børn må godt græde sig selv i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Mira0911

Aldrig i livet... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

A&F

Børn skal vide at mor og far altid er der for dem, også når det er sengetid. Det er at svigte sit barn ved, at man ikke lytter til det. Og jeg tror på, at det påvirker deres udvikling. 

Anmeld

28. april 2012

lycly

Har ikke læst artiklen, men så et indslag om det i tv for nylig.

Mit barn har aldrig fået lov at græde sig selv i søvn! Jo, da hun fik sin første tand der græd hun non stop og endte med at falde i søvn i mine arme, af udmattelse. Men det er noget helt andet, for hun har ikke ligget alene.

En ting er at man lader sit barn græde, noget andet er hvordan man dog kan holde det ud! Det skærer i mit hjerte når min datter græder og jeg kunne aldrig få mig til bare at lade hende ligge alene og græde.

I mine øjne er det altså en form for omsorgssvigt..

Anmeld

20. juni 2012

Pige2009

Tullen85 skriver:

Jeg er lidt splittet, mener selvfølgelig ikke man skal lade sit barn græde sig i søvn, men mener også man gør den en kæmpe bjørnetjeneste når man vugger, synger eller nuser dem i søvn.

Men jeg mener heller ikke barnet tager skade af at græde, hvis min søn græder når jeg putter ham går jeg der ind, og fortæller ham at han skal sove og at mor sidder lige ude i køkkenet, og så går jeg ud igen, måske skal han bekræftes i at jeg sidder lige ude i køkkenet flere gange, og går da også der ind igen, men går ikke der ind hver gang han piver lidt.

Jeg må erklære mig helt enig og bruger samme fremgangsmåde. Laura kan godt være ret vedholdende, når hun ikke vil sove, men så er jeg også bare stædig

Anmeld

5. juli 2012

Elaine

jeg mener ikk børn ska græde sig i søvne, men desværre er der bare nogle børn der gør det uanset hvad? min datter gør det lige meget hvor hun er, lift, seng arm alle steder..

hun ska vugges i søvne på min arm, mens jeg går rundt med hende, og når hun så sover ka jeg ikk ligge hende fra mig uden hun begynder at græde.

så hvis hun ska lære at falde i søvn uden at vugge og hænge på arm kan det ikk undgåes uden gråd?

Anmeld

5. juli 2012

Tvillingemor80

Mine børn må ikke græde sig selv i søvn !

Anmeld

5. juli 2012

MorDk

Tullen85 skriver:

Jeg er lidt splittet, mener selvfølgelig ikke man skal lade sit barn græde sig i søvn, men mener også man gør den en kæmpe bjørnetjeneste når man vugger, synger eller nuser dem i søvn.

Men jeg mener heller ikke barnet tager skade af at græde, hvis min søn græder når jeg putter ham går jeg der ind, og fortæller ham at han skal sove og at mor sidder lige ude i køkkenet, og så går jeg ud igen, måske skal han bekræftes i at jeg sidder lige ude i køkkenet flere gange, og går da også der ind igen, men går ikke der ind hver gang han piver lidt.

Nej sådan er det også herhjemme. En smule skaberi/piveri er ok... men kunne aldrig finde på at lade min søn græde/skrige/hulke sig selv i søvn!!

Anmeld

5. juli 2012

bobbles

altså lader da ikke mit barn græde fuldstændig uhæmmet til hun fylder i søvn slet ikke, men har man haft en fuldstændig umulig dag hvor hun har grædt og ikke gidet sovet eller noget så kan jeg ikke se noget problem ved når jeg ligger hende og kan se hun er virkelig virkelig træt at hun så græder for at falde i søvn efter 5 min. det er jo tegn på træthed! tro mig jeg kan godt se om det er træthed eller om det er noget helt andet!

Anmeld

5. juli 2012

tinasmor

Har ikke været inde på artikelen så ved ikke hvad det drejer sig om, men mit barn kan godt vågne flere gange om natten og lige græde i 2-3 min og falder så selv i søvn igen. Der går jeg altså ikke ind. Hun er ikke rigtig vågen når hun græder og de gange jeg er gået ind og evt har taget hende op har det resulteret i en martonstime med frustration hos os begge fordi hun så helt vågner og ikke kan forstå at det er midt om natten (hun er 10 måneder) Så her får min datter faktisk lov at græde lidt om natten uden jeg render ind. Kun hvis det fortsætter og jeg kan høre hun har brug for mig, så går jeg ind

Anmeld

5. juli 2012

FruStolpe

Tullen85 skriver:

Faldt lige over denne artikel og tænkte jeg lige ville dele...

Hvad er jeres mening, må børn godt græde sig selv i søvn??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49992954:b& #248;rn-må-godt-græde-sig-i-søvn.ht ml

Uden at ha læst linket.

NEJ -min datter kommer aldrig til at falde i søvn grædende uden sin mor eller far !!!

Lidt piveri er helt okay, man må gerne være utilfreds med at komme i seng. Men børn skal aldrig græde sig i søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.