Tager du dit syge barn med på fx biblioteket??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

LR85

Puslingen skriver:

Er glad for jeg ikke er den eneste der har det sådan

Ej det synes jeg virkelig er uansvarligt og respektløst. Stakkels barn (nu kommer det selvfølgelug an på hvilke sygdom der tales om) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

bullerbassen

Puslingen skriver:

Det er lige netop det jeg tænker.

I dag er første gang vi har været ude i ja mere end 4 uger, medmindre det tæller når vi har været ude og få frisk luft

Eller jeg har været nødsaget til aelv at handle

Syntes der er STOR forskel på at gå en tur ud og få luft.  

Og en tur på bibloteket ... 

Dejligt i har fået luftet vingerne lidt 

Anmeld

9. marts 2012

2721

bullerbassen skriver:

Syntes der er STOR forskel på at gå en tur ud og få luft.  

Og en tur på bibloteket ... 

Dejligt i har fået luftet vingerne lidt 

Enig, men med den mave, er det jo begrænset hvor meget luft man kunne nå at få, inden man måtte vende om

Det var rigtig rart, men de små 20 min har taget hårdt på ham og han har sovet siden 11.20

Tror ikke vi skal ud sådan igen forløbig, men han nød det

Og mor her trængte til lidt luft forandring

Anmeld

9. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Puslingen skriver:

Som overskriften lyder, tager du dit syge barn med på fx biblioteket, legestue eller andre forum rettet imod børn??

Tænker du over smitte osv?

Jeg er personligt træt af at forældre/bedsteforældre eller hvem der nu er sammen med barnet vælger at tage det med disse steder og udsætte de andre børn for smitte.

I dag, tog jeg Charlie med på biblioteket fordi børneafdelingen siger at han ikke Kan smitte mere, dog er han meget modtagelig for smitte, men kunne mærke på ham han trængte til lidt afveksling og han elsker at gå og hygge på biblioteket.

Men så kommer der en mor og hendes barn og barnet hoster, rigtig rigtig meget holder sig ikke for munden og ja,jeg vælger derfor at gå.

Det irritere mig rigtig meget da jeg oplever det tit,
Ofte får jeg enda at vide at den voksne, at barnet er syg og må derfor ikke komme i pasning men det er jo så kedeligt at gå der hjemme.

Er det bare mig der er sart??

Håber ikke jeg støder nogen

Jeg kunne ikke finde på at slæbe mit barn rundt hvis det er syg.

Men jeg ville ikke hidse mig op over andre børn der hoster eller er snottet, da jeg ikke aner om barnet er syg eller ej. Der kan være andre grunde til at barnet hoster.

Desuden ved jeg, efter at have været i praktik i vuggestue, så er børn snottet og lidt forkølet det meste af vinteren. Skal de så være hjemme i 1 måned eller 2?

Anmeld

9. marts 2012

Laulund87

mor:) skriver:

Men jeg ville ikke hidse mig op over andre børn der hoster eller er snottet, da jeg ikke aner om barnet er syg eller ej. Der kan være andre grunde til at barnet hoster.

Desuden ved jeg, efter at have været i praktik i vuggestue, så er børn snottet og lidt forkølet det meste af vinteren. Skal de så være hjemme i 1 måned eller 2?

Anmeld

9. marts 2012

2721

mor:) skriver:

Der er stor forskel på et par host og en smule rende næse, dette barn, så og lød meget sløjt, men nu var det også blot et eksempel, som jeg skrev oplever jeg ofte at forældrene fortæller at deres barn er sygt og ikke må komme i pasning, men at de jo keder sig, det syntes jeg er respektløst overfor sit og andres børn

Anmeld

9. marts 2012

Pikku Myy

Hmm, hvis mit barn er lidt snottet, ville jeg sagtens kunne tage ham med på fx biblioteket, lige som han også sagtens vil kunne komme i børnehave.

Men jeg ville ikke kunne finde på at tage ham med på biblioteket hvis han havde skoldkopper i smittefasen, diarré, influenza eller lignende. Til gengæld ville jeg kunne blive nødt til fx at tage bussen med ham, og dermed alligevel udsætte andre for smitte...

Anmeld

9. marts 2012

2721

Laulund87 skriver:

Du kan se mit ovenstående svar

Anmeld

9. marts 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ville jeg ALDRIG tage nogen steder hvis vi er syge nogen af os...

blev selv hjemme i 2 uger i træk fra ALT da jeg var forkølet... meget stærk forkølelse med feber og lignende men stadigvæk.. var blevet smittet netop pga en mor der synes hun skulle møde til mødregruppe med lungebetændelse og luftvejsinfektion raserende...

Eneste sted vi kunne finde på at tage hen ville være til min plejefamilie men de ville få af vide at vi var syge og så lade dem bestemme om det hellere skulle vente.. det er en lang køretur så det er ikke så tit vi ser dem...

Men NEJ.. HADER også at være steder og så render forældre og børn rundt og er syge og så kan jeg bare "glæde" mig til hvis vi bliver smittet at jeg så altid reagerer mere kraftigt på det...

Anmeld

9. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Puslingen skriver:

Der er stor forskel på et par host og en smule rende næse, dette barn, så og lød meget sløjt, men nu var det også blot et eksempel, som jeg skrev oplever jeg ofte at forældrene fortæller at deres barn er sygt og ikke må komme i pasning, men at de jo keder sig, det syntes jeg er respektløst overfor sit og andres børn

Hvis de selv fotæller det, ville jeg nok også fortælle dem at jeg synes det er dybt uansvarligt og jeg bestemt ikke har lyst til at mit barn bliver smittet.

Men tænkte bare at man generelt skal passe på, da det ikke altid er som det ser ud til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.