Tager du dit syge barn med på fx biblioteket??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

2721

bullerbassen skriver:

Det virker ikke rimelig at raske folk skal blive hjemme af frygt for at blive smittet at folk som rende syge rundt.

Nu snakker jeg ikke om små snottet og mindre forkølelse, men folk som ikke ser helt frisk ud

Tark søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

2721

M&M's Mor skriver:

Her i huset er man hjemme når man er syg så hvis man kommer ud er det fordi vi skal forbi lægen men ellers intet andet og så må indkøb osv vente til den anden halvdel er hjemme eller også kommer morfar og sidder her imens eller handler de småting vi skal have med for os når han er ude alligevel for at handle til sig selv...

Rart jeg ikke er ene om den holdning. Her har jeg dog været nødsaget et par gang til at tage min dreng med ud og handle, da jeg ikke har det store netværk her og skal han have medicin eler lign er jeg den eneste der kan hente det.

Anmeld

9. marts 2012

Mist

Puslingen skriver:

Som overskriften lyder, tager du dit syge barn med på fx biblioteket, legestue eller andre forum rettet imod børn??

Tænker du over smitte osv?

Jeg er personligt træt af at forældre/bedsteforældre eller hvem der nu er sammen med barnet vælger at tage det med disse steder og udsætte de andre børn for smitte.

I dag, tog jeg Charlie med på biblioteket fordi børneafdelingen siger at han ikke Kan smitte mere, dog er han meget modtagelig for smitte, men kunne mærke på ham han trængte til lidt afveksling og han elsker at gå og hygge på biblioteket.

Men så kommer der en mor og hendes barn og barnet hoster, rigtig rigtig meget holder sig ikke for munden og ja,jeg vælger derfor at gå.

Det irritere mig rigtig meget da jeg oplever det tit,
Ofte får jeg enda at vide at den voksne, at barnet er syg og må derfor ikke komme i pasning men det er jo så kedeligt at gå der hjemme.

Er det bare mig der er sart??

Håber ikke jeg støder nogen

Ville aldrig slæbe mit syge barn ud blandt andre andet end hvis der lige skal handles, og jeg ikke kan få manden til det.. 

End ikke fødselsdage osv. deltager jeg i hvis mit barn er sygt.. 

Anmeld

9. marts 2012

2721

norby skriver:

Ville aldrig slæbe mit syge barn ud blandt andre andet end hvis der lige skal handles, og jeg ikke kan få manden til det.. 

End ikke fødselsdage osv. deltager jeg i hvis mit barn er sygt.. 

Anmeld

9. marts 2012

Koen.

Det er meget nemt hvis man har familie ovs i nærheden til at tage over at lade barnet blive hjemme fra indkøb ovs. Men hvis man som jeg er i perioder alene mor 5 dage om ugen og bør 100 km væk fra div. Bedster ja så er man da nødt Til at handle sygt barn eller ej!!

Nægter at servere pizza en hel uge.. og NEJ man tager ikke et sygt barn med på bibliotek ovs. Men er der tale om snot og hoste så er det da virkelig individuelt hvot påvirket barnet bliver, lærke bliver eks. Ikke så påvirket af det!

Men ja det er nok bare.mig der har en mærkelig holdning så.. tror bare ikke at man kan vudere om hvor syge andres børn er..

Når lærkes hoste er værst lyder hun slem og jeg tror alle der ikke kender hende ville vudere hun var drøn syg..

Anmeld

9. marts 2012

twinboys

Er vi syge så er vi hjemme... Hvem gider selv at være " i byen " når man er skidtmads, så vil man da hellere være hjemme under dynen og hygge med en god film... eller bare sove...

Majbritt

Anmeld

9. marts 2012

bullerbassen

tanja. skriver:

Det er meget nemt hvis man har familie ovs i nærheden til at tage over at lade barnet blive hjemme fra indkøb ovs. Men hvis man som jeg er i perioder alene mor 5 dage om ugen og bør 100 km væk fra div. Bedster ja så er man da nødt Til at handle sygt barn eller ej!!

Nægter at servere pizza en hel uge.. og NEJ man tager ikke et sygt barn med på bibliotek ovs. Men er der tale om snot og hoste så er det da virkelig individuelt hvot påvirket barnet bliver, lærke bliver eks. Ikke så påvirket af det!

Men ja det er nok bare.mig der har en mærkelig holdning så.. tror bare ikke at man kan vudere om hvor syge andres børn er..

Når lærkes hoste er værst lyder hun slem og jeg tror alle der ikke kender hende ville vudere hun var drøn syg..

Selvfølgelig er man nød til at handle , men går udfra du ikke hygge handler med et sygt barn. Men finder det du skal og så hjem igen.

Ikke mindst for barnets skyld

Anmeld

9. marts 2012

Koen.

bullerbassen skriver:

Selvfølgelig er man nød til at handle , men går udfra du ikke hygge handler med et sygt barn. Men finder det du skal og så hjem igen.

Ikke mindst for barnets skyld

Haha nej dog ikke, men der var en der skrev at man bare måtte vente med handle til den anden halvdel kom hjem og det er bare ikke altid en mulighed

Anmeld

9. marts 2012

bullerbassen

tanja. skriver:

Haha nej dog ikke, men der var en der skrev at man bare måtte vente med handle til den anden halvdel kom hjem og det er bare ikke altid en mulighed

Det jo ikke nemt, hvis halvdelen ikke kommer.

Mad skal der jo til. Syntes også der er forskel , mad er nødvendigt som  apotek , læge osv.

Biblotek er unødvendigt .... 

Anmeld

9. marts 2012

Koen.

bullerbassen skriver:

Det jo ikke nemt, hvis halvdelen ikke kommer.

Mad skal der jo til. Syntes også der er forskel , mad er nødvendigt som  apotek , læge osv.

Biblotek er unødvendigt .... 

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.