Jeg overvejer at blive hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Ja, som overskriften siger, overvejer jeg at blive hjemmegående. 

Jeg bor sammen med min kæreste og vores datter på 1 år. Det var meningen at jeg skulle igang med en uddannelse, men jeg har bare slet ikke lyst til det. Har det virkelig skidt med at skulle "efterlade" mit barn så mange timer om dagen, og vil MEGET hellere have hende herhjemme. 

Eftersom jeg skulle have været på su, vil det jo ikke være en stor forandring i økonomien. Man kan få knap 3000 til pasning af eget barn, og så ville vi jo spare vuggestuen. 

Min kæreste bakker mig op, og siger at han selvfølgelig ikke vil tvinge mig ud i noget, som jeg ikke vil. (og det kan han jo heller ikke)

Men jeg kan ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis..". Hvad hvis mig og kæresten går fra hinaden? Så er 3000 kr jo SLET ikke nok. Hvad hvis vores datter "tager skade" af ikke at se andre børn hver dag? Vil hun blive indadvendt/genert/komme bagud med sin udvikling? 
Jeg ville gå i legestue, til babysvømning og hvad jeg ellers kan finde i vores område, så det er jo ikke sådan at vi bare skulle gå hjemme hele dagen.

Hvad mener I? Kom gerne med gode råd/erfaringer

- Er anonym da min familie ikke ved noget om mine tanker.

Nu er det altså ikke for at være strid eller noget men hvor syntes jeg det ville være synd for jeres barn.. Der er så meget læring og udvikling i at komme i institution, det er jo ikke kun socialt men os bare det at lære at stå på egne ben.. Tænker at det bliver endnu svære når barnet så ska afsted i en større alder, så ska man først til at lære at geberde sig når man ska i børnehave eller skole, sikkec et chok det må være.. Hvad er det du er bange for sku ske når det kommer afsted?? Var det ikke værd at overveje en halvdags plads, der er jo ingen der siger 07.00-16.00 5dage i ugen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

BellaT

Loa skriver:

Og hvis vi alle gjorde det, hvem skulle så få samfundet til at køre rundt.....

Sådan nogle som dig, som ikke gider gå derhjemme med dit barn.Det er en win-win situation, ikk'?

Nej, man tjener også samfundet ved at passe sit barn og give det den allertryggeste opvækst i de første par år. Efter min mening burde barselsorloven vare 2 år. Men det kan nok ikke køre rundt og forældrene gider ikke engang tage det år vi har, såehh..

Anmeld

23. februar 2012

Loa

tithi skriver:

Hehe så er det jo godt at vi alle har forskellige ønsker og behov, så det ikke er alle der gør det.

Hvorfor er der noget i vejen med at gå hjemme?

Det ved jeg ikke, måske er det fordommme, jeg tænker bare det er folk der ikke gider arbejde, som bare vil gå hjemme og nusse om deres egne børn, som man så åbenbart får penge for 

Anmeld

23. februar 2012

Loa

BellaT skriver:

Sådan nogle som dig, som ikke gider gå derhjemme med dit barn.Det er en win-win situation, ikk'?

Nej, man tjener også samfundet ved at passe sit barn og give det den allertryggeste opvækst i de første par år. Efter min mening burde barselsorloven vare 2 år. Men det kan nok ikke køre rundt og forældrene gider ikke engang tage det år vi har, såehh..

Lad være og få det til at lyd som om at man ikke gider sit barn bare fordi man rent faktisk gerne vil arbejde og yde til samfundet.

Det har sgu da ikke noget at gøre med at man ikke gider sit barn. Fint nok folk vil gå hjemme hvis de absolut intet fik af penge fra det offentlige.

Anmeld

23. februar 2012

Loa

BellaT skriver:

Så alle os der arbejder er dårlige forældre der ikke giver vores børn en tryg opvækst.......?

Anmeld

23. februar 2012

L&V

Loa skriver:

Så alle os der arbejder er dårlige forældre der ikke giver vores børn en tryg opvækst.......?

Nej for vi lære vores børn at man ska yde for at ku nyde 

Anmeld

23. februar 2012

BellaT

Loa skriver:

Lad være og få det til at lyd som om at man ikke gider sit barn bare fordi man rent faktisk gerne vil arbejde og yde til samfundet.

Det har sgu da ikke noget at gøre med at man ikke gider sit barn. Fint nok folk vil gå hjemme hvis de absolut intet fik af penge fra det offentlige.

Jeg har aldrig skrevet at du ikke gider dit barn. Kun at du ikke gider gå derhjemme med det. Det har du jo sådan set selv skrevet. Du vil ud og have nye input osv, ikk'?

Det er bare lidt nedladende at mene at hjemmegående (med børn) intet yder til sanfundet, da de netop gør lige præcis det.

Anmeld

23. februar 2012

tithi

Det ved jeg ikke, måske er det fordommme, jeg tænker bare det er folk der ikke gider arbejde, som bare vil gå hjemme og nusse om deres egne børn, som man så åbenbart får penge for 

For mig personligt er det ikke et spørgsmål om hvorvidt jeg vil arbejde eller ej, jeg har et ønske om at gå hjemme og tage mig at min familie på den måde. Jeg synes ikke det er mere eller mindre rigtig at passe sine egne børn vs. at sende dem i daginstitution. Min min kæreste og jeg har brug for en hverdag der ikke er alt for presset, hvilket den ville være hvis vi begge skulle arbejde. At jeg skal være hjemmegående er ganske enkelt det der vil fungere bedst for mig og min familie, og derfor vælger jeg/vi det.

Og i forhold til det tilskud man kan få i nogle kommuner, så er det maksimalt 85 % af det beløb kommunen ville skulle betale for at sende samme barn i daginstitution (der er dermed tale om at udgiften for kommunen bliver mindre hvis barnet bliver passet hjemme).

Anmeld

23. februar 2012

BellaT

Loa skriver:

Allertryggeste skrev jeg! Du vender og drejer alt hvad jeg skriver.

Anmeld

23. februar 2012

L&V

tithi skriver:

For mig personligt er det ikke et spørgsmål om hvorvidt jeg vil arbejde eller ej, jeg har et ønske om at gå hjemme og tage mig at min familie på den måde. Jeg synes ikke det er mere eller mindre rigtig at passe sine egne børn vs. at sende dem i daginstitution. Min min kæreste og jeg har brug for en hverdag der ikke er alt for presset, hvilket den ville være hvis vi begge skulle arbejde. At jeg skal være hjemmegående er ganske enkelt det der vil fungere bedst for mig og min familie, og derfor vælger jeg/vi det.

Og i forhold til det tilskud man kan få i nogle kommuner, så er det maksimalt 85 % af det beløb kommunen ville skulle betale for at sende samme barn i daginstitution (der er dermed tale om at udgiften for kommunen bliver mindre hvis barnet bliver passet hjemme).

Der er vel så os den udgift at kommunen ska betale dagpenge eller hva det nu hedder til dig??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.