børn må godt græde sig selv i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Levi&LilysMor

Faldt lige over denne artikel og tænkte jeg lige ville dele...

Hvad er jeres mening, må børn godt græde sig selv i søvn??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49992954:b& #248;rn-må-godt-græde-sig-i-søvn.ht ml

Et stort NEJ!

Et barn græder når det mangler tryghed, er sultent eller andet så nej man skal ikke lade sit barn græde sig selv i søvn, det er omsorgssvigt...

Da Levi var 0-4 mdr skulle jeg faktisk altid stå ved barnevognen eller gå tur for at han sov, men nu har det hele ændret sig, vi kan ligge ham på eget værelse i tremmesengen sige godnat med et kys og så går vi og han falder selv i søvn. det samme ude i vognen kan han sagtens ligge selv og falde til ro... så han ved at vi er der når han har brug for det og derfor tror jeg han bedre kan falde til ro nu....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

L&V

Tullen85 skriver:

Jeg er lidt splittet, mener selvfølgelig ikke man skal lade sit barn græde sig i søvn, men mener også man gør den en kæmpe bjørnetjeneste når man vugger, synger eller nuser dem i søvn.

Men jeg mener heller ikke barnet tager skade af at græde, hvis min søn græder når jeg putter ham går jeg der ind, og fortæller ham at han skal sove og at mor sidder lige ude i køkkenet, og så går jeg ud igen, måske skal han bekræftes i at jeg sidder lige ude i køkkenet flere gange, og går da også der ind igen, men går ikke der ind hver gang han piver lidt.

Men for at det giver mening at sige jeg sidder lige her ude skal barnet os ha en hvis størrelse i min verden, hvis du forstår. Min datter er 7måneder og ville absolut ikke få noget ud af at jeg sagde det men hvis hun nu var 2var det en anden snak

Anmeld

28. april 2012

SHERO

Månsson skriver:

Men for at det giver mening at sige jeg sidder lige her ude skal barnet os ha en hvis størrelse i min verden, hvis du forstår. Min datter er 7måneder og ville absolut ikke få noget ud af at jeg sagde det men hvis hun nu var 2var det en anden snak

tjah, måske ikke når de er under 6 mdr, men tror de forstår det ret hurtigt efterfølgende, og så længe de kan høre mor pusle omkring så tror jeg på de har bedre af at lære at falde i søvn selv, og lære at det at de ligger alene i sengen også er et trygt sted. Selvfølgelig er det anderledes om barnet er spæd eller i "trodsalderen" som min er nu, men mener bare man gør sit barn en bjørnetjeneste hvis man lære det at det kun er trygt når mor eller far er der. Men mener selvfølgelig ikke man skal lade barnet græde sig selv i søvn, uden at gå der ind og trøste, men at hellere barnet græder lidt end det bliver vugget, holdt og nusset i søvn for så at forlade det efter det er faldet i søvn... I hvert fald min mening..

I dag kan jeg godt lade min søn græde lidt, men er heller ikke tvivl om hvornår han er ked af det og hvornår han bare prøver græser af, for når han bare prøver græser af griner han så snart jeg åbner døren selvom han lige har "grædt".

Anmeld

28. april 2012

L&V

Tullen85 skriver:

tjah, måske ikke når de er under 6 mdr, men tror de forstår det ret hurtigt efterfølgende, og så længe de kan høre mor pusle omkring så tror jeg på de har bedre af at lære at falde i søvn selv, og lære at det at de ligger alene i sengen også er et trygt sted. Selvfølgelig er det anderledes om barnet er spæd eller i "trodsalderen" som min er nu, men mener bare man gør sit barn en bjørnetjeneste hvis man lære det at det kun er trygt når mor eller far er der. Men mener selvfølgelig ikke man skal lade barnet græde sig selv i søvn, uden at gå der ind og trøste, men at hellere barnet græder lidt end det bliver vugget, holdt og nusset i søvn for så at forlade det efter det er faldet i søvn... I hvert fald min mening..

I dag kan jeg godt lade min søn græde lidt, men er heller ikke tvivl om hvornår han er ked af det og hvornår han bare prøver græser af, for når han bare prøver græser af griner han så snart jeg åbner døren selvom han lige har "grædt".

Er helt med på hva du mener og ja når de kommer i den alder er der jo klar forskel på rigtig gråd og nej jeg gider ej gråd Han kan jo os godt forstå hva du siger osv, tænker bare at et barn under 9måneder har så lille en ord forståelse at de kun forstår gennem kontakt
Og ja det kan da bestemt bide en i røven at man nusse pusser i søvn, men for mit vedkommende så vil jeg hellere ta den når hun bliver lidt større og har en forståelse for det end nu hvor hun er så "lille" og bare har et stort kontakt behov Men som jeg høre det så er det jo heller ikke feber metoden du bruger og det er der jeg syntes det bliver groft

Anmeld

28. april 2012

MLT

Tullen85 skriver:

Jeg er lidt splittet, mener selvfølgelig ikke man skal lade sit barn græde sig i søvn, men mener også man gør den en kæmpe bjørnetjeneste når man vugger, synger eller nuser dem i søvn.

Men jeg mener heller ikke barnet tager skade af at græde, hvis min søn græder når jeg putter ham går jeg der ind, og fortæller ham at han skal sove og at mor sidder lige ude i køkkenet, og så går jeg ud igen, måske skal han bekræftes i at jeg sidder lige ude i køkkenet flere gange, og går da også der ind igen, men går ikke der ind hver gang han piver lidt.

Lige mine ord :-)

Anmeld

28. april 2012

Lunae

Tullen85 skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49992954:b& #248;rn-må-godt-græde-sig-i-søvn.ht ml

Camille er 20 mdr og har aldrig prøvet at græde sig selv i søvn. Vi går meget op i at putteritualerne skal være hyggeligt, fordi jeg tror på at man sover bedre, hvis man går glad i seng

Anmeld

28. april 2012

Mother-love

Isabella kan godt ligge og skabe sig når hun bliver lagt i seng. Når hun har gjort det i et stykke tid eller er begyndt rigtig og græde så går jeg ind til hende. Detskal jeg somregel maks to gange. Men det er meget sjældent at hun er rigtig ked af det når hun kommer i seng. Og er den helt gal så kommer hun ind i vores seng, der falder hun altid i søvn næsten med det samme. Det er indtil vi selv går i seng. Og hun bliver lagt ind i hendes egen seng.

Men hun skal aldrig græde sig selv i søvn.

Anmeld

28. april 2012

Gry91

Tullen85 skriver:

Det ville jeg aldrig kunne finde på! 

Der er lavet undersøgelser om at de børn som ikke får dækket de hele basale trygheds behov, som fx at blive hørt og få omsorg når de græder, kan udvikle stor usikkerhed og depressioner senere i livet. Især de første  måneder er vigtige. 

Det betyder ikke at man skal give dem dårlige vaner som kun at blive vugget i søvn, svinges i lift eller lign., men give dem tryghed nok til at kunne falde i søvn i egen seng/lift. Og hvis de græder så må man bare vise man er der så de igen føler sig trygge præcis det har/er vi igennem med Oliver og det går super godt! Græder han, jamen som kommer enten jeg eller hans far og giver ham den tryghed han har brug for til at falde til ro og sove

Anmeld

28. april 2012

Gry91

Lunae skriver:

Camille er 20 mdr og har aldrig prøvet at græde sig selv i søvn. Vi går meget op i at putteritualerne skal være hyggeligt, fordi jeg tror på at man sover bedre, hvis man går glad i seng

Anmeld

28. april 2012

Maja88

nu har jeg ikke læst artiklen....

men ALDRIG om mit barn skal græde sig selv i søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.