Ungmoar skriver:
Nej, du støder mig skam ikke...
- Jeg kan dog tåle sandheden, jeg kan godt klare det.. selvom jeg er et 'barn'..
Og du siger det med penge osv.. Jep, det hele er tænkt igennem.
JEG VED BESTEMT GODT AT BØRN SLET IKKE ER NEMME..
Min anden veninde som kun er 14, har fået et barn.. Jeg har passet ham, rigtig mange gange. OGSÅ alene, jeg ved hvor hårdt det kan være.. At man nogle gange ikke får sovet nok, og også i dage måske. Jeg ved alt sammen..
Og pengene, de 'hænger' selvfølgelig ikke på træerne.. nej.
Min kæreste han er 18 år gammel, og vi har været sammen i et år nu. Vi har haft sex, men dog med kondom... det er muligt han kan blive straffet..
Men jeg skal først tage min skole færdig, og først er derfor 17 år når det hele er overstået..
Så derfor kan min kæreste (Martin) ikke blive straffet..
Men tilbage til pengene, så arbejder han. hele tiden, og det gør jeg så også.. Vi spare sammen, og jeg har regnet ud at en baby koster 11.000 kr. ca. for alt udstyr til den..
Og om måneden koster en baby 3-4 tusinde kr.
Min kæreste bor i lejlighed, og vi begge ville have nok penge..
omkring 26.000 kr. om måneden tilsammen..
Så jeg har tænkt det igennem, og årsagen til jeg allerede har meldt mig til, er bare at jeg vil lære meget mere om baby og børn.. så jeg er 1000 % klar...
Tak for det!
Undskyld, ikke for at støde sig, men:
Min holdning er at Børn ikke skal have Børn..
Det kræver en masse tid og overskud, og ikke mindst en nogenlunde ordentlig økonomi..
At du tidligere har passet børn, giver dig ikke indblik i hvordan det faktisk er at have dit eget barn, for det er ikke et du bare kan aflever tilbage når du bliver træt af det, det barn kræver din opmærksomhed 24 i døgnet de næste 18 år minimum.
Undskyld jeg spørger, men hvor får du beløbet 11.000 kr fra til udstyr af baby? ..
Det kræver ihvertfald du tænker over dine køb, og at du evt. har mulighed for at få nogle ting..
Derudover koster det godt 35.000 om året at have et barn.
http://penge.dk/forbrug/artikler-forbrug/hvad-koster-det-at-have-boern