Tabertråden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.001 visninger
160 svar
0 synes godt om
22. januar 2012

piadas

Navn

1 2 3 4 5 6 Delmål 7 8 9 10 11 12 Delmål
piadas  -0,9 -0,9 -0,3         -4,0              
AnneBJ +0,1 -0,3 -0,6 -0,6 -1,5 -2,2  -4,3              
DK   -0,8  -1,4  -1,9 -2,3 -2,1    -4,7               
Sofia              -1,5              
Kathrine  -1,2 -2,0 -2,3 -3,0 -4,0 -4,0  -5,0              
Mettemus  -0,0 -0,2 -1,4  -1,1 -1,4    -5,0              
Diana              -4,0              
Maria-S  -2,1 -2,5 -3,1 -2,3 -3,0    -4,0               
Carina87   0,0            -2,0              
132319   0,0             -2,0              

Navn 13 14 15 16 17 18 Delmål 19 20 21 22  23  24  Delmål
piadas                            
AnneBJ                             
DK                             
Sofia                             
Kathrine                             
Mettemus                            
Diana                             
Maria-S                             

Nå!! Fra imorgen hedder missionen herhjemme tab en masse kilo hurtigst muligt, så nu går jeg i gang!

Jeg har tænkt mig at halvere alle mine måltider. Den metode har jeg aldrig prøvet før, men mon ikke den virker?? Og så SKAL der altså skæres ned på slik/chokolade/is!!!

Lige nu er jeg topmotiveret, men lad os se, om jeg stadig er det imorgen over middag - det plejer være der, trangen til søde sager melder sig hos mig! Men så må jeg sørge for at spise en masse frugt i stedet...det er jo også næsten lige så godt som chokolade!

Derudover vil jeg se, om jeg ikke kan få presset nogle gåture ind - i hvert fald de uger, Serdar er hjemme. Jeg har en rute gennem Farsø på 5 km., som også går forbi vores nye hus, og det vil jeg jo gerne følge med i - så kan jeg jo passende gå derud i stedet for at køre!

Så nu prøver jeg at lave en liste, hvor I kan joine mig, hvis I har lyst! Jeg vil ikke have min vægt på nettet! I stedet forestiller jeg mig, at de, der er med vejer sig hver fredag morgen og skriver et nyt indlæg i denne tråd, med hvor meget man har tabt sig (eller taget på) i forhold til startvægten, så fører jeg det på listen.

Fredag er valgt, fordi jeg har fri, og hvis ikke jeg når det der, har jeg weekenden til at gøre det. Håber det er ok med jer!

Håber I allesammen vil være med, så vi kan motivere hinanden og overdænge hinanden med en masse ros!

Jeg har lavet nedenstående skema, hvor jeg har skrevet tallene fra 1-24 + delmål. Det skal forståes på den måde, at vi alle vejer os på fredag d. 27. januar - det bliver ikke skrevet i skemaet, for det er jo udgangspunktet for os alle. Dvs. vægt d. 27/1 = 0. Derefter er 1 lig med vægttab d. 4/2, 2 = vægttab d. 11/2 osv.

Fredag d. 4/2 er så første gang, I skal indberette til mig, hvor meget I har tabt jer eller taget på!

Jeg håber, det er nogenlunde forståeligt, men for at vi ikke skal gå helt kolde og tænke 24 uger frem, som måske er svært at forholde sig til, tænkte jeg, at vi kunne have et delmål hver 6. uge, hvorefter vi laver et nyt for de næste 6 uger osv...

Lyder alt dette helt hen i vejret, så sig lige til, og kom endelig med forslag, for jeg var lidt i tvivl, om hvordan det var nemmest at gøre det! Jeg kan jo nå at ændre i skemat endnu!

Husk forresten at skrive jeres delmål sammen med vægttabet hver 6. uge, så jeg også kan få føjet det til listen!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

bøgelund

piadas skriver:

Nå!! Fra imorgen hedder missionen herhjemme tab en masse kilo hurtigst muligt, så nu går jeg i gang!

Jeg har tænkt mig at halvere alle mine måltider. Den metode har jeg aldrig prøvet før, men mon ikke den virker?? Og så SKAL der altså skæres ned på slik/chokolade/is!!!

Lige nu er jeg topmotiveret, men lad os se, om jeg stadig er det imorgen over middag - det plejer være der, trangen til søde sager melder sig hos mig! Men så må jeg sørge for at spise en masse frugt i stedet...det er jo også næsten lige så godt som chokolade!

Derudover vil jeg se, om jeg ikke kan få presset nogle gåture ind - i hvert fald de uger, Serdar er hjemme. Jeg har en rute gennem Farsø på 5 km., som også går forbi vores nye hus, og det vil jeg jo gerne følge med i - så kan jeg jo passende gå derud i stedet for at køre!

Så nu prøver jeg at lave en liste, hvor I kan joine mig, hvis I har lyst! Jeg vil ikke have min vægt på nettet! I stedet forestiller jeg mig, at de, der er med vejer sig hver fredag morgen og skriver et nyt indlæg i denne tråd, med hvor meget man har tabt sig (eller taget på) i forhold til startvægten, så fører jeg det på listen.

Fredag er valgt, fordi jeg har fri, og hvis ikke jeg når det der, har jeg weekenden til at gøre det. Håber det er ok med jer!

Håber I allesammen vil være med, så vi kan motivere hinanden og overdænge hinanden med en masse ros!

Jeg har lavet nedenstående skema, hvor jeg har skrevet tallene fra 1-24 + delmål. Det skal forståes på den måde, at vi alle vejer os på fredag d. 27. januar - det bliver ikke skrevet i skemaet, for det er jo udgangspunktet for os alle. Dvs. vægt d. 27/1 = 0. Derefter er 1 lig med vægttab d. 4/2, 2 = vægttab d. 11/2 osv.

Fredag d. 4/2 er så første gang, I skal indberette til mig, hvor meget I har tabt jer eller taget på!

Jeg håber, det er nogenlunde forståeligt, men for at vi ikke skal gå helt kolde og tænke 24 uger frem, som måske er svært at forholde sig til, tænkte jeg, at vi kunne have et delmål hver 6. uge, hvorefter vi laver et nyt for de næste 6 uger osv...

Lyder alt dette helt hen i vejret, så sig lige til, og kom endelig med forslag, for jeg var lidt i tvivl, om hvordan det var nemmest at gøre det! Jeg kan jo nå at ændre i skemat endnu!

Husk forresten at skrive jeres delmål sammen med vægttabet hver 6. uge, så jeg også kan få føjet det til listen!

Navn

1 2 3 4 5 6 Delmål 7 8 9 10 11 12 Delmål 13 14 15 16 17 18 Delmål 19 20 21 22 23 24 Delmål
piadas             -4                                          

sejt sejt.. jeg vil heppe alt hvad jeg kan på jer.. 

Anmeld Citér

22. januar 2012

JonTri

Jeg var med, hvis ikke det var fordi jeg ikke lige kan tabe mig:-(. 

Hepper dig med - og Pia - du må aaaaldrig starte sådan noget om mandagen!!!

Anmeld Citér

22. januar 2012

piadas

JonTri skriver:

Jeg var med, hvis ikke det var fordi jeg ikke lige kan tabe mig:-(. 

Hepper dig med - og Pia - du må aaaaldrig starte sådan noget om mandagen!!!

Så må du hoppe med senere - med alle de ekstra kilo jeg slæber rundt på, er jeg vist ikke færdig, før lang tid efter du har født alligevel!

Det er sgu vist egentlig rigtigt, men jeg har vidst det længe - altså at den følgende mandag, efter jeg stoppede med at amme Ida, skulle være dagen, så på den måde er jeg så mentalt forberedt, som man kan blive!

Anmeld Citér

22. januar 2012

Lene76

jeg er igang søde Pia  har pt smidt 7,3 siden den 15 dec.... men har stadigvæk 30 jeg gerne vil af med..... vejer mig hver tirsdag morgen  

Anmeld Citér

22. januar 2012

piadas

Lene76 skriver:

jeg er igang søde Pia  har pt smidt 7,3 siden den 15 dec.... men har stadigvæk 30 jeg gerne vil af med..... vejer mig hver tirsdag morgen  

Jeg så det godt på facebook! Det er altså MEGA-sejt på så kort tid!

Skal du ikke med herinde, så vi kan støtte hinanden?

Anmeld Citér

23. januar 2012

AnneBJ

Jeg er med!!

Sørg for at give dig til noget, når trangen til sødt melder sig! Noget praktisk, børst tænder - et eller andet! Bare ikke sæt dig ned!!

Hep hep!!

Anmeld Citér

23. januar 2012

piadas

AnneBJ skriver:

Jeg er med!!

Sørg for at give dig til noget, når trangen til sødt melder sig! Noget praktisk, børst tænder - et eller andet! Bare ikke sæt dig ned!!

Hep hep!!

Jeg har købt nogle sukkerfri gajoler. Et tip jeg har fået fra en veninde, som har gået hos vægtvogterne. Når man tager sådan en, synes jeg også man mister lysten - når man er på arbejde er det lidt nemmere at spise en gajol, end at børste tænder!

Men ellers er det også et rigtig godt tip, for du har ret - man har jo ikke lyst til at spise chokolade, når man har tandpastasmag i munden!

Jeg er sulten lige nu, men jeg spiser ikke noget, og kommer heller ikke til det, for jeg er topmotiveret! Jeg har kørt efter min kostplan fra diætisten, hvor jeg gik for et par år siden. Dengang fortalte hun, at det tager ca. 10 dage for mavesækken at skrumpe ind for sådan en som mig, som overspiser. Så jeg må altså sulte i 10 dage!

Men ja - HEP HEP på os!

Anmeld Citér

23. januar 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Jeg har købt nogle sukkerfri gajoler. Et tip jeg har fået fra en veninde, som har gået hos vægtvogterne. Når man tager sådan en, synes jeg også man mister lysten - når man er på arbejde er det lidt nemmere at spise en gajol, end at børste tænder!

Men ellers er det også et rigtig godt tip, for du har ret - man har jo ikke lyst til at spise chokolade, når man har tandpastasmag i munden!

Jeg er sulten lige nu, men jeg spiser ikke noget, og kommer heller ikke til det, for jeg er topmotiveret! Jeg har kørt efter min kostplan fra diætisten, hvor jeg gik for et par år siden. Dengang fortalte hun, at det tager ca. 10 dage for mavesækken at skrumpe ind for sådan en som mig, som overspiser. Så jeg må altså sulte i 10 dage!

Men ja - HEP HEP på os!

Sådan!! HVor er du go!! Det er jeg ikke idag - men imorgen er en ny dag!!

*jeg mangler stadig fancy heppere - men jeg tror på os!!!*

Anmeld Citér

23. januar 2012

DK

Jeg har fulgt go kur fra tv2 i en uge (virkelig lækker mad forøvrigt) og så dukan kuren i sidste uge. Jeg har ialt tabt 2,8 kg fordelt 50/50 på de to uger! Mikkel har på kun en uge på dukan kuren tabt 2,5 kg og han er helt vild med alt det kød og æg han skal spise.

Jeg er nu holdt med dukan igen. Det passer ikke til mig, og jeg har jo heller ikke tabt mig mere på den kur, end go kur ugen før. Derfor er jeg startet i dag med at tælle kalorier. Har idag spist 933 kalorier, og været mæt og tilfreds. Hvis jeg forsætter sådan vejer jeg 65,4 kg om 5 uger siger min kalorie/trænings-tæller app. Og det er mit mål (altså 65 kg til bryllup d. 3.3).

Jeg vil godt være med på vægt-planen. Vejer pt. 69,7 kg. Mål 65 kg. Heldigvis ret overskueligt. Det er så skønt igen at være tilbage under de 70 kg. Første gang i snart 2 år! Delmål må så være 1 kg om ugen. Uhh det er alligevel lidt stramt. Kan man tabe et kg om ugen?

Og go go go Pia. Hvis du vil kan vi blive venner på den der kalorie-tæller app. Det er nemmere end man skulle tro, og de fleste madvarer er allerede indtastet af andre brugere og kan findes i deres bibliotek. Den hedder fitness pal. Det er så nemt at kunne taste det man lige har spist ind på tlf. uden først at skulle tænde computer osv. Plus at den roser SÅ meget når man har tabt sig eller ikke spist flere kalorier end man måtte, eller man har gået en tur osv. Og det er muligt for ens venner man har tilføjet at se resultaterne og så kan man også give med-ros.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.