Tvangsfjernet pga. alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Ungmoar

Ungmoar skriver:

Hey..

Ja, alt med økonolomi, har jeg styr på. Jeg har regnet det hele ud..
Jeg ville sagtens kunne tage vare på mit barn selvfølgelig, eller skal man aboslut ikke have et.

Men da jeg er babysitter, og har passet børn helt ned til 6 mrd. og har gjort det i 1½ år.. Og stopper skam ikke med det, så jeg lære mere om børn, så jeg er mere forberedt osv.

Jeg ved rigtig mange ting om børn, og har bøger, og læst en hel masse om det, og opdragelse osv.. så dermed ville jeg sige at jeg ville kunne tage vare på et barn 100 %..

Jeg elsker børn, elsker dem virkelig.. og har en masse små i min familie jeg også passer tit.. jeg vil bare have børn, og gider fandeme ikke og vente.. børn er bare mig, og det er det jeg vil 'arbejde' med.. 

Woop, det gik hurtigt..  (Jeg prøver igen)

Hey..

Ja, alt med økonomi, har jeg styr på. Jeg har regnet det hele ud..
Jeg ville sagtens kunne tage vare på mit barn selvfølgelig, eller skal man absolut ikke have et.

Men da jeg er babysitter, og har passet børn helt ned til 6 måneder. og har gjort det i 1½ år.. Og stopper skam ikke med det, så jeg lære mere om børn, så jeg er mere forberedt osv.

Jeg ved rigtig mange ting om børn, og har bøger, og læst en hel masse om det, og opdragelse osv.. så dermed ville jeg sige at jeg ville kunne tage vare på et barn 100 %..

Jeg elsker børn, elsker dem virkelig.. og har en masse små i min familie jeg også passer tit.. jeg vil bare have børn, og gider fandeme ikke og vente.. børn er bare mig, og det er det jeg vil 'arbejde' med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

SjeBets

Ungmoar skriver:

Nej, du støder mig skam ikke...

- Jeg kan dog tåle sandheden, jeg kan godt klare det.. selvom jeg er et 'barn'..

Og du siger det med penge osv.. Jep, det hele er tænkt igennem.
JEG VED BESTEMT GODT AT BØRN SLET IKKE ER NEMME..
Min anden veninde som kun er 14, har fået et barn.. Jeg har passet ham, rigtig mange gange. OGSÅ alene, jeg ved hvor hårdt det kan være.. At man nogle gange ikke får sovet nok, og også i dage måske. Jeg ved alt sammen..

Og pengene, de 'hænger' selvfølgelig ikke på træerne.. nej.

Min kæreste han er 18 år gammel, og vi har været sammen i et år nu. Vi har haft sex, men dog med kondom... det er muligt han kan blive straffet..
Men jeg skal først tage min skole færdig, og først er derfor 17 år når det hele er overstået..
Så derfor kan min kæreste (Martin) ikke blive straffet..
Men tilbage til pengene, så arbejder han. hele tiden, og det gør jeg så også.. Vi spare sammen, og jeg har regnet ud at en baby koster 11.000 kr. ca. for alt udstyr til den..
Og om måneden koster en baby 3-4 tusinde kr.
Min kæreste bor i lejlighed, og vi begge ville have nok penge..
omkring 26.000 kr. om måneden tilsammen..
Så jeg har tænkt det igennem, og årsagen til jeg allerede har meldt mig til, er bare at jeg vil lære meget mere om baby og børn.. så jeg er 1000 % klar...

Tak for det!

At passe andres børn er på ingen måder det samme som at få et.

jeg har en søster der er 18 år yngre end mig, hende har jeg passet til hudløshed, jeg har været ung i huset, jeg har passet så mange børn, og det kan på ingen måde sammenlignes med at få sit eget. 

jeg mener ikke børn skal få børn, børn skal leve , og blive voksne og så få børn. 

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Ungmoar skriver:

Nej, du støder mig skam ikke...

- Jeg kan dog tåle sandheden, jeg kan godt klare det.. selvom jeg er et 'barn'..

Og du siger det med penge osv.. Jep, det hele er tænkt igennem.
JEG VED BESTEMT GODT AT BØRN SLET IKKE ER NEMME..
Min anden veninde som kun er 14, har fået et barn.. Jeg har passet ham, rigtig mange gange. OGSÅ alene, jeg ved hvor hårdt det kan være.. At man nogle gange ikke får sovet nok, og også i dage måske. Jeg ved alt sammen..

Og pengene, de 'hænger' selvfølgelig ikke på træerne.. nej.

Min kæreste han er 18 år gammel, og vi har været sammen i et år nu. Vi har haft sex, men dog med kondom... det er muligt han kan blive straffet..
Men jeg skal først tage min skole færdig, og først er derfor 17 år når det hele er overstået..
Så derfor kan min kæreste (Martin) ikke blive straffet..
Men tilbage til pengene, så arbejder han. hele tiden, og det gør jeg så også.. Vi spare sammen, og jeg har regnet ud at en baby koster 11.000 kr. ca. for alt udstyr til den..
Og om måneden koster en baby 3-4 tusinde kr.
Min kæreste bor i lejlighed, og vi begge ville have nok penge..
omkring 26.000 kr. om måneden tilsammen..
Så jeg har tænkt det igennem, og årsagen til jeg allerede har meldt mig til, er bare at jeg vil lære meget mere om baby og børn.. så jeg er 1000 % klar...

Tak for det!

Din kæreste kan stadig blive straffet for at have været i seng med dig! Man behøver ikke og skulle have beviser på det, bare det at sige det er nok..

- angående og få barn når du er 17 år så vil jeg virkelig råde dig til at vente til du i hvert fald er i 20érne..  du har nogle forstillinger om hvordan det er at være mor og have et barn.. jeg har dog ingen erfaring om det endnu, men jeg har tit tænkt at jeg godt lige kunne have ventet nogle år.. det er altså et STORT STORT ansvar! 

- noget helt andet: hvorfor sætte alle pengene tilside som i har nu til en baby? du har som en anden bruger nævnte hele livet foran dig.. når du først har fået barn osv kan du ikke bare ta ud og rejse jorden rundt (hvis det fx. er det man vil)..

Tror du skal tænke det godt igennem én gang til!!!  

Anmeld

29. april 2012

anynom

Ungmoar skriver:

Hey..

Jeg ville sagtens kunne tage vare på mit barn selvfølgelig, eller skal man aboslut ikke have et.

Men da jeg er babysitter, og har passet børn helt ned til 6 mrd. og har gjort det i 1½ år.. Og stopper skam ikke med det, så jeg lære mere om børn, så jeg er mere forberedt osv.

Du KAN ikke regne ud hvor dyrt et barn bliver.
Hvad nu hvis du skal give MME? Skifte til et andet (dyrere) MME mærke? Er nødt til at købe de dyreste bleer fordi det er det eneste barnet ikke tisser igennem? Hvis dit barn vokser hurtigere end du regner med og du derfor skal købe nyt tøj konstant? Hvis din kæreste går fra dig? Der er SÅ mange ting, der spiller ind økonomisk.

Det at du har været babysitter nogle timer (eller dage) ruster dig OVERHOVEDET ikke til at blive mor! For det er ikke dit barn du passer - det er noget helt helt andet. Vi havde snakket om i mange år, at vi ville have et barn og vi følte os helt klar - snydt! Det er da så modbydeligt hårdt ikke at sove, have tid til at spise, have tid til hinanden. Selvfølgelig er der gode ting (primært), men når man ikke har sovet mere end 2 timers sammenhængende søvn i 5 uger, så er det sgu ikke så sjovt mere.

Hvis det er det du vil 'arbejde' med, så uddan dig som pædagog i stedet og bliv voksen før du sætter et barn i verden. Synes det er meget ansvarsløst af dig at have de tanker når du KUN er 13 (også selvom du ikke vil have barnet før du er færdig med skolen).

Og så vil jeg slutte af med at sige, at du næppe er sammen med din kæreste til den tid (hårdt, men sandt). Jeg kan sagtens huske hvordan jeg var i din alder, tro mig, du bliver klogere!

Anmeld

29. april 2012

JH12

Ka+Ma=Be skriver:

Du må undskylde, hvis jeg støder dig - men se det så objektivt som muligt! 

Børn skal ikke have børn!

Normalt stiller jeg mig ikke kritisk overfor unge piger som vælger at blive mødre, men da du kun er 13 og dermed under den kriminelle  lavalder (og den seksuelle for den sags skyld), så vil jeg alligevel tillade mig det.

Du er med al sandsynlighed langt fra moden nok til at bringe et barn til verden. Ja nok for ung til overhovedet at have sex, hvis du spørger mig.
Nyd din barndom, din fortstående ungdom og tag da beslutningen om du vil have børn. Børn er ikke bare lutter lagkage - selvom de er dejlige!

Derudover har du, som nævnt af en anden i tråden, intet økonomisk grundlag for at få børn. Hvem skal forsørge baby? Din mor og far? Og hvor skal i bo? Arrgh, den må gennemtænkes noget mere!

Mht. til dit spørgsmål tror jeg ikke, at man tvangsfjerner børn blot pga. forældrenes alder. Men med det sagt, vil du med garanti være stærkt "overvåget" af myndighederne fra start. 

Med den repramente, vil jeg sige velkommen til Jeg håber du får god gavn af baby.dk og kan få læst lidt om babyer på godt og på ondt. 

Anmeld

29. april 2012

lycly

Ungmoar skriver:

Hey..

Det kan godt være at du TROR at du ved hvordan det er at have et barn. Men babysitting og pasning af andres børn er noget HELT andet, der er en verden til forskel! Når du passer et andet barn, så ved du i underbevidstheden at barnet skal afleveres tilbage, så du har masser af overskud. Som mor er der ikke nogen retur ret på barnet det er 24 timer i døgnet HVER dag.

Jeg blev gravid som 19 årig, det var en ups'er. Selvom jeg elsker min datter overalt på jorden, så synes jeg at der er utrolig meget jeg går glip af, fordi mine venner er et helt andet sted. 

Du skal vel også have en uddannelse en dag? Det er så svært at starte på uddannelse og gå ned til at leve på S.U hvis man har et barn - det er pludselig meget få penge man har at flytte rundt med. 

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

Månsson skriver:

Hvis i kan købe ALT udstyr til den pris så skal i godt nok være heldige.. Og mht 3000-4000 så vil det jo nu nok svinge gevaldigt, når der er institutions plads osv..
Og jo han kan godt blive straffet for man kan melde ham for at i har haft sex, du har jo selv lige skrevet det det er bevis nok.. Har du ingen drømme uddannelse du gerne vil ta? Hvorfor ha så travlt du har et helt liv til af få børn i Det er altså os noget andet at passe et barn der ikke er ens eget i nogle timer, selvfølelig giver det en forsmag på hva det vil sige men du kan på ingen måde sætte dig ind i det og man kan altså heller ikke læse sig til at ha et barn.

Puha..

Okay, jeg har barnevogn, pusletaske, babystol, seng, og en masse legetøj, og en smule tøj..
Selvfølgelig, det er slet slet ikke nok, og der mangler meget meget mere.. men har regnet det ud, og meget af det fra butikker af..
Så heldig og heldig.. ;-)

Jeg har dog ikke kun passet Elias i nogle timer, jeg har passer ham i en weekend.. jeg fik sovet, hvad? 4-5 timer.. Det var hårdt ja, men det er det hele værd..

En baby, er meget 'besværlig' ja, det træver rigtig meget af dig, som forældre..

HAHA, nej.. Selvfølgelig kan man ikke læse sig frem til hvordan man passer en baby..

Anmeld

29. april 2012

lycly

JulieWH skriver:

Du KAN ikke regne ud hvor dyrt et barn bliver.
Hvad nu hvis du skal give MME? Skifte til et andet (dyrere) MME mærke? Er nødt til at købe de dyreste bleer fordi det er det eneste barnet ikke tisser igennem? Hvis dit barn vokser hurtigere end du regner med og du derfor skal købe nyt tøj konstant? Hvis din kæreste går fra dig? Der er SÅ mange ting, der spiller ind økonomisk.

Det at du har været babysitter nogle timer (eller dage) ruster dig OVERHOVEDET ikke til at blive mor! For det er ikke dit barn du passer - det er noget helt helt andet. Vi havde snakket om i mange år, at vi ville have et barn og vi følte os helt klar - snydt! Det er da så modbydeligt hårdt ikke at sove, have tid til at spise, have tid til hinanden. Selvfølgelig er der gode ting (primært), men når man ikke har sovet mere end 2 timers sammenhængende søvn i 5 uger, så er det sgu ikke så sjovt mere.

Hvis det er det du vil 'arbejde' med, så uddan dig som pædagog i stedet og bliv voksen før du sætter et barn i verden. Synes det er meget ansvarsløst af dig at have de tanker når du KUN er 13 (også selvom du ikke vil have barnet før du er færdig med skolen).

Og så vil jeg slutte af med at sige, at du næppe er sammen med din kæreste til den tid (hårdt, men sandt). Jeg kan sagtens huske hvordan jeg var i din alder, tro mig, du bliver klogere!

Er så enig her 

Anmeld

29. april 2012

L&V

Ungmoar skriver:

Puha..

Okay, jeg har barnevogn, pusletaske, babystol, seng, og en masse legetøj, og en smule tøj..
Selvfølgelig, det er slet slet ikke nok, og der mangler meget meget mere.. men har regnet det ud, og meget af det fra butikker af..
Så heldig og heldig.. ;-)

Jeg har dog ikke kun passet Elias i nogle timer, jeg har passer ham i en weekend.. jeg fik sovet, hvad? 4-5 timer.. Det var hårdt ja, men det er det hele værd..

En baby, er meget 'besværlig' ja, det træver rigtig meget af dig, som forældre..

HAHA, nej.. Selvfølgelig kan man ikke læse sig frem til hvordan man passer en baby..

En weekend er altså overhovedet ikke til at sammenligne med every day de næste 18år Jeg har os arbejdet som ung pige i huset med døgnvagter osv men det er ingenting i forhold til at du lige har født, har pisse ondt, har et barn der skriger og vil spise hver time hele natten så du måske er heldig at sove 3 timer og ska bare op næste dag og få det hele til at køre, være der for din kæreste som er godt træt efter at ha været på arbejde en hel dag og bliver irriteret over at der roder og at ungen skriger.. Sådan kunne det jo meget vel se ud, hvor længe tror du så det holder..
Du må da ha set de ungemødre der er da ikke ligefrem nogle af dem der har haft det nemt og prøv og se hvordan det er endt dem..
Hva siger dine forældre til det, de må da være rystet?

Åh håber du bliver klogere

Anmeld

29. april 2012

anynom

LunaLykke skriver:

Det kan godt være at du TROR at du ved hvordan det er at have et barn. Men babysitting og pasning af andres børn er noget HELT andet, der er en verden til forskel! Når du passer et andet barn, så ved du i underbevidstheden at barnet skal afleveres tilbage, så du har masser af overskud. Som mor er der ikke nogen retur ret på barnet det er 24 timer i døgnet HVER dag.

Jeg blev gravid som 19 årig, det var en ups'er. Selvom jeg elsker min datter overalt på jorden, så synes jeg at der er utrolig meget jeg går glip af, fordi mine venner er et helt andet sted. 

Du skal vel også have en uddannelse en dag? Det er så svært at starte på uddannelse og gå ned til at leve på S.U hvis man har et barn - det er pludselig meget få penge man har at flytte rundt med. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.