Ungmoar skriver:
Hey..
Ja, alt med økonolomi, har jeg styr på. Jeg har regnet det hele ud..
Jeg ville sagtens kunne tage vare på mit barn selvfølgelig, eller skal man aboslut ikke have et.
Men da jeg er babysitter, og har passet børn helt ned til 6 mrd. og har gjort det i 1½ år.. Og stopper skam ikke med det, så jeg lære mere om børn, så jeg er mere forberedt osv.
Jeg ved rigtig mange ting om børn, og har bøger, og læst en hel masse om det, og opdragelse osv.. så dermed ville jeg sige at jeg ville kunne tage vare på et barn 100 %..
Jeg elsker børn, elsker dem virkelig.. og har en masse små i min familie jeg også passer tit.. jeg vil bare have børn, og gider fandeme ikke og vente.. børn er bare mig, og det er det jeg vil 'arbejde' med.. 
Du KAN ikke regne ud hvor dyrt et barn bliver.
Hvad nu hvis du skal give MME? Skifte til et andet (dyrere) MME mærke? Er nødt til at købe de dyreste bleer fordi det er det eneste barnet ikke tisser igennem? Hvis dit barn vokser hurtigere end du regner med og du derfor skal købe nyt tøj konstant? Hvis din kæreste går fra dig? Der er SÅ mange ting, der spiller ind økonomisk.
Det at du har været babysitter nogle timer (eller dage) ruster dig OVERHOVEDET ikke til at blive mor! For det er ikke dit barn du passer - det er noget helt helt andet. Vi havde snakket om i mange år, at vi ville have et barn og vi følte os helt klar - snydt! Det er da så modbydeligt hårdt ikke at sove, have tid til at spise, have tid til hinanden. Selvfølgelig er der gode ting (primært), men når man ikke har sovet mere end 2 timers sammenhængende søvn i 5 uger, så er det sgu ikke så sjovt mere.
Hvis det er det du vil 'arbejde' med, så uddan dig som pædagog i stedet og bliv voksen før du sætter et barn i verden. Synes det er meget ansvarsløst af dig at have de tanker når du KUN er 13 (også selvom du ikke vil have barnet før du er færdig med skolen).
Og så vil jeg slutte af med at sige, at du næppe er sammen med din kæreste til den tid (hårdt, men sandt). Jeg kan sagtens huske hvordan jeg var i din alder, tro mig, du bliver klogere!