anden aften 1 time 3 aften 30 min, og nu tager det max 5 min og han er 16 måneder.

Anmeld

21. oktober 2012

Hwk

ok jeg prøver en gang til.... Jeg lader ikke mit barn ligge alene, jeg går rundt med ham, men han skriger sig selv i søvn alligevel... Nu når i har så mange fordomme, så kom med en løsning.. Hvordan får jeg min dreng til at holde op med at skrige sig selv i søvn(trods jeg har ham på armene)????

Jeg synes det er mærkeligt at man i 2012, kan være så snæversynet og tro at alle børn er ens. Jeg er i en mødregr, hvor vi er 6 der mødes. Min dreng er den mest krævende. De har børn der bare falder i søvn uden at græde overhovedet. Så jo DER ER FORSKEL på børn, i der skriver at børn ikke skal græde sig selv i søvn, har været heldige at få nemme børn. Sådan er det ikke for mig, og synes det er grimt at få andre til at føle sig som en ond mor, fordi man ikke kan få sit barn til at sove uden gråd. MEN FORTÆL FORTÆL, hvordan gør i???????????????????????

Anmeld

21. oktober 2012

Faith

Nej de må da ej! I mine øjne er det omsorgssvigt at lade sine børn græde sig selv i søvn.

Anmeld

21. oktober 2012

Faith

Hwk skriver:

ok jeg prøver en gang til.... Jeg lader ikke mit barn ligge alene, jeg går rundt med ham, men han skriger sig selv i søvn alligevel... Nu når i har så mange fordomme, så kom med en løsning.. Hvordan får jeg min dreng til at holde op med at skrige sig selv i søvn(trods jeg har ham på armene)????

Jeg synes det er mærkeligt at man i 2012, kan være så snæversynet og tro at alle børn er ens. Jeg er i en mødregr, hvor vi er 6 der mødes. Min dreng er den mest krævende. De har børn der bare falder i søvn uden at græde overhovedet. Så jo DER ER FORSKEL på børn, i der skriver at børn ikke skal græde sig selv i søvn, har været heldige at få nemme børn. Sådan er det ikke for mig, og synes det er grimt at få andre til at føle sig som en ond mor, fordi man ikke kan få sit barn til at sove uden gråd. MEN FORTÆL FORTÆL, hvordan gør i???????????????????????

Min lille søn græder osse sig selv i søvn, men han er, ligesom din, aldrig alene!!!!

Der er forskel på at lade sit barn ligge i et mørkt rum og græde til det falder i søvn, og at vugge, nusse, synge barnet i søvn.

Så du skal ikke føle dig som en dårlig mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.