Tager du dit syge barn med på fx biblioteket??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

raca

Puslingen skriver:

Det er præcis sådan jeg har det.

Ved også at nu er det blot et spørgsmål om dage får Charlie ligger syg, med hoste og snot

hvis han bliver så let syg... så mener jeg det er dig der er uansvarlig og medbringe ham steder hvor der færdes mange mennesker.

og bibloteket er virkelig smittetmessiget et grumt sted.

der er pudslespil små llet forkølede unger har nasset med.

der er bamser der også er blevet krammet af selvsamme snotunger..

der kan komme børn der er smittebære af dvs børnesygdomme, mange sygdomme smitter i24-48 timer før de bryder ud.. osv.

når han er så let modtaglig bør du vel kun lege ude med ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

HeidiØ

Puslingen skriver:

Som overskriften lyder, tager du dit syge barn med på fx biblioteket, legestue eller andre forum rettet imod børn??

Tænker du over smitte osv?

Jeg er personligt træt af at forældre/bedsteforældre eller hvem der nu er sammen med barnet vælger at tage det med disse steder og udsætte de andre børn for smitte.

I dag, tog jeg Charlie med på biblioteket fordi børneafdelingen siger at han ikke Kan smitte mere, dog er han meget modtagelig for smitte, men kunne mærke på ham han trængte til lidt afveksling og han elsker at gå og hygge på biblioteket.

Men så kommer der en mor og hendes barn og barnet hoster, rigtig rigtig meget holder sig ikke for munden og ja,jeg vælger derfor at gå.

Det irritere mig rigtig meget da jeg oplever det tit,
Ofte får jeg enda at vide at den voksne, at barnet er syg og må derfor ikke komme i pasning men det er jo så kedeligt at gå der hjemme.

Er det bare mig der er sart??

Håber ikke jeg støder nogen

Det kunne jeg aldrig drømme om! Selvom det er et offentligt sted, og der er maaange unger der har rørt ved legetøj osv, så sys jeg ikke det er ok at ta et sygt barn med derned!

Min søn på 6 mdr og jeg var også nede i center forleden, hvor vi mødes hver måned for at blive vejet osv af en SP! .. der havde en taget hendes syge søn med  .. havde ikke tænkt over det. Og VUPTI! Nu er William syg med snot, og vi står midt i flytning. Det er VIRkELIG irriterende!

Anmeld

10. marts 2012

Frk. Himmelblå

Puslingen skriver:

Som overskriften lyder, tager du dit syge barn med på fx biblioteket, legestue eller andre forum rettet imod børn??

Tænker du over smitte osv?

Jeg er personligt træt af at forældre/bedsteforældre eller hvem der nu er sammen med barnet vælger at tage det med disse steder og udsætte de andre børn for smitte.

I dag, tog jeg Charlie med på biblioteket fordi børneafdelingen siger at han ikke Kan smitte mere, dog er han meget modtagelig for smitte, men kunne mærke på ham han trængte til lidt afveksling og han elsker at gå og hygge på biblioteket.

Men så kommer der en mor og hendes barn og barnet hoster, rigtig rigtig meget holder sig ikke for munden og ja,jeg vælger derfor at gå.

Det irritere mig rigtig meget da jeg oplever det tit,
Ofte får jeg enda at vide at den voksne, at barnet er syg og må derfor ikke komme i pasning men det er jo så kedeligt at gå der hjemme.

Er det bare mig der er sart??

Håber ikke jeg støder nogen

Åh, biblioteket er da det mindste problem. Det er værre, at man møder hostende, snottede, øjenbetændte små venner i daginstitutionerne. Det  irriterer mig. Både på deres og mine egne børns vegne.

Det er så frustrerende, når man lige har haft sygt barn hjemme i en uge, og så afleverer hende nede i virusbanken frisk og veludhvilet for blot at starte forfra ugen efter... 

Anmeld

10. marts 2012

2721

raca skriver:

hvis han bliver så let syg... så mener jeg det er dig der er uansvarlig og medbringe ham steder hvor der færdes mange mennesker.

og bibloteket er virkelig smittetmessiget et grumt sted.

der er pudslespil små llet forkølede unger har nasset med.

der er bamser der også er blevet krammet af selvsamme snotunger..

der kan komme børn der er smittebære af dvs børnesygdomme, mange sygdomme smitter i24-48 timer før de bryder ud.. osv.

når han er så let modtaglig bør du vel kun lege ude med ham.

Hej.

du må skam gerne syntes jeg er uansvarelig, men jeg gør intet som ikke er godkendt af lægen.

Plus jeg bruger afspritnings klude til at tørre tingene af med inden han bruger dem.

Der hvor vi bor er der ikke rigtig nogen steder hvor man kan være ude og sammen med andre børn.

Jeg gør mit til at passe på min søn.

Nu handlede indlægget også mest om, hvordan andres holdning til det at tage et sygt barn der smitter med på sådanne steder.

Og jeg er udemærket klar over at børn kan smitte inden de er syge

Anmeld

10. marts 2012

2721

Frk. Himmelblå skriver:

Åh, biblioteket er da det mindste problem. Det er værre, at man møder hostende, snottede, øjenbetændte små venner i daginstitutionerne. Det  irriterer mig. Både på deres og mine egne børns vegne.

Det er så frustrerende, når man lige har haft sygt barn hjemme i en uge, og så afleverer hende nede i virusbanken frisk og veludhvilet for blot at starte forfra ugen efter... 

Det kan jeg sørme godt forstå du syntes

Min søn bliver dog ikke passet ude, så jeg har ikke selv oplevet det.

Anmeld

10. marts 2012

2721

HeidiØ skriver:

Det kunne jeg aldrig drømme om! Selvom det er et offentligt sted, og der er maaange unger der har rørt ved legetøj osv, så sys jeg ikke det er ok at ta et sygt barn med derned!

Min søn på 6 mdr og jeg var også nede i center forleden, hvor vi mødes hver måned for at blive vejet osv af en SP! .. der havde en taget hendes syge søn med  .. havde ikke tænkt over det. Og VUPTI! Nu er William syg med snot, og vi står midt i flytning. Det er VIRkELIG irriterende!

Øv, nej det er da heller ikke spor sjovt

Håber han snart bliver rask

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

Maja84 skriver:

Det kommer meget an på hvad det er
er barnet desideret syg, så bliver vi hjemme, men er de forkølet hvor det ikke er slem forkølelse, kan man jo ikke lave andet end være hjemme, i perioder, og hoste, kan barnet sagtens have uden det er noget som feks smitter.
Har vores barn noget som smitter så bliver vi hjemme Synes også der er stor forskel på om man er desideret syg eller feks småforkølet eller lignende, vi andre bliver jo heller ikke hjemme fra arbejde, fordi vi er lidt forkølede, hoster eller lignende

Hvis ungerne har feber, så tager jeg dem ikke med nogen steder hen.. Men hvis de bare hoster (Cajsa har AB) eller er forkølede, så ser jeg ingen grund til at blive hjemme. På et tidspunkt var Cajsa forkølet konstant i næsten 2 mdr, og så længe kan vi altså ikke blive inden døre

Nu er hun tilfældigvis syg IGEN, med feber og div. andet, og der bliver vi selvfølgelig hjemme..

Det er situationen det kommer an på.. Er hun frisk så tager vi ud, og er hun sløv, så er det hjemmehygge..

Isabella har kun været syg én gang det sidste år, men hun er så også rigtig syg, når hun er syg, og der passer hun sengen.

Anmeld

10. marts 2012

lio

Uanset om barnet er lidt syg eller meget syg, så længe der er noget der smitter, så synes jeg ikke man kan tage steder hen med barnet, som f.eks. biblioteket, der er en grund til de ikke må komme i inst. og så synes jeg heller ikke man kan slæbe dem andre stedet hen, Hvis det drejer sig om smitte. (er barnet så syg at det er sløv så bliver man forhåbentlig hjemme, stakkels barn.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.