børn må godt græde sig selv i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

fairlady

Tullen85 skriver:

Jeg er lidt splittet, mener selvfølgelig ikke man skal lade sit barn græde sig i søvn, men mener også man gør den en kæmpe bjørnetjeneste når man vugger, synger eller nuser dem i søvn.

Men jeg mener heller ikke barnet tager skade af at græde, hvis min søn græder når jeg putter ham går jeg der ind, og fortæller ham at han skal sove og at mor sidder lige ude i køkkenet, og så går jeg ud igen, måske skal han bekræftes i at jeg sidder lige ude i køkkenet flere gange, og går da også der ind igen, men går ikke der ind hver gang han piver lidt.

så græder barnet sig jo heller ikke i søvn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

Den lykkelige

Tullen85 skriver:

Jeg er lidt splittet, mener selvfølgelig ikke man skal lade sit barn græde sig i søvn, men mener også man gør den en kæmpe bjørnetjeneste når man vugger, synger eller nuser dem i søvn.

Men jeg mener heller ikke barnet tager skade af at græde, hvis min søn græder når jeg putter ham går jeg der ind, og fortæller ham at han skal sove og at mor sidder lige ude i køkkenet, og så går jeg ud igen, måske skal han bekræftes i at jeg sidder lige ude i køkkenet flere gange, og går da også der ind igen, men går ikke der ind hver gang han piver lidt.

Jeg gør præcis som dig.. Men det er jo ikke at de ligger og græder og græder og græder til de sover.. det er jo bare fordi man er "den voksne" og går ind og fortæller at nu skal du sove og vi er der for dig, men går så igen.. Det gør jeg altså også..

Anmeld

5. juli 2012

Den lykkelige

tinasmor skriver:

Har ikke været inde på artikelen så ved ikke hvad det drejer sig om, men mit barn kan godt vågne flere gange om natten og lige græde i 2-3 min og falder så selv i søvn igen. Der går jeg altså ikke ind. Hun er ikke rigtig vågen når hun græder og de gange jeg er gået ind og evt har taget hende op har det resulteret i en martonstime med frustration hos os begge fordi hun så helt vågner og ikke kan forstå at det er midt om natten (hun er 10 måneder) Så her får min datter faktisk lov at græde lidt om natten uden jeg render ind. Kun hvis det fortsætter og jeg kan høre hun har brug for mig, så går jeg ind

Præcis det samme her.. hun græder lige hurtig.. et minut eller noget.. men man kan høre hun ikke er vågen..
Jeg har også prøvet gå derind og nusse.. men SÅ vågner hun virkelig op og tænker hvad skal der nu ske.. Så jeg går kun ind hvis hun bliver rigtig ked..

Anmeld

5. juli 2012

Zafir

Jeg er fuldstændig ligeglad med om man 'må eller ikke må' Jeg ville aldrig lade mine børn græde sig selv i søvn!!!!!!!

Anmeld

5. juli 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Nej mine børn må ikke græder sig i søvn. Jeg synes det er omsorgsvigt at lade sit barn græde sig i søvn. 

Anmeld

10. oktober 2012

Hwk

Jeg bliver faktisk ret provokeret når i skriver det er omsorgssvigt at lade sit barn græde sig i søvn, og det skal jeres børn aldrig... VI HAR IKKE VALGET. Vores søn på 3 mdr græder hver gang han skal have en lur om dagen. Han synes det er frygteligt, og vi har prøvet alt, og jeg synes absolut ikke min kærste og jeg yder omsorgssvigt overfor vores søn;(

Anmeld

10. oktober 2012

Krussedulle

Tullen85 skriver:

Faldt lige over denne artikel og tænkte jeg lige ville dele...

Hvad er jeres mening, må børn godt græde sig selv i søvn??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49992954:b& #248;rn-må-godt-græde-sig-i-søvn.ht ml

Har ikke læst artiklen.. Men for at svare på dit spørgsmål : det er muligt at de MÅ det.. Men IKKE herhjemme!

Det har jeg slet ikke samvittighed til!

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

Og så vil den gamle kone her lige melde sig på skansen.

Man kan blive nødt til at sætte en grænse og lade barnet græde, men naturligvis tilser man det med jævne mellemrum.

Men nej...børn tager INGEN skade af at græde.

Det der tyrani fra barnets side  med at skrige sig til opmærksomhed, dur ikke i min opfattelse af forældrerollen.
Det er nu engang de voksne der bestemmer, og man har som forældre krav på en god rytme med barnet, sådan at man kan få glæde af hinanden.
Når barnet i time efter time kræver opmærksomhed nedslider, det ikke kun sig selv, men også forældrene, og det er ingen tjent med.

Det er godt med omsorg og kærlighed, men overdreven forkælelse er ikke godt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. oktober 2012

Benjamins'mor

Min sp sagde jeg skulle putte ham, lade ham græde 5 min, putte ham igen osv osv,.
Sjællendt han har grædt men hvis man tager dem op hele tiden lære de det jo aldrig.

Anmeld

10. oktober 2012

aarhusmor

Jeg mener ikke barnet skal græde sig i søvn. Hvis barnet græder, er det ked af noget. Det er utrygt, sultent eller lignende. Og når et barn har det sådan, så skal det lære at der er tryghed og hjælp lige i nærheden. Hvis det blot lærer at det bliver ignoreret, er jeg bange for at der kommer et problem når barnet bliver ældre.

Der er lavet studier på dette. Nyere studier fortæller at man skal trøste sit barn, hvor-i-mod man i "gamle" dage, havde studier der fortalte om at man skulle lade barnet græde, for så opgav det.

Man skal huske hvem det er man tilgodeser. Barnet eller omsorgsgiver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.