Tvangsfjernet pga. alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Ungmoar

Hvem? skriver:

Hvis man vælger (hvilket dybest set er yderst egoistisk) at få en barn i en alder af 13 år, VIL kommunen holde ET meget skrapt øje med jer - endvidere skal dine forældre være med og faktisk medvirke som værge for dit barn.

Nu er det sådan at man blir myndiggjort den dag man føder et barn, men hvis man er under 15 (hvilket man HELDIGVIS ikke set så tit), så kan kommunen kræve et samarbejde mellem din baby, din og dine forældre, hvis dine forældre så ikke er med på den, ja så er der sgu ingen vej tilbage.

Det er en kæmpe ansvar at give dig selv og endda påbringe dine forældre!

Tal ordenligt, det koster ikke noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

FamilenStorm

Ungmoar skriver:

Jeg ved det godt, jeg ved det.. forsøren..

Men kan ikke bare regne det ud.. men jo, det kan man med hen syn til udstyr til baby..

Og nej, det er muligt det er noget andet når det er ens eget, men jeg synes det hårdt nok bare at passe min venindes barn i en weekend.. men jeg elsker det, jeg synes det er det hele værd, næsten ikke at få sovet, eller spist særlig meget, pga. en baby..
Nu har jeg så passer Elias rigtig mange gange, er og ved at få godt styr på hvordan man skifter ble, og giver mælk og sådan..

Bliver lige nødt til også at melde mig på banen her...

I hele min ungdom, havde jeg også en ide omkring at blive ung mor.. Men hold op jeg er glad for at jeg først var 25 da jeg fik vores datter..

Jo det er en gave at være mor og alt det der.. Men fuck det er hårdt..

Prøv lige at tænk på sidste gang hvor du var sådan rigtig syg, hvor du måtte blive hjemme fra skole.. Og så forstil at skulle passe dit barn sammentidig, dit barn vågner 3-4-5 måske 6 gange om natten, du skal brække dig, barnet græder, du har knaldene hovedpine, barnet vil bare ikke stoppe med at græde.. Nu skal du brække dig igen... osv..

det jeg prøver at tegne et billed af er at barnet ALTID vil være der, uanset hvor syg du er, uanset om du har en dårlig dag. uanset om din kæreste og dig bliver sammen... ALTID.. Du kan ikke bare sende det væk...

Din kæreste er 18 år, og har nu muligheden for at komme i byen med hans venner og hygge sig.. Der er altså 5 år endnu til du kan komme med.. Det er flot hvis han ikke bliver fristet, meeeen jeg tvivler..

Lad os sige du er 16-17 år når du føder, så er din kæreste 21-22 år, har været i bylivet i et par år, har oplevet opmærksomheden fra de andre piger på hans alder, måske nogle der er ældre..

..forstil dig at I nu har været forældre I 6 mdr, jeres barn har kolik, du er sååååå træt og har kun liiige overskud til at smide dit hår i et elastik hoppe i et par jogginbukser, tage dig af barnet og så sove.. Det bliver fredag, der er fest hos en af drengene og de skal i byen.. De kæreste tager afsted (bare for at komme lidt ud) de kommer i byen, en pige giver ham opmærksomhed, hun er spændene, hun har ikke gylp på t-shirten.. Han savner opmærksomhed fra dig, for du har kun baby i hovedet og vupti... så har han været dig utro..

Endnu en historie der gerne skulle tegne et billed af at bare fordi man leger far, mor og børn så bliver det ikke bare familien danmark...

DET ER HÅRDT..

og jeg håber virkelig af hele mit hjerte at du bliver "lidt klogere" med alderen..

Skriver det ikke for at støde dig eller noget... Prøver bare lige at sætte FÅ billeder op hvordan dit liv kan komme til at se ud...

Anmeld

29. april 2012

Hvem?

Ungmoar skriver:

Det har jeg bestemt også gjort - det kunne have lydt meget værre.

Anmeld

29. april 2012

SjeBets

Ungmoar skriver:

hun skriver da ikke noget grimt ? 

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

Joyce1986 skriver:

Undskyld, ikke for at støde sig, men:

Min holdning er at Børn ikke skal have Børn..
Det kræver en masse tid og overskud, og ikke mindst en nogenlunde ordentlig økonomi..
At du tidligere har passet børn, giver dig ikke indblik i hvordan det faktisk er at have dit eget barn, for det er ikke et du bare kan aflever tilbage når du bliver træt af det, det barn kræver din opmærksomhed 24 i døgnet de næste 18 år minimum.

Undskyld jeg spørger, men hvor får du beløbet 11.000 kr fra til udstyr af baby? ..
Det kræver ihvertfald du tænker over dine køb, og at du evt. har mulighed for at få nogle ting..

Derudover koster det godt 35.000 om året at have et barn.
http://penge.dk/forbrug/artikler-forbrug/hvad-koster-det-at-have-boern

Det er jeg fult indforstået med. 

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

Ungmoar skriver:

Det er jeg fult indforstået med. 

fuldt *

Anmeld

29. april 2012

Tranebær

Ungmoar skriver:

Tusinde tak for dit svar, det var rigtig smukt!

Men ja, de overvejelser er gjort, og der ligger flere private grunde imellem..

Jamen selv tak. Synes mange svar er meget angribende og bedrevidende. 

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

Tranebær skriver:

Jamen selv tak. Synes mange svar er meget angribende og bedrevidende. 

Jeg lukker bare øjnene for deres angribende svar.. det er ikke deres problem..

Og spurgte dem blot, om tvangsfjernelse..

Ikke om at være ung mor?.. -.-

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

Jonatansmor skriver:

Kan "man" virkelig tillade sig? Hvem er "man"? Myndighederne?

Tjae, kan man ikke selv forsørge sit barn, så skal man vel ikke lave det i første omgang?

Jeg synes at babyer bliver forherliget, det at blive mor er sat op på en pedistal, så vi nu har meget, meget unge kvinder der anser det for deres største mål i livet. At blive mor er altså meget andet end at tage sig af baby, det at blive mor er en følelsesmæssig omstillen der kan tage fusen på selv de mest ekstreme af baby-fikserede kvinder. Ville sådan ønske for disse unge kvinder at der var en eller anden der ruskede dem til fornuft.

TS: Du burde fokusere på at leve dit liv, få rejst, uddannelse, få set kloden. Få dannet en selvstændig identitet inden du bare bliver MOR. Få noget smerte under jakken, så du ved hvordan livet ser ud.

Hvad siger jeres forældre til det?

Jeg orker virkelig ikke at svare dig ligenu..

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

SjeBets skriver:

Og du kan være uheldig at få et barn med særlige behov, jeg var ung, dog ældre end dig, og fik en hjerneskadet datter, og så skred kæresten, og ja ... det har ikke været nemt. Det kræver lidt ( læs meget) ekstra. Og jeg tror at for at kunne klare det alene( eller som par) er man nødt til at have levet lidt. 

Det er jeg ked af at høre, med din datter..

Held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.