Det er aldrig rat når nogle bliver gravide som ikke ønsker det. Det er jo et kæmpe dilema. Det med familien er i mod kan godt være svært hvis de er i mod at I får en mere så tidligt (tænker at jeg måske også ville have det hvis min datter var ung, på kontanthjælp og havde en baby på 9 måneder) men i sidste ende er det jo jeres valg ikke jeres familie. Men hvis de hjælper meget til og du får støtte osv. så er det selvfølgelig ikke så rart hvis du så i fremtiden skal have smidt i hoved "jamen det var jo noget i selv valgte" osv. Men forhåbenligt vil de gennem graviditeten (hvis I ender med at beholde barnet) acceptere at det er den beslutning I har taget.
Jeg kan huske vi også prøvede at få et barn da vores var 9 måneder. Det lykkes ikke og da det var tid til at skulle have barnet må jeg sige, at jeg måske var lidt glad for at det først blev senere. Jeg synes virkelig det trak tænder ud indtil hun var næsten 3 år. Men omvendt når et nyt barn kommer så er det jo bare sådan det er og så lever man med den hverdag det så er. Men nogle gange kan det være svært at forestille sig hvor hårdt det egentlig kan være, når end 9 måneder, kære baby ligger på gulvet og pludre løs og er så dejlig.
Jeg ville personlig ikke kunne få en abort men tænker også at der er rigtig mange ting der spiller ind i din beslutning: Udannelse/job,hvad siger manden, for er i uenige og måske ender med at gå fra hinanden pga det, så tror jeg det bliver rigtig hårdt. Hvis han er med på den og I har lyst så synes jeg da helt klart I skal få en ny.
Anmeld