Tvangsfjernet pga. alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Talbutikken

TeamRocket skriver:

Ja børn må godt tvangsfjernes pga alder i den forstand at vuderes det at moren ikke er moden nok til at tilsidesætte sig selv eller bare rent ud sagt slet ikke er klar til at tage vare på et barn, eller måske ikke kan give barnet de fornødne ting som et hjem, mad på bordet og tøj- pga sin unge alder så er det helt lovligt at tvangsfjerne barnet. Der er også andre aspekter- at moren måske ikke vuderes ansvarlig nok pga uvidenhed, man kan jo ha de bedste intentioner- men ved man ikke at børn ikke må bade selv, at de skal vaccineres, stimuleres, ydes kærlighed, omsorg og tryghed for, hvilke ting man skal holde øje med, hvad der er normalt og hvad der kræver lægehjælp, hvad der er direkte ufarsvarligt og hvad der er sund fornuft, hvad børn ikke må spise før de er 4-6-8-12 mdr, eller hvis den unge bare er totalt usikker i sin rolle som mor og 'glemmer' barnet af frygt for at gøre noget galt. Jamen der er mange ting der kan få en tvangsfjernelse på banen, i nogle sager er det 'småting' og i andre får man 'en ekstra chance'.

Kan da kun anbefale dig at vente til du har så meget styr på livet at du ikke kunne drømme om at bekymre dig om tvangsfjernelse- fordi du har styr på tingene

Som mor skal man ha udholdelhed, tålmodighed, overskud og fornuft gange 10.000.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Pinkrose

Er jeg den eneste der mener at hendes forældre da burde gå ind og træffe en ansvarlig beslutning her.

Jeg kan sige i mit eget tilfælde at jeg blev gravid som 14 årig og fordi jeg var under den sexuelle lavalder havde jeg rent faktisk ikke en skid at skulle have sagt. Det var mine forældre der skulle vælge hvad der skulle ske hos læge. Og dem der skulle give tilladelse.
Og må da sige at jeg er evig taknemmelig for at de valgte at jeg ikke skulle have det barn. Det var jeg på igen måder klar til.

Som 21 fik jeg så en datter, og nøj hvor er jeg da glad for det lige er 7 år senere.

Anmeld

28. april 2012

Flødebollen

Denisep skriver:

Er jeg den eneste der mener at hendes forældre da burde gå ind og træffe en ansvarlig beslutning her.

Jeg kan sige i mit eget tilfælde at jeg blev gravid som 14 årig og fordi jeg var under den sexuelle lavalder havde jeg rent faktisk ikke en skid at skulle have sagt. Det var mine forældre der skulle vælge hvad der skulle ske hos læge. Og dem der skulle give tilladelse.
Og må da sige at jeg er evig taknemmelig for at de valgte at jeg ikke skulle have det barn. Det var jeg på igen måder klar til.

Som 21 fik jeg så en datter, og nøj hvor er jeg da glad for det lige er 7 år senere.

Vi er helt enige!

Men lad os nu antage, at de ikke er bekendt med de overvejelser og tanker, hun har omkring graviditet.. 

Hvad skal de gøre sålænge hun ikke er gravid?

Anmeld

28. april 2012

Jonatansmor

Ungmoar skriver:

Tanken om, at være en ung mor. Og tænke på tvangsfjernelse.

At få tvangsfjernet sit barn, ville nok være det værste..
Så kan man virkelig tillade at tvangsfjerne et barn fra dens mor, pga. ung alder?.. 

--  
HVAD er de oprindelige regler, og må man virkelig det?. 

Kan "man" virkelig tillade sig? Hvem er "man"? Myndighederne?

Tjae, kan man ikke selv forsørge sit barn, så skal man vel ikke lave det i første omgang?

Jeg synes at babyer bliver forherliget, det at blive mor er sat op på en pedistal, så vi nu har meget, meget unge kvinder der anser det for deres største mål i livet. At blive mor er altså meget andet end at tage sig af baby, det at blive mor er en følelsesmæssig omstillen der kan tage fusen på selv de mest ekstreme af baby-fikserede kvinder. Ville sådan ønske for disse unge kvinder at der var en eller anden der ruskede dem til fornuft.

TS: Du burde fokusere på at leve dit liv, få rejst, uddannelse, få set kloden. Få dannet en selvstændig identitet inden du bare bliver MOR. Få noget smerte under jakken, så du ved hvordan livet ser ud.

Hvad siger jeres forældre til det?

Anmeld

28. april 2012

Mettefpigen

Må indrømme at jeg ikk kan forstå hvorfor man vil have barn så tidligt.... Det er ingen dans på roser, og man er 100% afhænging af barnet... Man kan ikk gøre hvad man vil som man kunne før...

Men hvorfor vil du egentlig have et barn nu??

Anmeld

28. april 2012

Nettemor

Ka+Ma=Be skriver:

Du må undskylde, hvis jeg støder dig - men se det så objektivt som muligt! 

Børn skal ikke have børn!

Normalt stiller jeg mig ikke kritisk overfor unge piger som vælger at blive mødre, men da du kun er 13 og dermed under den kriminelle  lavalder (og den seksuelle for den sags skyld), så vil jeg alligevel tillade mig det.

Du er med al sandsynlighed langt fra moden nok til at bringe et barn til verden. Ja nok for ung til overhovedet at have sex, hvis du spørger mig.
Nyd din barndom, din fortstående ungdom og tag da beslutningen om du vil have børn. Børn er ikke bare lutter lagkage - selvom de er dejlige!

Derudover har du, som nævnt af en anden i tråden, intet økonomisk grundlag for at få børn. Hvem skal forsørge baby? Din mor og far? Og hvor skal i bo? Arrgh, den må gennemtænkes noget mere!

Mht. til dit spørgsmål tror jeg ikke, at man tvangsfjerner børn blot pga. forældrenes alder. Men med det sagt, vil du med garanti være stærkt "overvåget" af myndighederne fra start. 

Med den repramente, vil jeg sige velkommen til Jeg håber du får god gavn af baby.dk og kan få læst lidt om babyer på godt og på ondt. 

Godt skrevet. Kunne ikke være mere enig

Anmeld

28. april 2012

klmf

Hvis kommunens socialfaglige medarbejdere vurderer, at man ikke kan varetage barnets behov på en forsvarlig og tilfredsstillende måde, så kan kommunen i yderste instans tvangsfjerne barnet. Dette gælder for alle forældre uanset alder og tror ikke der er nogen særskilt regel for unge mødre.

At det så vil være helt oplagt at følge en ung mor på 15-16 år meget tæt, det er jo så noget helt andet. Og håber da at kommunerne trods deres trængte økonomi stadig vil fjerne de børn, der ikke får den opvækst de fortjener.

Anmeld

28. april 2012

Isaac's mor

Jeg tror et eller andet sted handler det ikk så meget om alder, men om man kan tage vare på sit barn.. Desværre er unge mødre tit dem der ikke kan fordi de måske f.eks. er under 18 og lever af mor og fars penge, også når de endelig skal ud og klare sig selv er det svært at få det til at fungere med et barn ogs... Det er mere gæt det her, men tror måske det er noget i den stil

Udover det er jeg selv (kommende) ung mor.. Og jeg tænker meget på det, også selvom jeg både har tyr på økonomien, kæreste som er faren, familie som er der for mig, hus, bil osv.. Så er jeg bare i det hel taget bange for at blive dømt for min alder, det er en rigtig æv følelse :/

Anmeld

28. april 2012

Pinkrose

Kathepige skriver:

Vi er helt enige!

Men lad os nu antage, at de ikke er bekendt med de overvejelser og tanker, hun har omkring graviditet.. 

Hvad skal de gøre sålænge hun ikke er gravid?

Okay troede faktisk hun var gravid så har jeg nok læst forkert. Men forstå slet ikke at man ønsker barn så tidligt. Man er jo på ingen måder moden nok. Syntes da at jeg som 22 årig stadig er en meget ung mor.

Og hvordan skal hendes forældre nogensinde finde ud af det før hun er gravid. Stakkels dem:/

Anmeld

28. april 2012

Muhmi

Ja selvfølgelig kan man det...

Men om det har så meget med alderen at gøre ved jeg ikke... Du vil blive stærkt overvåget af kommunen og da du som 13 årig ikke overhovedet har mulighed for at forsørge et barn.. Så tror jeg faktisk de ville varetage barnet tarv og det ville være en tvangsfjernelse...

Der er så mange andre faktorer der spiller ind i en tvangsfjernelse. Men vuderer kommunen at du/i ikke kan passe jeres barn ordenligt, ja så sker det altså...

Derudover så får du lige min ærlige mening, også selvom du skriver "op med den"

Du er, om du vil det eller ej, et barn.. Du er kun lige blevet teenager.. Selvom du sikkert selv synes du er en voksen med egne meninger og hvad du ellers tror... Så er du et stort barn og du er iøvrigt slet ikke myndig til at dyrke sex.. Så hvis din kæreste er over femten/seksten så vil han blive dømt for sex med mindreårige..

Sådan en dom hængende over hovedet og et lille spædbarn går ikke hånd i hånd og derfor kunne der være en yderligere grund til tvangsfjernelse.

Jeg fik barn som 26 årig og selv jeg synes det kan være hårdt, svært og træls nogle gange... Selvfølgelig er der mange dejlige dage... Men det der med at få økonomien til at hænge sammen og være struktureret i spisetider, sovetider og alle mulige andre ting, det kan være svært, selv for en voksen...

Ja "De unge mødre" er et populært program, men man skal altså ikke stræbe efter at blive ligesom én af dem... Jeg kender én af dem personligt og det program har ikke bragt meget andet en ulykke for hende....

Vent for guds skyld... Der er absolut ingen grund til at skynde sig med at få børn, de er meget sjovere når man har økonomi og overskud til dem... Desuden så er der ingen der siger at din kæreste og du selv vil holde sammen og uden at gøre dig mismodig så er sansynligheden ret lille for det og alenemødre har bestemt ikke altid for sjovt...

Tænk dig om.... Og spørg dine forældre om de ville synes det var en god idé...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.