Jeg overvejer at blive hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

Holbæktrunten

Frk. Himmelblå skriver:

Det kan jeg ikke se noget i vejen for.

Du tænker jo over at stimulere dit barn osv.

Men jeg tænker, om I ikke skulle overveje at gifte jer og få lavet nogle papirer. Hvad med testameneter og den slags, nu  I har et barn?

Du kan give din ægtefælle dit årlige fradrag, og så har han jo op mod 3-4000 ekstra om måneden til jeres fælles budget!

Hjælper ikke meget på økonomien, da man selv beskattes (minus am og atp) af de ca 7100 kr man modtager pr barn under 2 år og 10 mdr for pasning i eget hjem... Så kan det bedre betale sig selv at have fradraget nemlig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Tvillingemor80

Jeg havde gjort det hvis jeg kunne.. jeg undersøgte det, men den kommune jeg bor i giver ikke tilskud..
Ellers havde jeg gjort det for som mor til tvillinger havde jeg fået 6*** - det jo lidt mere end SU og som du siger så spare man pasningen ..

Synes du skal nyde det år ekstra med dit barn.. Desuden viser mange undersøgelser at børn ikke har behov for DP, VS så længe de er under to år..

Synes det lyder som en god ide med legestue og babysvøm mm.

Anmeld

23. februar 2012

Tvillingemor80

jeanne-skat skriver:

kan man få 3000 om måneden for at gå hjemme og passe sit eget barn?? er det i alle kummuner??

Nej desværre ikke alle Men mange.. men vidst kun til børnene er max 2 eller 3 år .

Anmeld

23. februar 2012

lhn89

Jeg forstår dig fuldt ud! Vi overvejer også, at jeg skal være hjemme ved min datter. Jeg vil være ked af at kunne sidde og 20 år og tænke "hvorfor var jeg ikke mere sammen med min datter"

Jeg synes i forvejen at tiden går alt for hurtigt og at hun bliver hurtig stor, så har bestemt ikke lyst til, at min datter skal være i vuggestue, meget af dagen!

Jeg kommer selv fra et hjem hvor min mor altid har været hjemme, hvilket jeg altid har elsket. Det har jeg bestem ikke taget skade af - tværtimod. 

Måske er det bare fordi at "det enkle liv" tiltaler mig utrolig meget. Det vigtigste for mig er min familie, derfor er det også dem jeg har lyst til at tilbringe mest tid med. Lige nu kan jeg slet ikke se min selv med en stresset hverdag.

Jeg ved hvor meget vi elsker weekenderne, derfor har jeg ikke lyst til at det kun er 2 dage om ugen, hvor vi kan være sammen hele tiden. 

Min kæreste og jeg har begge videregående uddannelser, jeg ser bestemt ikke os som "nogle der ikke gider at arbejde, og derfor vælger at gå hjemme" 

Lidt artikler om det: 

http://politiken.dk/indland/article1133512.ece

http://politiken.dk/debat/ECE1073319/feministerne-har-draebt-husmoderen/

http://www.information.dk/283872

Anmeld

23. februar 2012

Loa

BellaT skriver:

Jeg har aldrig skrevet at du ikke gider dit barn. Kun at du ikke gider gå derhjemme med det. Det har du jo sådan set selv skrevet. Du vil ud og have nye input osv, ikk'?

Det er bare lidt nedladende at mene at hjemmegående (med børn) intet yder til sanfundet, da de netop gør lige præcis det.

Hvordan yder man til samfundet ved at få penge for at gå hjemme med sit barn, og ikke tjene penge og derfor ikke betale skat??

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Nogle forældre ønsker at være sammen med deres små børn så meget som muligt. Det synes jeg faktisk er meget forståeligt.

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Det kan jeg ikke se noget i vejen for.

Du tænker jo over at stimulere dit barn osv.

Men jeg tænker, om I ikke skulle overveje at gifte jer og få lavet nogle papirer. Hvad med testameneter og den slags, nu  I har et barn?

Du kan give din ægtefælle dit årlige fradrag, og så har han jo op mod 3-4000 ekstra om måneden til jeres fælles budget!

Vi har ingenting lavet Jeg har foreslået at vi kunne gifte os - "Bare" på rådhuset, men det vil min kæreste ikke. Han vil have det helt store kirkebryllup, og det har vi desværre ikke råd til lige nu :/

Kan man kun give sit fradrag hvis man er gift? Ved du det?

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg efterlyste ikke holdinger IMOD at være hjemmegående! Men erfaringer og gode råd 

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

lhn89 skriver:

Jeg forstår dig fuldt ud! Vi overvejer også, at jeg skal være hjemme ved min datter. Jeg vil være ked af at kunne sidde og 20 år og tænke "hvorfor var jeg ikke mere sammen med min datter"

Jeg synes i forvejen at tiden går alt for hurtigt og at hun bliver hurtig stor, så har bestemt ikke lyst til, at min datter skal være i vuggestue, meget af dagen!

Jeg kommer selv fra et hjem hvor min mor altid har været hjemme, hvilket jeg altid har elsket. Det har jeg bestem ikke taget skade af - tværtimod. 

Måske er det bare fordi at "det enkle liv" tiltaler mig utrolig meget. Det vigtigste for mig er min familie, derfor er det også dem jeg har lyst til at tilbringe mest tid med. Lige nu kan jeg slet ikke se min selv med en stresset hverdag.

Jeg ved hvor meget vi elsker weekenderne, derfor har jeg ikke lyst til at det kun er 2 dage om ugen, hvor vi kan være sammen hele tiden. 

Min kæreste og jeg har begge videregående uddannelser, jeg ser bestemt ikke os som "nogle der ikke gider at arbejde, og derfor vælger at gå hjemme" 

Lidt artikler om det: 

http://politiken.dk/indland/article1133512.ece

http://politiken.dk/debat/ECE1073319/feministerne-har-draebt-husmoderen/

http://www.information.dk/283872

Hvor er jeg glad for at andre har det som mig

Tak for links! 

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Hjælper ikke meget på økonomien, da man selv beskattes (minus am og atp) af de ca 7100 kr man modtager pr barn under 2 år og 10 mdr for pasning i eget hjem... Så kan det bedre betale sig selv at have fradraget nemlig....

7100?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.