Tager du dit syge barn med på fx biblioteket??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.309 visninger
97 svar
0 synes godt om
9. marts 2012

2721

Som overskriften lyder, tager du dit syge barn med på fx biblioteket, legestue eller andre forum rettet imod børn??

Tænker du over smitte osv?

Jeg er personligt træt af at forældre/bedsteforældre eller hvem der nu er sammen med barnet vælger at tage det med disse steder og udsætte de andre børn for smitte.

I dag, tog jeg Charlie med på biblioteket fordi børneafdelingen siger at han ikke Kan smitte mere, dog er han meget modtagelig for smitte, men kunne mærke på ham han trængte til lidt afveksling og han elsker at gå og hygge på biblioteket.

Men så kommer der en mor og hendes barn og barnet hoster, rigtig rigtig meget holder sig ikke for munden og ja,jeg vælger derfor at gå.

Det irritere mig rigtig meget da jeg oplever det tit,
Ofte får jeg enda at vide at den voksne, at barnet er syg og må derfor ikke komme i pasning men det er jo så kedeligt at gå der hjemme.

Er det bare mig der er sart??

Håber ikke jeg støder nogen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

9510

Puslingen skriver:

Som overskriften lyder, tager du dit syge barn med på fx biblioteket, legestue eller andre forum rettet imod børn??

Jeg er personligt træt af at forældre/bedsteforældre eller hvem der nu er sammen med barnet vælger at tage det med disse steder og udsætte de andre børn for smitte.

I dag, tog jeg Charlie med på biblioteket fordi børneafdelingen siger at han ikke Kan smitte mere, dog er han meget modtagelig for smitte, men kunne mærke på ham han trængte til lidt afveksling og han elsker at gå og hygge på biblioteket.

Men så kommer der en mor og hendes barn og barnet hoster, rigtig rigtig meget holder sig ikke for munden og ja,jeg vælger derfor at gå.

Ofte får jeg enda at vide at den voksne, at barnet er syg og må derfor ikke komme i pasning men det er jo så kedeligt at gå der hjemme.

Det ville jeg aldrig gøre, vi er altid hjemme når ungerne er syge. Er kun lige hurtigt ovre og handle og så hjem igen

Anmeld

9. marts 2012

2721

9510 skriver:

Det ville jeg aldrig gøre, vi er altid hjemme når ungerne er syge. Er kun lige hurtigt ovre og handle og så hjem igen

Det samme her, hvis ikke far kan gøre det

Anmeld

9. marts 2012

9510

Puslingen skriver:

Det samme her, hvis ikke far kan gøre det

Ja nemlig

Men synes tit at jeg ser folk med syge børn, på eks bibloteket

Anmeld

9. marts 2012

Nadia&Daniel

Puslingen skriver:

Kun i nødsituation - vil dog ikke lige kalde biblioteket sådan en situation

Laura har været syg (og hoster mega mega meget), og jeg har ikke ville have hende ud, ingengang for at handle, for det har virkelig været slemt..

Anmeld

9. marts 2012

Isabella_mor

jeg tror ikke vi skal nogen steder når bassen er syg, det er sgu da synd at slæbe sine børn rundt når de er syge... husker hvertfald godt selv hvordan det var som barn at være syg, og der vil man helst ligge under dynen..

Anmeld

9. marts 2012

Nadia&Daniel

isabellamor skriver:

jeg tror ikke vi skal nogen steder når bassen er syg, det er sgu da synd at slæbe sine børn rundt når de er syge... husker hvertfald godt selv hvordan det var som barn at være syg, og der vil man helst ligge under dynen..

Lige præcis.. De bliver jo ikke raske af det..

Anmeld

9. marts 2012

ModerNatur

Niks.. Når man er syg er man hjemme!.. Sådan er det altså bare..

Jeg har også lidt indtrykket af at jo mere man slæber sit syge barn rundt jo længere tid er det om at komme oven på igen..

Anmeld

9. marts 2012

2721

9510 skriver:

Ja nemlig

Men synes tit at jeg ser folk med syge børn, på eks bibloteket

Det syntes jeg nemlig også. Og det er ikke super lækkert når de så spreder alle deres bakterier, på div legetøj.

Undre mig bare at når man som forældre ikke lige tænker over at holde sit barn hjemme sådan at andre børn ikke også skal blive syge

Anmeld

9. marts 2012

9510

Puslingen skriver:

Det syntes jeg nemlig også. Og det er ikke super lækkert når de så spreder alle deres bakterier, på div legetøj.

Undre mig bare at når man som forældre ikke lige tænker over at holde sit barn hjemme sådan at andre børn ikke også skal blive syge

Det fatter jeg heller ikke.

Jeg gider da ikke rende rundt hvis jeg er syg Så vil man da helst være hjemme og hygge under dynen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.