Åh, det er så nemt at dømme!
Min datter har siden hun var 6 måneder været sindsygt svær at få til at sove, så jeg havde to valg:
Lade hende skrige i 5-10 minutter før hver lur eller også fik hun ingen søvn.
Det lyder groft sat op men det er det ikke. Jeg har stået på altanen i 2 timer og vugget hende (og ja hun var træt, dødtræt) uden at hun faldt i søvn. Jeg har siddet ved hendes seng fra 19-22 (Ja, igen dødtræt barn) uden at hun faldt i søvn -"For de må jo ikke græde sig i søvn" 
Derfor, har jeg siden hun var lille ladet hende græde når jeg gik fra rummet og som regel er det gået hurtigt over.
Selvfølgelig har jeg sunget, ammet, puttet, nusset og kysset inden men som sagt så kunne/kan barnet ikke falde i søvn hvis jeg er i rummet og hvis jeg ikke er i rummet, så skriger hun = Pest eller Kolera.
Som sådan tror jeg faktisk ikke decideret at hun skreg sig i søvn men at hun skreg indtil hun forstod at det ikke nyttede noget. Som regel de der 2-3 minutter.
Jeg kan sagtens høre når gråden handler om hysteri eller om behov for at jeg er der og hvis jeg har kunne høre at hun var fuldstændig ulykkelig, er jeg selvfølgelig gået derind. Det samme gælder hvis hun skreg i mere end 10 minutter.
Hun er så småt ved at finde ud af at falde i søvn uden en skrigekoncert men hun tager da stadig nogle ture og nu er hun heldigvis så stor at hun kan sige "Vaaand" eller "Suuuut" hvis hun har brug for de to ting. Som regel er det dog bare spil for galleriet 
Anmeld