Tabertråden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2012

DK

piadas skriver:

Ja, øv...jeg er også stadig sur over, at jeg tog så meget på i weekenden, men jeg er oppe på hesten igen!

Og imorges sagde vægten -1,8 kg. ift. sidste mandag, så jeg har da indhentet noget af det, jeg tog på i weekenden, men øv altså, at man ikke kan tillade sig noget som helst uden at det springer på sidebenene med det samme!

Jeg fik aldrig svaret dig på, hvad jeg spiser i løbet af en dag:

Morgenmad: 2 dl yoggi yogurt med 1 spsk müsli

Formiddag: 1 stk. knækbrød m/ost og rød peber, lidt frugt

Frokost: 1 stk. rugbrød m/pålæg, lidt frugt

Eftermiddag: 1 stk. knækbrød m/smør og marmelade, lidt frugt

Aften: Mindre portion, end jeg plejer - mindre ris, pasta, kartofler og mere grønt

Det er meget sigende for det jeg spiser hver dag, og det giver typisk mellem 1000 og 1200 kalorier om dagen alt efter hvad aftensmaden består af!

Ja med den kost burde du holde kalorierne nede. Du spiser meget frugt? Jeg er helt af frugtvognen. Der er bare så meget frugtsukker i, og det er det som kroppen først forbrænder inden den går igang med fedtet... Plus at det kan opretholde din trang til sødesager.

Man kan jo sagtens få mange vitaminer fra grønt!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

piadas

DK skriver:

Ja med den kost burde du holde kalorierne nede. Du spiser meget frugt? Jeg er helt af frugtvognen. Der er bare så meget frugtsukker i, og det er det som kroppen først forbrænder inden den går igang med fedtet... Plus at det kan opretholde din trang til sødesager.

Man kan jo sagtens få mange vitaminer fra grønt!

Synes du?? Måske skal jeg overveje at skære lidt ned...jeg tror i løbet af en hel dag bliver det til et par vindruer, et par skiver pomelo (stort hit hos mig for tiden), en halv skive honningmelon og en kiwi...jeg synes jo ikke, det er helt vildt meget, men jeg kan selvfølgelig godt se ideen med frugtsukker!

Da jeg gik til diætist mener jeg hun snakkede om, at de der berømte 6 stykker frugt/grønt, man skal have om dagen, max må være ½ frugt, og resten skal være grønt....og det jeg spiser, tror jeg passer meget godt med, at det svarer til 3 stykker.

Selvom frugt selvfølgelig ikke er chokolade, synes jeg trods alt, det er lidt sjovere at spise som snack end grøntsager!

Hmmm....

Hvad spiser du i løbet af en dag?

Anmeld Citér

1. februar 2012

AnneBJ

Jeg spiser også mere frugt end mand "bør"... For det kan nogen gange redde mig fra skabet med chokolade. Jeg hopper lige med og giver eksempel på en dagsmenu... take it or leave it.

Morgenmad: 1 stykke rugbrød med kalkunpålæg og agurk, 1 stort glas vand

Formiddag: Peberfrugt og agurk, ca. 150 g. ialt. Et hjemmebagt fuldkornspølsehorn m. kalkunpølse

Frokost: et eller andet brød med magert pålæg, et pølsehorn, eller hvd der lige dur. Vi har ikke mulighed for at have madpakker på køl på skolen, så der skal tænkes lidt kreativt for det ikke bliver klamt...

Eftermiddag: ca. 100 g. grønt, ca. 100 g. frugt + evt. kanelknækbrød uden noget

Aftensmad: næsten ingen ris/pasta/kartofler, mindre portioner.

Jeg taster på madlog, og får 1250 kcal på en dag hvor det går godt.

Anmeld Citér

3. februar 2012

_-Kathrine-_

Go morgen
Siden i fredags har jeg tabt -1,2 kg
Yay!

Anmeld Citér

3. februar 2012

AnneBJ

Plus 100 gram siden fredag

Anmeld Citér

3. februar 2012

Maria-s

Minus 2,1 siden sidste fredag

Og takker Ditte for at gøre mig opmærksom på Myfitnesspall.com!!

Anmeld Citér

3. februar 2012

Mettemus

Nøjagtig samme vægt som i fredags (havde godt nok taget 1,5 kg på lørdag morgen, men de er væk igen, så jeg er godt tilfreds alligevel)

Anmeld Citér

3. februar 2012

piadas

Jarh, mand! 

Jeg har tabt mig 900 gram siden i fredags! Og 2,5 kg. i alt siden mandag i sidste uge!

Tak, Anne for at have fortalt mig om shapeupclub!

Anmeld Citér

4. februar 2012

DK

Hej 

Jeg får 1100 kalorier hver dag, og får så en dag om ugen ca 17-2000 kalorier. Mikkel har læst og læst på nettet og er kommet frem til at det optimale for forbrændingen er en dag med et boost af mad, så forbrændingen bliver sat op. Så det prøver vi. Han har nu tabt 5,3 kg på den dukankur på 3 uger præcist!!!! Jeg er meget imponeret over ham, men han har så også levet kun af kød, æg og skummetmælk.  

Jeg får flg at spise hver dag: morgen: 0,1% yoghurt uden frugtstykker med ca 15 gram havregryn på. Frokost: et stk rugbrød med en skive hamburgryg og enten agurk eller tomat. Aften: alm aftensmad, dog ikke alt for fed. Så har jeg spist ca 1000 kalorier.  I går havde jeg samlet ind til fredagssnolder, ved at springe morgenmad over og få salat til aftensmad, så der var både til en mini portion nachos med guacamole, et påskeægopg en lakridspibe, så var der 16 kalorier tilbage! Dog havde jeg så taget 200 gram på igen her til morgen :-l satser på at det er væk i morgen til den store vejning! 

Anmeld Citér

4. februar 2012

piadas

DK skriver:

Hej 

Jeg får 1100 kalorier hver dag, og får så en dag om ugen ca 17-2000 kalorier. Mikkel har læst og læst på nettet og er kommet frem til at det optimale for forbrændingen er en dag med et boost af mad, så forbrændingen bliver sat op. Så det prøver vi. Han har nu tabt 5,3 kg på den dukankur på 3 uger præcist!!!! Jeg er meget imponeret over ham, men han har så også levet kun af kød, æg og skummetmælk.  

Jeg får flg at spise hver dag: morgen: 0,1% yoghurt uden frugtstykker med ca 15 gram havregryn på. Frokost: et stk rugbrød med en skive hamburgryg og enten agurk eller tomat. Aften: alm aftensmad, dog ikke alt for fed. Så har jeg spist ca 1000 kalorier.  I går havde jeg samlet ind til fredagssnolder, ved at springe morgenmad over og få salat til aftensmad, så der var både til en mini portion nachos med guacamole, et påskeægopg en lakridspibe, så var der 16 kalorier tilbage! Dog havde jeg så taget 200 gram på igen her til morgen :-l satser på at det er væk i morgen til den store vejning! 

Ditte, den store vejning var igår!
Det er fra fredag til fredag!
Det lyder ikke af meget, det du spiser...får du ingen frugt eller mellemmåltider?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.