Tvangsfjernet pga. alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

EKBJ

JulieWH skriver:

Der er også stor forskel på 16-17 årig og 21 årig

Jeg er 16 .. tror du misforstod mig hehe.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

SjeBets

EKBJ skriver:

Der er jeg godt nok lidt uenig.. 

Man kan måske mangle liverfaring, men modenhed er jeg meget uenig i.. jeg er meget selvstændig og er lige flyttet ud for mig selv sammen med min kæreste (21år).. 

jeg vil godt stå frem som ungmor, ok jeg er det ikke mere, men jeg var, selv om jeg var ældre end dig. At jeg er super ked af jeg ikke fik min datter senere, hvor jeg havde så meget mere overskud til det, og jeg var også moden, men den der livserfaring har jeg manglet.  Og hvor jeg havde det som jeg kan se mine venner har fuldstændig styr på, uddannelse, hus, opsparing noget så trivielt som en begynde pensions opsparing. Jamen de kan give deres børn en tryghed jeg ikke kunne fordi jeg var u-uddannet dengang. og ja alene. 

PLus mine venner har fået børn iden for de sidste 2-3-4 år og jeg har min den ældste på 12, de har levet og været spontane, jeg har siddet alene med min datter og man bliver sku nogle gange  ensom. Man kan ikke garanteret at et forhold holder, kæresten og jeg havde været et super stabil par i næsten 3 år da jeg blev gravid, da hun var 4 mdr gammel var det slut. 

så synes ikke jeg skriver for at være bedre videne, men trækker på mine egne erfaringer og følelser. 

og selv om jeg var ung, var jeg aldrig i kommunene søgelys, ikke før jeg selv bad om det, pga min datters hjerneskade. men jeg tror da på de holder lidt ekstra øje med dem som er meget unge, også pga sådan et program som de unge mødre, som viser unge der for børn, og af alle de holder der har været igennem synes jeg der er meget få som står ud som værende stabile, og styr på sagerne ( desværre) 

Anmeld

29. april 2012

anynom

EKBJ skriver:

DDeDetiglglogjorgjord

Jeg er 16 .. tror du misforstod mig hehe.. 

Det gjorde jeg, ja 16 er i mine øjne tidligt at flytte sammen, men det er selvfølgelig individuelt. Det at blive mor i den alder er bare ikke passende. Jeg tror simpelthen ikke på at man er i stand til at tage vare på et lille barn.

Anmeld

29. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ungmoar skriver:

Nej, du støder mig skam ikke...

- Jeg kan dog tåle sandheden, jeg kan godt klare det.. selvom jeg er et 'barn'..

Og du siger det med penge osv.. Jep, det hele er tænkt igennem.
JEG VED BESTEMT GODT AT BØRN SLET IKKE ER NEMME..
Min anden veninde som kun er 14, har fået et barn.. Jeg har passet ham, rigtig mange gange. OGSÅ alene, jeg ved hvor hårdt det kan være.. At man nogle gange ikke får sovet nok, og også i dage måske. Jeg ved alt sammen..

Og pengene, de 'hænger' selvfølgelig ikke på træerne.. nej.

Min kæreste han er 18 år gammel, og vi har været sammen i et år nu. Vi har haft sex, men dog med kondom... det er muligt han kan blive straffet..
Men jeg skal først tage min skole færdig, og først er derfor 17 år når det hele er overstået..
Så derfor kan min kæreste (Martin) ikke blive straffet..
Men tilbage til pengene, så arbejder han. hele tiden, og det gør jeg så også.. Vi spare sammen, og jeg har regnet ud at en baby koster 11.000 kr. ca. for alt udstyr til den..
Og om måneden koster en baby 3-4 tusinde kr.
Min kæreste bor i lejlighed, og vi begge ville have nok penge..
omkring 26.000 kr. om måneden tilsammen..
Så jeg har tænkt det igennem, og årsagen til jeg allerede har meldt mig til, er bare at jeg vil lære meget mere om baby og børn.. så jeg er 1000 % klar...

Tak for det!

Du skriver, at I arbejder hele tiden for at spare op. Men - det kan I jo ikke fortsætte med de næste 18 år? I skal jo være der for jeres barn, og det koster hver eneste måned. 

Hvis du får barn, når du går ud af folkeskolen, hvor vil du så få penge fra? Din kæreste kan vel ikke forsørge jer alene, og han skal jo ikke arbejde nonstop. 

Er planen, at du vil have kontanthjælp? Og hvad så med din videre uddannelse - skal den udskydes, eller vil du bare vente og se, hvad du finder på? 

Jeg vil virkelig gerne se jeres "plan" 4-5 år frem. Du skriver kun om babyer, men de bliver jo også 5 og 10 og 16 år, og de kræver både tid og penge hele vejen. 

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

AnnaKJ skriver:

Det har jeg også tænkt på
Tror ærligt ikke forældrene ved en skid om, at hun går med de tanker - hvilket barn på 13 ville dog gå til sine forældre med det

Ellers synes jeg staff burde træde til og udelukke profilen (ved dog ikke om de kan i dette tilfælde?) - men jeg synes ikke hun burde være på denne side for mødre, som blot frister hende til at gøre alvor ud af sine ansvarsløse tanker.

Det er virkelig bekymrende!

Jeg går dog i 7. har gået en klasse om ;-)

Bekymrede?.. Hvorfor er du det, det var da besynderligt..

Det har på ingen måde noget med dig at gøre, og beder blot efter et svar, om en baby kan blive tvangsfjernet..

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

Mor og meget mere skriver:

Du skriver, at I arbejder hele tiden for at spare op. Men - det kan I jo ikke fortsætte med de næste 18 år? I skal jo være der for jeres barn, og det koster hver eneste måned. 

Hvis du får barn, når du går ud af folkeskolen, hvor vil du så få penge fra? Din kæreste kan vel ikke forsørge jer alene, og han skal jo ikke arbejde nonstop. 

Er planen, at du vil have kontanthjælp? Og hvad så med din videre uddannelse - skal den udskydes, eller vil du bare vente og se, hvad du finder på? 

Jeg vil virkelig gerne se jeres "plan" 4-5 år frem. Du skriver kun om babyer, men de bliver jo også 5 og 10 og 16 år, og de kræver både tid og penge hele vejen. 

Tak for tankegangen..

Ja, jeg ved godt en baby bliver ældre..

Mere tøj, mere krævende.. mere mad, mere ansvar.. mere af alt...

Ja...
Nej da, jeg ved da godt det kræver hver evig eneste måned..
Jeg ved det!

Anmeld

29. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ungmoar skriver:

Tak for tankegangen..

Ja, jeg ved godt en baby bliver ældre..

Mere tøj, mere krævende.. mere mad, mere ansvar.. mere af alt...

Ja...
Nej da, jeg ved da godt det kræver hver evig eneste måned..
Jeg ved det!

Jeg spurgte, hvad jeres planer er - det er jo ikke nok, du ved, det bliver dyrt, hvis du ikke har en klar plan for, hvad I gør. 

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

JulieWH skriver:

Det gjorde jeg, ja 16 er i mine øjne tidligt at flytte sammen, men det er selvfølgelig individuelt. Det at blive mor i den alder er bare ikke passende. Jeg tror simpelthen ikke på at man er i stand til at tage vare på et lille barn.

Hør her.. der er nok en meget god grund til at man ønsker et barn..

Jeg har anoreksi, okay.. jeg har været syg i et år nu. og spiser meget, meget lidt..
Jeg har derfor INGEN venner nærmest.. (2 veninder). Pga. jeg ikke kan holde ud at kigge på andre der er pænere end mig.. jeg går i skole, og går hjem bagefter.. jeg er indelukket, og laver stort set intet, end at arbejde og gå i skole..
Jeg har fået hjælp fra en psykolog, med det.. og alt mulig andet hjælp.. uden held..
Jeg har også snakket med hende omkring det med at få en baby..
Jeg får hjælp, rigtig meget..

Men grunden til det er at, jeg bliver mobbet tit..
Jeg mangler opmærksomhed og støtte, det jeg ikke har fået fra mine venner og veninder..

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

JulieWH skriver:

Min beslutning bliver så ikke anderledes - har 9 dage til termin.. 

Jeg kan godt fortælle hvorfor jeg tog den beslutning, men det snak nok mere være for at "forsvare" mig selv 

Det er tidligt at flytte sammen, men for min kæreste og jeg var det bare det bedste.. 

Dog var det ikke planlagt at vi skulle have et barn, men da jeg var 14 uger henne da jeg fandt ud af det - grundet ingen symptomer - så jeg/vi bare ingen vej tilbage! Familie støtten hjælper altså også meget! 

Selv jordemødre siger de ikke forstår at folk venter så længe med at få børn da vi faktisk er bygget til at få børn i en ung alder.. 

Ja jeg mangler livserfaring men så kan jeg nok tilbyde mit barn en masse andet..  

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

SjeBets skriver:

jeg vil godt stå frem som ungmor, ok jeg er det ikke mere, men jeg var, selv om jeg var ældre end dig. At jeg er super ked af jeg ikke fik min datter senere, hvor jeg havde så meget mere overskud til det, og jeg var også moden, men den der livserfaring har jeg manglet.  Og hvor jeg havde det som jeg kan se mine venner har fuldstændig styr på, uddannelse, hus, opsparing noget så trivielt som en begynde pensions opsparing. Jamen de kan give deres børn en tryghed jeg ikke kunne fordi jeg var u-uddannet dengang. og ja alene. 

PLus mine venner har fået børn iden for de sidste 2-3-4 år og jeg har min den ældste på 12, de har levet og været spontane, jeg har siddet alene med min datter og man bliver sku nogle gange  ensom. Man kan ikke garanteret at et forhold holder, kæresten og jeg havde været et super stabil par i næsten 3 år da jeg blev gravid, da hun var 4 mdr gammel var det slut. 

så synes ikke jeg skriver for at være bedre videne, men trækker på mine egne erfaringer og følelser. 

og selv om jeg var ung, var jeg aldrig i kommunene søgelys, ikke før jeg selv bad om det, pga min datters hjerneskade. men jeg tror da på de holder lidt ekstra øje med dem som er meget unge, også pga sådan et program som de unge mødre, som viser unge der for børn, og af alle de holder der har været igennem synes jeg der er meget få som står ud som værende stabile, og styr på sagerne ( desværre) 

Nej et forhold er ikke sikret det er jeg godt klar over  det er noget man selv må kæmpe for.. 

Jeg kunne også godt have ventet til jeg var i hvert fald 20. Havde slet ingen planer om at skulle have børn (det var ikke planlagt).. men jeg var 14 uger henne da vi fandt ud af det og vi så bare ingen vej tilbage..

Hvad angår økonomi er jeg bestemt heller ikke den der vil tigge fra kommunen, men gør det gerne for at forsørge mit barn!!

Det er rigtig at når man er som ung som fx. jeg er så holder de mere øje med én..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.