Tvangsfjernet pga. alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Kofoed.

De tvangsfjerner kun, hvis forældrene ikke magter opgaven, om det er økonomisk, mentalt eller hvordan, det er meget forskelligt fra sag til sag. Du skal dog vide, at alle under en vis alder bliver nøje vurderet af deres jordemoder og læge, om de udviser tegn på, at have et støtte behov og derefter sender kommunen ind over, så kan de beslutte, hvor meget og hvad behovet er, nogen får en der kommer ud i hjemmet og hjælper med en masse, andre kommer på mor og barn hjem, nogen for psykolog og andre har så mange manglede færdigheder, at deres barn bliver tvangsfjerner.

En positiv ting er da, at du har indset, at du skal vente til efter skolen, men tag for gud skyld også gymnasiet med, det er meget nemmer at have barn og gå på uni, end gym.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

frk andreasen

Ka+Ma=Be skriver:

Du må undskylde, hvis jeg støder dig - men se det så objektivt som muligt! 

Børn skal ikke have børn!

Normalt stiller jeg mig ikke kritisk overfor unge piger som vælger at blive mødre, men da du kun er 13 og dermed under den kriminelle  lavalder (og den seksuelle for den sags skyld), så vil jeg alligevel tillade mig det.

Du er med al sandsynlighed langt fra moden nok til at bringe et barn til verden. Ja nok for ung til overhovedet at have sex, hvis du spørger mig.
Nyd din barndom, din fortstående ungdom og tag da beslutningen om du vil have børn. Børn er ikke bare lutter lagkage - selvom de er dejlige!

Derudover har du, som nævnt af en anden i tråden, intet økonomisk grundlag for at få børn. Hvem skal forsørge baby? Din mor og far? Og hvor skal i bo? Arrgh, den må gennemtænkes noget mere!

Mht. til dit spørgsmål tror jeg ikke, at man tvangsfjerner børn blot pga. forældrenes alder. Men med det sagt, vil du med garanti være stærkt "overvåget" af myndighederne fra start. 

Med den repramente, vil jeg sige velkommen til Jeg håber du får god gavn af baby.dk og kan få læst lidt om babyer på godt og på ondt. 

som jeg ville sige det.

Anmeld

28. april 2012

L&V

Muhmi skriver:

Ja selvfølgelig kan man det...

Men om det har så meget med alderen at gøre ved jeg ikke... Du vil blive stærkt overvåget af kommunen og da du som 13 årig ikke overhovedet har mulighed for at forsørge et barn.. Så tror jeg faktisk de ville varetage barnet tarv og det ville være en tvangsfjernelse...

Der er så mange andre faktorer der spiller ind i en tvangsfjernelse. Men vuderer kommunen at du/i ikke kan passe jeres barn ordenligt, ja så sker det altså...

Derudover så får du lige min ærlige mening, også selvom du skriver "op med den"

Du er, om du vil det eller ej, et barn.. Du er kun lige blevet teenager.. Selvom du sikkert selv synes du er en voksen med egne meninger og hvad du ellers tror... Så er du et stort barn og du er iøvrigt slet ikke myndig til at dyrke sex.. Så hvis din kæreste er over femten/seksten så vil han blive dømt for sex med mindreårige..

Sådan en dom hængende over hovedet og et lille spædbarn går ikke hånd i hånd og derfor kunne der være en yderligere grund til tvangsfjernelse.

Jeg fik barn som 26 årig og selv jeg synes det kan være hårdt, svært og træls nogle gange... Selvfølgelig er der mange dejlige dage... Men det der med at få økonomien til at hænge sammen og være struktureret i spisetider, sovetider og alle mulige andre ting, det kan være svært, selv for en voksen...

Ja "De unge mødre" er et populært program, men man skal altså ikke stræbe efter at blive ligesom én af dem... Jeg kender én af dem personligt og det program har ikke bragt meget andet en ulykke for hende....

Vent for guds skyld... Der er absolut ingen grund til at skynde sig med at få børn, de er meget sjovere når man har økonomi og overskud til dem... Desuden så er der ingen der siger at din kæreste og du selv vil holde sammen og uden at gøre dig mismodig så er sansynligheden ret lille for det og alenemødre har bestemt ikke altid for sjovt...

Tænk dig om.... Og spørg dine forældre om de ville synes det var en god idé...

Enig

Anmeld

28. april 2012

EKBJ

Ungmoar skriver:

Tanken om, at være en ung mor. Og tænke på tvangsfjernelse.

At få tvangsfjernet sit barn, ville nok være det værste..
Så kan man virkelig tillade at tvangsfjerne et barn fra dens mor, pga. ung alder?.. 

--  
HVAD er de oprindelige regler, og må man virkelig det?. 

Vent for guds skyld med at få et barn..!! 

Jeg blev gravid som 15 årig og kan føde når som helst (termin 8. maj

-  hvis ikke det havde været en ups'er og jeg havde været så langt henne så må jeg ærlig indrømme at jeg nok havde valgt noget andet.. man springer altså lige nogle år over i livet ved at få børn så tidligt.. 

kan se du kun er 13, efter min mening overhovedet ikke moden nok til alt hvad der omhandler børn! børn er dejlige ja, men der er sgu også mange øv tider når man har børn.. det er et fuldt ansvar..

Anmeld

28. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ungmoar skriver:

Så kan man virkelig tillade at tvangsfjerne et barn fra dens mor, pga. ung alder?.. 

--  

Et barn bliver aldrig tvangsfjernet med alderen som årsag!!

Anmeld

28. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ka+Ma=Be skriver:

Du må undskylde, hvis jeg støder dig - men se det så objektivt som muligt! 

Børn skal ikke have børn!

Normalt stiller jeg mig ikke kritisk overfor unge piger som vælger at blive mødre, men da du kun er 13 og dermed under den kriminelle  lavalder (og den seksuelle for den sags skyld), så vil jeg alligevel tillade mig det.

Du er med al sandsynlighed langt fra moden nok til at bringe et barn til verden. Ja nok for ung til overhovedet at have sex, hvis du spørger mig.
Nyd din barndom, din fortstående ungdom og tag da beslutningen om du vil have børn. Børn er ikke bare lutter lagkage - selvom de er dejlige!

Derudover har du, som nævnt af en anden i tråden, intet økonomisk grundlag for at få børn. Hvem skal forsørge baby? Din mor og far? Og hvor skal i bo? Arrgh, den må gennemtænkes noget mere!

Mht. til dit spørgsmål tror jeg ikke, at man tvangsfjerner børn blot pga. forældrenes alder. Men med det sagt, vil du med garanti være stærkt "overvåget" af myndighederne fra start. 

Med den repramente, vil jeg sige velkommen til Jeg håber du får god gavn af baby.dk og kan få læst lidt om babyer på godt og på ondt. 

Anmeld

28. april 2012

rogerrasch

Ungmoar skriver:

--  

mig bekendt kan man ikke få tvangsfjernet et barn pga. alderen, du ville nok have opsyn af kommunen når du er så ung som du er men så længe du er en god mor og kan tage dig godt af dit barn både med at forsørge det men også at bevare noget af det kommune og sundhedsplejerske ser er vigtigt som øjenkontakt med barnet

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

mor:) skriver:

Nej, du støder mig skam ikke...

- Jeg kan dog tåle sandheden, jeg kan godt klare det.. selvom jeg er et 'barn'..

Og du siger det med penge osv.. Jep, det hele er tænkt igennem.
JEG VED BESTEMT GODT AT BØRN SLET IKKE ER NEMME..
Min anden veninde som kun er 14, har fået et barn.. Jeg har passet ham, rigtig mange gange. OGSÅ alene, jeg ved hvor hårdt det kan være.. At man nogle gange ikke får sovet nok, og også i dage måske. Jeg ved alt sammen..

Og pengene, de 'hænger' selvfølgelig ikke på træerne.. nej.

Min kæreste han er 18 år gammel, og vi har været sammen i et år nu. Vi har haft sex, men dog med kondom... det er muligt han kan blive straffet..
Men jeg skal først tage min skole færdig, og først er derfor 17 år når det hele er overstået..
Så derfor kan min kæreste (Martin) ikke blive straffet..
Men tilbage til pengene, så arbejder han. hele tiden, og det gør jeg så også.. Vi spare sammen, og jeg har regnet ud at en baby koster 11.000 kr. ca. for alt udstyr til den..
Og om måneden koster en baby 3-4 tusinde kr.
Min kæreste bor i lejlighed, og vi begge ville have nok penge..
omkring 26.000 kr. om måneden tilsammen..
Så jeg har tænkt det igennem, og årsagen til jeg allerede har meldt mig til, er bare at jeg vil lære meget mere om baby og børn.. så jeg er 1000 % klar...

Tak for det!

Anmeld

29. april 2012

L&V

Ungmoar skriver:

Nej, du støder mig skam ikke...

- Jeg kan dog tåle sandheden, jeg kan godt klare det.. selvom jeg er et 'barn'..

Og du siger det med penge osv.. Jep, det hele er tænkt igennem.
JEG VED BESTEMT GODT AT BØRN SLET IKKE ER NEMME..
Min anden veninde som kun er 14, har fået et barn.. Jeg har passet ham, rigtig mange gange. OGSÅ alene, jeg ved hvor hårdt det kan være.. At man nogle gange ikke får sovet nok, og også i dage måske. Jeg ved alt sammen..

Og pengene, de 'hænger' selvfølgelig ikke på træerne.. nej.

Min kæreste han er 18 år gammel, og vi har været sammen i et år nu. Vi har haft sex, men dog med kondom... det er muligt han kan blive straffet..
Men jeg skal først tage min skole færdig, og først er derfor 17 år når det hele er overstået..
Så derfor kan min kæreste (Martin) ikke blive straffet..
Men tilbage til pengene, så arbejder han. hele tiden, og det gør jeg så også.. Vi spare sammen, og jeg har regnet ud at en baby koster 11.000 kr. ca. for alt udstyr til den..
Og om måneden koster en baby 3-4 tusinde kr.
Min kæreste bor i lejlighed, og vi begge ville have nok penge..
omkring 26.000 kr. om måneden tilsammen..
Så jeg har tænkt det igennem, og årsagen til jeg allerede har meldt mig til, er bare at jeg vil lære meget mere om baby og børn.. så jeg er 1000 % klar...

Tak for det!

Hvis i kan købe ALT udstyr til den pris så skal i godt nok være heldige.. Og mht 3000-4000 så vil det jo nu nok svinge gevaldigt, når der er institutions plads osv..
Og jo han kan godt blive straffet for man kan melde ham for at i har haft sex, du har jo selv lige skrevet det det er bevis nok.. Har du ingen drømme uddannelse du gerne vil ta? Hvorfor ha så travlt du har et helt liv til af få børn i Det er altså os noget andet at passe et barn der ikke er ens eget i nogle timer, selvfølelig giver det en forsmag på hva det vil sige men du kan på ingen måde sætte dig ind i det og man kan altså heller ikke læse sig til at ha et barn.

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

Kathepige skriver:

Man må tvangsfjerne et barn, hvis det vurderes, Werder ikke kan tages tilstrækkelig af han/hun. Man kan uden tvivl være en kanon mor, og samtidig ung. 

Nu kunne jeg læse på din profil, at du var 13 år og i planlagde børn om et par år. I kan risikere at blive fulgt tæt af kommunen mv.,pga den unge alder.

Desuden mener jeg som de andre, at der skal være et fornuftigt økonomisk og værdigrundlag, i den verden og familie, barnet skal vokse op i.

Må jeg spørge, hvorfor du gerne vil have børn så tidligt?

Hey..

Ja, alt med økonolomi, har jeg styr på. Jeg har regnet det hele ud..
Jeg ville sagtens kunne tage vare på mit barn selvfølgelig, eller skal man aboslut ikke have et.

Men da jeg er babysitter, og har passet børn helt ned til 6 mrd. og har gjort det i 1½ år.. Og stopper skam ikke med det, så jeg lære mere om børn, så jeg er mere forberedt osv.

Jeg ved rigtig mange ting om børn, og har bøger, og læst en hel masse om det, og opdragelse osv.. så dermed ville jeg sige at jeg ville kunne tage vare på et barn 100 %..

Jeg elsker børn, elsker dem virkelig.. og har en masse små i min familie jeg også passer tit.. jeg vil bare have børn, og gider fandeme ikke og vente.. børn er bare mig, og det er det jeg vil 'arbejde' med.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.