Jeg overvejer at blive hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

tithi

Månsson skriver:

Der er vel så os den udgift at kommunen ska betale dagpenge eller hva det nu hedder til dig??

Jamen det skal de jo netop ikke, min kæreste skal forsørge mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

L&V

tithi skriver:

Jamen det skal de jo netop ikke, min kæreste skal forsørge mig

okay men sådan ku jeg ikke forestille mig det er i særlig mange tilfælde med mindre man er gift jo

Anmeld

23. februar 2012

BellaT

Månsson skriver:

Der er vel så os den udgift at kommunen ska betale dagpenge eller hva det nu hedder til dig??

Så vidt jeg ved så kan man kun få enten eller. Tilskuddet eller dagpenge. Men ved det ikke præcist. Er ikke selv hjemmegående.

Anmeld

23. februar 2012

tithi

Månsson skriver:

okay men sådan ku jeg ikke forestille mig det er i særlig mange tilfælde med mindre man er gift jo

Øhh det forstår jeg ikke helt. Hvis du er på dagpenge/kontanthjælp forventes det at du søger i job eller uddannelse, og der vil så vidt muligt være aktivering. Det er jo ikke meningen at det skal bruges det at gå hjemme i den forstand - det er noget midlertidigt indtil man kommer i job eller uddannelse.

Der skal self nok være noget som er knap så engageret fordi de hellere vil gå hjemme. MEN lad venligst være med at skære alle over en kam. Jeg er ikke ude på at rage til mig.  Hvis man ønsker at gå hjemme ligesom jeg, så fravælger man en indkomst, og det er jeg helt forberedt på.

Anmeld

23. februar 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Ja, som overskriften siger, overvejer jeg at blive hjemmegående. 

Jeg bor sammen med min kæreste og vores datter på 1 år. Det var meningen at jeg skulle igang med en uddannelse, men jeg har bare slet ikke lyst til det. Har det virkelig skidt med at skulle "efterlade" mit barn så mange timer om dagen, og vil MEGET hellere have hende herhjemme. 

Eftersom jeg skulle have været på su, vil det jo ikke være en stor forandring i økonomien. Man kan få knap 3000 til pasning af eget barn, og så ville vi jo spare vuggestuen. 

Min kæreste bakker mig op, og siger at han selvfølgelig ikke vil tvinge mig ud i noget, som jeg ikke vil. (og det kan han jo heller ikke)

Men jeg kan ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis..". Hvad hvis mig og kæresten går fra hinaden? Så er 3000 kr jo SLET ikke nok. Hvad hvis vores datter "tager skade" af ikke at se andre børn hver dag? Vil hun blive indadvendt/genert/komme bagud med sin udvikling? 
Jeg ville gå i legestue, til babysvømning og hvad jeg ellers kan finde i vores område, så det er jo ikke sådan at vi bare skulle gå hjemme hele dagen.

Hvad mener I? Kom gerne med gode råd/erfaringer

- Er anonym da min familie ikke ved noget om mine tanker.

Det kan jeg ikke se noget i vejen for.

Du tænker jo over at stimulere dit barn osv.

Men jeg tænker, om I ikke skulle overveje at gifte jer og få lavet nogle papirer. Hvad med testameneter og den slags, nu  I har et barn?

Du kan give din ægtefælle dit årlige fradrag, og så har han jo op mod 3-4000 ekstra om måneden til jeres fælles budget!

Anmeld

23. februar 2012

tithi

BellaT skriver:

Så vidt jeg ved så kan man kun få enten eller. Tilskuddet eller dagpenge. Men ved det ikke præcist. Er ikke selv hjemmegående.

Du kan ikke få tilskuddet hvis du modtager nogen form for overførselsindkomst

Anmeld

23. februar 2012

L&V

tithi skriver:

Øhh det forstår jeg ikke helt. Hvis du er på dagpenge/kontanthjælp forventes det at du søger i job eller uddannelse, og der vil så vidt muligt være aktivering. Det er jo ikke meningen at det skal bruges det at gå hjemme i den forstand - det er noget midlertidigt indtil man kommer i job eller uddannelse.

Der skal self nok være noget som er knap så engageret fordi de hellere vil gå hjemme. MEN lad venligst være med at skære alle over en kam. Jeg er ikke ude på at rage til mig.  Hvis man ønsker at gå hjemme ligesom jeg, så fravælger man en indkomst, og det er jeg helt forberedt på.

Er godt klar over det ikke er en guldgruppe at gå hjemme, min egen mor gik os hjemme da jeg var lille. Det er fint folk vælger sådan hvis der ikke er nogen økonomisk støtte i det ud over tilskudet fra fritvalgsordningen..

Min holdning er bare at det er synd for ungerne

Anmeld

23. februar 2012

BellaT

tithi skriver:

Du kan ikke få tilskuddet hvis du modtager nogen form for overførselsindkomst

Ja, det er det jeg mener. Ingen indkomst overhovedet hvis man får det der tilskud. Som ingen jo kan leve af alene. Hvilket medfører at samlever/ægtefælle skal betale.

Anmeld

23. februar 2012

tithi

Månsson skriver:

Er godt klar over det ikke er en guldgruppe at gå hjemme, min egen mor gik os hjemme da jeg var lille. Det er fint folk vælger sådan hvis der ikke er nogen økonomisk støtte i det ud over tilskudet fra fritvalgsordningen..

Min holdning er bare at det er synd for ungerne

Den holdning skal du da også bare have lov til 

Andre vil argumentere for at det er synd at sende dem i instítution

Hertil skal sige at jeg ikke tror det ene er mere eller mindre skadeligt end det andet.

Anmeld

23. februar 2012

tithi

BellaT skriver:

Ja, det er det jeg mener. Ingen indkomst overhovedet hvis man får det der tilskud. Som ingen jo kan leve af alene. Hvilket medfører at samlever/ægtefælle skal betale.

Præcist

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.