kunne i fornemme kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

Kay

Den lykkelige skriver:

Jeg troede helt sikkert det var en dreng.. jeg tænkte i drenge navne, drenge tøj osv osv.. alle "kaldte maven" ham og vi begyndte at kigge på drenge ting til værelset osv.. MEN da vi var til kønsscanning i 16 uge sagde hun at det var en pige..
Jeg blev selvfølgelig glad, men skulle lige "sluge den".. der var helt stille på bil turen hjem fra scanningen.. men davi lige havde fået vendt vores tanker så var det jo selvfølgelig stadig helt fantastisk.. Så nej de holdte ikke stik..
Jeg drømte i øvrigt om pige babyer osv.. de siger jo tit man drømmer det rigtige køn.. men jo nok fordi jeg viste det
Min veninde var også sikker på en dreng.. men ud kom en dejlig lille pige.. så jeg tror det ikke..

så jeres fornemmelser holdte ikke stik... der er jo også 50% chance for at rae rigtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Kay

tinasmor skriver:

Jeg havde ingen fornemmelse, men ønskede mig piger begge gange. Så længe barnet var sundt og rask, så var det selvfølgelig det vigtigste og snakkede nu heller aldrig højt om det (andet end til manden) Jeg tror det er fordi mig og min søs har sådan et godt forhold og har altid haft det, så ubevist ønskede jeg måske at give mine piger det samme (selv om der selvfølgelig ingen garantier er.) Men fornemmelsen havde jeg ikke, men ved begge kønsscanninger (de kunne ikke så det ved MD scanningerne) fik jeg af vide at jeg ventede sunde og raske piger, og der må jeg indrømme at jeg blev glad. Indtil da, havde jeg i mit hoved forestillet mig at det var piger men det er sikkert bare fordi det var det jeg håbede på.

Held og lykke med MD scanning.

mange tak

Anmeld

29. februar 2012

Kay

Himmelsmil skriver:

Jeg drømte natten til den dag jeg fandt ud af at jeg var gravid, at en lyshåret, blåøjet dreng smilede op til mig fra et scanningsbillede.

Havde igennem hele graviditeten en fornemmelse af at det var en dreng (vi fik ikke kønnet af vide til scanning), og ganske rigtigt, det blev en dreng - som nu er lyshåret og blåøjet  

Halvanden uge før fødslen havde jeg en drøm som min kæreste og jeg grinte meget af før fødslen. Jeg drømte at jeg var ved at føde, og spørger jordemoderen hvor åben jeg er, altså om hun lige vil undersøge mig. Jeg havde ingen smerter overhovedet i drømmen, og var helt 'frisk'. Hun fortæller at jeg er 17 cm. åben, som om det er helt normalt. 

Jeg fødte ved kejsersnit uden 'smerter' pga. bedøvelsen, og mit ar er præcis 17 cm.!  Det kan være et tilfælde, men jeg tror på der ligger noget dybere bag

oki... det er lidt syrret...

Anmeld

29. februar 2012

Nemesis

Kay skriver:

ej hvor sjovt at du var sikker på de 2 første men ikke på den sidste... men mændene skal jo også ha ret en geng i mellem

Ja de første 2 gange var jeg helt sikker...den 3 gang sagde manden allerede da han havde gjort sit arbejde at nu havde han lavet en pige...og det hade han jo sørme.

:-) Sisse

Anmeld

29. februar 2012

Røverdatter

Kay skriver:

oki... det er lidt syrret...

Ja det er det egentlig  Men jeg tror at hvis man virkelig har en klar fornemmelse/intuition om hvad køn der er i mavsen så kan man ikke gå helt galt i byen...

Vil også lige sige, at jeg til tider var usikker på om det nu var en dreng i maven, for mange gik og sagde at de troede det var en pige.. Så jeg var ikke 100% sikker, måske 90%

Anmeld

29. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Kay skriver:

det gør vel ikke noget man ikke har navnet parat før baby kommer ud???

vi har ikke planer om at bestemme os for navnet før den er født... også fordi vi er rimlig uenige om navne

Nej navnet bestemmer vi heller ik før vi har set baby, men sidst der havde vi bare en liste med både pige og drenge navne vi begge ku li, inden vi kendte kønnet. Thea hed også bare baby Winther den første uge, inden vi blev enig om at hun mest lignede en thea, frem for Andrea. Denne gang er det helt mærkeligt ik at ha nogle forslag til navne. Vh stine

Anmeld

29. februar 2012

Kay

StineW79 skriver:

Nej navnet bestemmer vi heller ik før vi har set baby, men sidst der havde vi bare en liste med både pige og drenge navne vi begge ku li, inden vi kendte kønnet. Thea hed også bare baby Winther den første uge, inden vi blev enig om at hun mest lignede en thea, frem for Andrea. Denne gang er det helt mærkeligt ik at ha nogle forslag til navne. Vh stine

kan godt forstå at når i nu havde mange navne sidst at det er underligt... jeg havde forventet at det med navne ville blive svært for os... og kæresten nægter at snakke om det fær han ved hvad køn det er...

Anmeld

29. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Kay skriver:

kan godt forstå at når i nu havde mange navne sidst at det er underligt... jeg havde forventet at det med navne ville blive svært for os... og kæresten nægter at snakke om det fær han ved hvad køn det er...

He He ja her siger kærsten nemlig også at denne gang vil han gerne vide kønnet inden han begynder at tænke på navne. Tosset så stor forskel der er fra sidste graviditet, til denne. Men er også sikker på at det navn baby engang får, nok ska komme til at passe til den... Vh stine

Anmeld

29. februar 2012

kirsten.helene

jeg havde den fornemmelse da jeg var gravid at jeg skulle have en dreng og det var også

Anmeld

29. februar 2012

Kay

StineW79 skriver:

He He ja her siger kærsten nemlig også at denne gang vil han gerne vide kønnet inden han begynder at tænke på navne. Tosset så stor forskel der er fra sidste graviditet, til denne. Men er også sikker på at det navn baby engang får, nok ska komme til at passe til den... Vh stine

lige netop... og i sidste ende er det jo forældrene der bestemer hvad der paser til den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.