Tager du dit syge barn med på fx biblioteket??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

Laura.

Jeg forstår heller ikke at man ikke bare bliver hjemme.. det gør det jo heller ikke bedre for barnet at det bliver hevet med i byen når det er sygt.. Jeg var også gået..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

sarahb

Nej, vi er max ude at gå en tur.
Jeg slæber ikke mine børn rundt hvis de er syge- så hygger vi lidt ekstra derhjemme.
Jeg synes heller ikke det er fedt med alle de baciller overalt.

Anmeld

9. marts 2012

Mira0911

Når der er sygdom ved børnene her, så hedder det "Ingen steder" om vi så skulle have været til 50 års fødselsdag, så er det bare ærgerligt... 

Jeg er hjemme med dem indtil de er 100% raske igen.... 

Anmeld

9. marts 2012

wamse

Altså hvis Lærke hoster og ellers ikke er syg, så bevæger vi os rundt i samfundet blandt alle andre dødelige

Vi har lige været igennem en periode på 4 mdr, hvor vi skiftesvis har været syge/sløje/forkølede. Jeg har ikke haft mulighed for at blive indendørs i 4 mdr.

Anmeld

9. marts 2012

Kløver

Som overskriften lyder, tager du dit syge barn med på fx biblioteket, legestue eller andre forum rettet imod børn??

Tænker du over smitte osv?

Jeg er personligt træt af at forældre/bedsteforældre eller hvem der nu er sammen med barnet vælger at tage det med disse steder og udsætte de andre børn for smitte.

I dag, tog jeg Charlie med på biblioteket fordi børneafdelingen siger at han ikke Kan smitte mere, dog er han meget modtagelig for smitte, men kunne mærke på ham han trængte til lidt afveksling og han elsker at gå og hygge på biblioteket.

Men så kommer der en mor og hendes barn og barnet hoster, rigtig rigtig meget holder sig ikke for munden og ja,jeg vælger derfor at gå.

Det irritere mig rigtig meget da jeg oplever det tit,
Ofte får jeg enda at vide at den voksne, at barnet er syg og må derfor ikke komme i pasning men det er jo så kedeligt at gå der hjemme.

Er det bare mig der er sart??

Håber ikke jeg støder nogen

Det kommer meget an på hvad det er
er barnet desideret syg, så bliver vi hjemme, men er de forkølet hvor det ikke er slem forkølelse, kan man jo ikke lave andet end være hjemme, i perioder, og hoste, kan barnet sagtens have uden det er noget som feks smitter.
Har vores barn noget som smitter så bliver vi hjemme Synes også der er stor forskel på om man er desideret syg eller feks småforkølet eller lignende, vi andre bliver jo heller ikke hjemme fra arbejde, fordi vi er lidt forkølede, hoster eller lignende

Anmeld

9. marts 2012

2721

tanja. skriver:

Det er meget nemt hvis man har familie ovs i nærheden til at tage over at lade barnet blive hjemme fra indkøb ovs. Men hvis man som jeg er i perioder alene mor 5 dage om ugen og bør 100 km væk fra div. Bedster ja så er man da nødt Til at handle sygt barn eller ej!!

Nægter at servere pizza en hel uge.. og NEJ man tager ikke et sygt barn med på bibliotek ovs. Men er der tale om snot og hoste så er det da virkelig individuelt hvot påvirket barnet bliver, lærke bliver eks. Ikke så påvirket af det!

Men ja det er nok bare.mig der har en mærkelig holdning så.. tror bare ikke at man kan vudere om hvor syge andres børn er..

Når lærkes hoste er værst lyder hun slem og jeg tror alle der ikke kender hende ville vudere hun var drøn syg..

Jeg tager da også ud og handler hvis det er nødvendigt, Tim har sjældent mulighed for at handle.

Det var jo slet ikke det det gik ud på mit spørgsmål og jeg har på intet tidspunkt ønsket at støde hverken dig eller andre

Anmeld

9. marts 2012

katrine26

Puslingen skriver:

Jeg har ikke lige styr på om det smitter.

Men hvis, syntes jeg på ingen måde det er ok.

Hvis det ikke smitter og dit barn er frisk nok, fair nok.

Du skriver at vis det smitter så syntes du ikke det er ok..

Men du kan ikke komme og fortælle mig at du aldrig selv vis du har været forkølet en vinter ik har tage på arbejdet selvom du snotter lidt tage ned for at handle osv..

Jeg har desværre en søn som ofte er forkølet og vis jeg skulle holde ham hjemme hvergang så ville vi gro fast inde i vores lejlighed..selvfølg er man nød til at tage ud og handle osv selvom ens barn hoster/ er forkølet men selvfølig på barnets vilkår.

katrine26

Anmeld

9. marts 2012

2721

katrine26 skriver:

Du skriver at vis det smitter så syntes du ikke det er ok..

Men du kan ikke komme og fortælle mig at du aldrig selv vis du har været forkølet en vinter ik har tage på arbejdet selvom du snotter lidt tage ned for at handle osv..

Jeg har desværre en søn som ofte er forkølet og vis jeg skulle holde ham hjemme hvergang så ville vi gro fast inde i vores lejlighed..selvfølg er man nød til at tage ud og handle osv selvom ens barn hoster/ er forkølet men selvfølig på barnets vilkår.

katrine26

Hvis du nu læste ordentligt efter ville du se at det omhandlede at tage sit barn med til steder henvendt til børn, bibliotekets legerum, legestue og andet i samme kategori.

Jeg skriver også at jeg selv tage ud og handler med mit eget barn når det er sygt, hvis jeg ikke har anden mulighed.

Jeg går hjemme sammen med min søn altid og vi har begge en immundefekt, så det er ikke relevant for mig at tage stilling til, men er jeg syg/snottet what ever, så tager jeg ikke ud til sociale arrangementer

Anmeld

9. marts 2012

katrine26

Puslingen skriver:

Hvis du nu læste ordentligt efter ville du se at det omhandlede at tage sit barn med til steder henvendt til børn, bibliotekets legerum, legestue og andet i samme kategori.

Jeg skriver også at jeg selv tage ud og handler med mit eget barn når det er sygt, hvis jeg ikke har anden mulighed.

Jeg går hjemme sammen med min søn altid og vi har begge en immundefekt, så det er ikke relevant for mig at tage stilling til, men er jeg syg/snottet what ever, så tager jeg ikke ud til sociale arrangementer

Det jeg mente med at du jo selv tager ud når man er "syg" var fordi du ikke kunne forstå hvorfor forældre og div tager deres børn med på biblo osv. men vis man vudere selvom ens barn er snotte ( som man ville gøre vis det var en selv) at deres genarale tilstand er fint nok ingen feber osv. ja så tager man jo sine børn med div. steder også selvom forkølse smitter i den lange ende.

Og igen jeg er en af dem som tager min søn med ud da han halvdele af året er forkølet og vis vi skulle gå hjemme hvergang ja så ville vi gro fast.

Selvfølig sørger jeg for at " tørre" ham af for snot.

Katrine26

Anmeld

9. marts 2012

2721

katrine26 skriver:

Det jeg mente med at du jo selv tager ud når man er "syg" var fordi du ikke kunne forstå hvorfor forældre og div tager deres børn med på biblo osv. men vis man vudere selvom ens barn er snotte ( som man ville gøre vis det var en selv) at deres genarale tilstand er fint nok ingen feber osv. ja så tager man jo sine børn med div. steder også selvom forkølse smitter i den lange ende.

Og igen jeg er en af dem som tager min søn med ud da han halvdele af året er forkølet og vis vi skulle gå hjemme hvergang ja så ville vi gro fast.

Selvfølig sørger jeg for at " tørre" ham af for snot.

Katrine26

Der er også stor forskel på lidt snot og så en der er ved at hoste sine lunger op, har skoldkopper eller omgangs syge.

Men syntes langt hen af vejen det er forkert at udsætte andre for smitte på den måde.

Men sådan er vi jo så forskellige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.