Kære du <3
Ja, jeg har selv stået i en lignende situation, og ja, jeg følte mig forrådt, tilsidesat, ekstrem ked af det, havde lyst til at slå, skrige og græde. Og det gjorde jeg. Men som i så mange andre svære situationer, så ved jeg nu, at der ligger der altid en gave gemt, det er bare lige at give det lidt tid inden vi kan finde gaven i det. For vores vedkommende blev det en mulighed for at komme tættere sammen, og få større åbenhed om begge vore sårbarheder, følelser og behov. Ja, det er nemmest at klappe følelserne i, og begynde at hade. Men vil du undvære ham? Hvis du ser tilbage på dit eget liv, har du så ikke også gjort ting, som du har fortrudt, da konsekvenserne begyndte at melde sig? Vil din mand give køb på jeres familie, og vil du, for en fejl, der var ved at udvikle sig til en katastrofe?
Når vi som kvinder er gravide eller har små børn, så optager det en meget stor del af vores tankevirksomhed, opmærksomhed og omsorg. Mange mænd har svært ved at kapere det. Og de har svært ved at udtrykke - eller endog anerkende - at de har brug for opmærksomhed og bekræftelse. Og så er der ligesom åbent for at andre kan komme ind og udfylde noget af den opmærksomhed og ping pong som plejede at være.
I stedet for at fokusere på hvad du ikke vil have, så prøv at rette fokus på hvad du vil have, hvad du ønsker dig af fremtiden. Og prøv så at tage en snak med din mand om det samme. Prøv at finde frem til hvad I begge ønsker jer af nu og fremtiden, og trække i den retning sammen. Der er så mange forhold og ægteskaber, der er brast pga. mistillid og fejltrin, sårede egoer og lavt selvværd.
For mit vedkommende blev det en uvurderlig gave. Det gav mig en mulighed for at få rystet posen og få fokus på det der betyder noget. Faktisk er jeg lige nu ved at tage en uddannelse som spirituel mentor, og åbner snart min nye hjemmeside på
www.levilykke.dk, der bl.a. vil komme til at handle om at se muligheder frem for begrænsninger. At slippe det vi ikke vil have, så det giver plads til at det gode vi gerne vil have, og som venter på os. At turde give slip på gamle historier om f.eks. svigt og lavt selvværd, og i stedet give plads til nye nærende og opløftende historier. At når vi løfter os selv og vores eget glædes-niveau, så løfter vi helt automatisk andre også, og de vil gøre hvad de kan for at være i og omkring din positive energi. Nøglen ligger i dig selv, du har muligheden for at få det liv du drømmer om, og det kan sagtens være med din mand, som elsker dig og er ked af at have såret dig. Du vælger din fremtid, men kan ikke tvinge den på nogen med dårlig samvittighed og skyldfølelse. Du kan ikke straffe dig til en tro mand. Du må vise ham at han kan få alt og mere til med dig. Hvis du vil og tør.
Al mulig held, lykke og glæde til dig og dine.
Kærligst Anja