Tager du dit syge barn med på fx biblioteket??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

2721

Pikku Myy skriver:

Hmm, hvis mit barn er lidt snottet, ville jeg sagtens kunne tage ham med på fx biblioteket, lige som han også sagtens vil kunne komme i børnehave.

Men jeg ville ikke kunne finde på at tage ham med på biblioteket hvis han havde skoldkopper i smittefasen, diarré, influenza eller lignende. Til gengæld ville jeg kunne blive nødt til fx at tage bussen med ham, og dermed alligevel udsætte andre for smitte...

Det er i bund og grund også det jeg mener

Fair nok barnet er lidt snottet, men kan det ikke komme i pasning må man holde det hjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

Laulund87

Puslingen skriver:

Du kan se mit ovenstående svar

Der er nemlig forskel, men hvis du så Maria i de perioder hvor hun hoster (pga hendes spiserør og ikke sygdom som sådan) ville du nok gå fordi det lyder voldsomt. Så tror du ikke det er svært at bedømme hvor sygt barnet er? I mit tilfæde ville du så tage fejl

Men hvis Maria er alm syg med feber osv så tager jeg hende selvfølgelig ingen steder hen!

Anmeld

9. marts 2012

bullerbassen

Puslingen skriver:

Enig, men med den mave, er det jo begrænset hvor meget luft man kunne nå at få, inden man måtte vende om

Det var rigtig rart, men de små 20 min har taget hårdt på ham og han har sovet siden 11.20

Tror ikke vi skal ud sådan igen forløbig, men han nød det

Og mor her trængte til lidt luft forandring

Ja radius bliver lidt lille 

Men lidt har også ret . I må døjes med små ture og oplevelser til han kommer helt ovenpå igen.

Klart han hurtig bliver træt efter 4 uger med sygdom.

Men dejligt han er så frisk I kan komme lidt ud igen.

Anmeld

9. marts 2012

2721

mor:) skriver:

Hvis de selv fotæller det, ville jeg nok også fortælle dem at jeg synes det er dybt uansvarligt og jeg bestemt ikke har lyst til at mit barn bliver smittet.

Men tænkte bare at man generelt skal passe på, da det ikke altid er som det ser ud til

Min dreng er ekstremt modtagelig for luftvejsinfektioner og har en immundefekt og har SÅ svært ved at blive rask og jeg syntes det er træls at skulle spærre ham inden for at ung MØB,
LB med videre fordi andre forældre ikke ser det som et problem at deres børn m
kommer ud når de jo kun har en smule feber eller hvad nu de fejler.

Jeg har også sagt flere gang til den voksne, at det nok ikke er super smart de så tager ud og smitter, andre børn, men så er jeg bare sart, eller kan vælge at gå

Anmeld

9. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Puslingen skriver:

Min dreng er ekstremt modtagelig for luftvejsinfektioner og har en immundefekt og har SÅ svært ved at blive rask og jeg syntes det er træls at skulle spærre ham inden for at ung MØB,
LB med videre fordi andre forældre ikke ser det som et problem at deres børn m
kommer ud når de jo kun har en smule feber eller hvad nu de fejler.

Jeg har også sagt flere gang til den voksne, at det nok ikke er super smart de så tager ud og smitter, andre børn, men så er jeg bare sart, eller kan vælge at gå

Det er selvfølgelig trist og det er rigtig ærgeligt at forældrene reagerer på den måde. Det kan jeg da godt se er et problem

Anmeld

9. marts 2012

Koen.

Altså er lærke syg slæber jeg hende med ned og handle fordi jeg ikke har andre muligheder, men ikke på biblioteket ovs. Men altså hun hoster jo kronisk sååå jo der tager jeg hende med på biblioteket ovs og nej hun forstår ikke at holde sig for munden endnu..

Anmeld

9. marts 2012

bullerbassen

Laulund87 skriver:

Der er nemlig forskel, men hvis du så Maria i de perioder hvor hun hoster (pga hendes spiserør og ikke sygdom som sådan) ville du nok gå fordi det lyder voldsomt. Så tror du ikke det er svært at bedømme hvor sygt barnet er? I mit tilfæde ville du så tage fejl

Men hvis Maria er alm syg med feber osv så tager jeg hende selvfølgelig ingen steder hen!

Nu tænker jeg ( uden at vide ) det , at det nok er en anderledes hoste end ved snottet næse og feber . Kan tage fejl.

Silas er jo i perioder plaget af ab som er meget vejr bestemt , hvis vi er ude for længe i frost eller fugtigt vejr går det galt. 

Og vil sige den hosten er anderledes end hvis han ligger snot forkølet , feber og hoster.

Men ja det er svært at vurdere andre børn. Men syntes alligvel godt man kan se forskel på syge børn og børn der er lidt snottet og forkølet. De er de fleste børn jo det meste af vinteren.

Arbejdede i børbehave og der syntes jeg tydeligt vi kunne se forskel

Anmeld

9. marts 2012

2721

Laulund87 skriver:

Det kunne jeg måske, men i dette tilfælde løb det meget som en fugtig hoste og moren var også ramt og de gik begge og snottede næse i papir.

Men igen i dag var blot et eks.

Som spørgsmålet egenlig lød, handlede det også mest om man kunne finde på at tage et sygt barn der smittede ud disse steder

Men jeg går klart heller en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld

9. marts 2012

Laulund87

bullerbassen skriver:

Nu tænker jeg ( uden at vide ) det , at det nok er en anderledes hoste end ved snottet næse og feber . Kan tage fejl.

Silas er jo i perioder plaget af ab som er meget vejr bestemt , hvis vi er ude for længe i frost eller fugtigt vejr går det galt. 

Og vil sige den hosten er anderledes end hvis han ligger snot forkølet , feber og hoster.

Men ja det er svært at vurdere andre børn. Men syntes alligvel godt man kan se forskel på syge børn og børn der er lidt snottet og forkølet. De er de fleste børn jo det meste af vinteren.

Arbejdede i børbehave og der syntes jeg tydeligt vi kunne se forskel

Pga hendes spiserør lyder det rigtig meget som om at hun er syg, derfor jeg skriver at man jo kan tage fejl Lægerne kan lige frem være i tvivl om hvilken hoste hun har.. Okay mit eksempel er nok ret enestående, men min pointe er bare at man jo ikke kan vide hvor sygt barnet i virkeligheden er.

Nogle gange er det indlysende, men ikke altid.

Anmeld

9. marts 2012

Laulund87

Puslingen skriver:

Det kunne jeg måske, men i dette tilfælde løb det meget som en fugtig hoste og moren var også ramt og de gik begge og snottede næse i papir.

Men igen i dag var blot et eks.

Som spørgsmålet egenlig lød, handlede det også mest om man kunne finde på at tage et sygt barn der smittede ud disse steder

Men jeg går klart heller en gang for meget end en gang for lidt

Det er også for dårligt at de er taget afsted så! Vi er jo i bund og grund hele enige, ville bare lige prikke lidt til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.