børn må godt græde sig selv i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.762 visninger
101 svar
0 synes godt om
28. april 2012

SHERO

Faldt lige over denne artikel og tænkte jeg lige ville dele...

Hvad er jeres mening, må børn godt græde sig selv i søvn??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49992954:b& #248;rn-må-godt-græde-sig-i-søvn.ht ml

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

LR85

Mit barn skal aldrig græde sig selv i søvn. 

Jeg synes det er svigt a deres behov og deres læren om tryghed til omverden og deres nærmeste tryghedskilder. 

Om det så er den ene artikel eller ej er det absolut ikke omsorgsfuldt i mine øjne. 

Anmeld

28. april 2012

Philla

Jeg lader aldrig vores datter græde sig i søvn. Hos os handler det om at skabe ro og tryghed og så ved hun godt, at hun skal sove. Hun er 8 mdr. og gør det godt. Enkelte gange har hun grædt - så har jeg taget hende op (for hun var lagt for tidligt). Børn græder fordi de prøver at fortælle os noget. Så jeg har helt klart den holdning, at de ikke skal græde sig i søvn. 

Iøvrigt er der mange skriverier omkring dette emne. Andre kloge mennesker mener at det er skadeligt. 

Jeg tror på, at man få flere gode morgener, hvis man falder glad i søvn. Det gælder jo også en selv 

Anmeld

28. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ville aldrig kunne lade mit barn græde sig selv i søvn! ALDRIG... I mine øjne er det omsorgssvigt...

Anmeld

28. april 2012

LR85

rikkeregnbue skriver:

Ville aldrig kunne lade mit barn græde sig selv i søvn! ALDRIG... I mine øjne er det omsorgssvigt...

Enig !!! 

Anmeld

28. april 2012

Noneother

LR85 skriver:

Mit barn skal aldrig græde sig selv i søvn. 

Jeg synes det er svigt a deres behov og deres læren om tryghed til omverden og deres nærmeste tryghedskilder. 

Om det så er den ene artikel eller ej er det absolut ikke omsorgsfuldt i mine øjne. 

Lige mine ord.

Anmeld

28. april 2012

L&V

Tullen85 skriver:

Faldt lige over denne artikel og tænkte jeg lige ville dele...

Hvad er jeres mening, må børn godt græde sig selv i søvn??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49992954:b& #248;rn-må-godt-græde-sig-i-søvn.ht ml

Nej det må de godt nok ikke. Kan blive voldsomt forarvet når jeg høre nogle har brugt den metode. Forstår ikke hvordan man har hjerte til at gøre sådan noget, et barn græder jo ikke for at være ond ved sine forældre men fordi det er utrygt eller andet.. Hvis det var mig der var ked af det så ville jeg da os trøstes og ikke bare ignoreres for det er jo det man gør og giver barnet en opfattelse af at det ikke er vigtig nok.. Puha jeg får det helt dårligt ved tanken

Anmeld

28. april 2012

Linda-M

Jeg er så absolut enig med alle jer andre!

Det ville jeg slet ikke kunne bære

Anmeld

28. april 2012

Victoriasmor88

Min datter skal i hvert fald ikke græde sig selv i søvn, hun har intet sprog, og det er hendes måde at fortælle om sine behov - om det er tryghed, selskab eller alt muligt andet er mig ligegyldigt, det er stadig et behov, og jeg synes man skylder barnet den respekt at anerkende et sådan behov  Når det så er sagt, har jeg det sådan at jeg ikke tager hende ud fra sit værelse, jeg lærer hende at værelset er et trygt og godt sted at opholde sig. Er hun meget ulykkelig, så tager jeg hende op i mine arme og beroliger hende, er hun blot en anelse pylret, så sætter jeg mig på en stol ved siden af hende og viser min tilstedeværelse, og evt. holder hende lidt i hånden 

Anmeld

28. april 2012

SHERO

Jeg er lidt splittet, mener selvfølgelig ikke man skal lade sit barn græde sig i søvn, men mener også man gør den en kæmpe bjørnetjeneste når man vugger, synger eller nuser dem i søvn.

Men jeg mener heller ikke barnet tager skade af at græde, hvis min søn græder når jeg putter ham går jeg der ind, og fortæller ham at han skal sove og at mor sidder lige ude i køkkenet, og så går jeg ud igen, måske skal han bekræftes i at jeg sidder lige ude i køkkenet flere gange, og går da også der ind igen, men går ikke der ind hver gang han piver lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.