Er det en myte, at høje kvinder har nemmere fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Muffin_girl

Tina&Martin skriver:

HAHAHAHAHA, nu startede det jo også med murren kl 7 lørdag morgen og blev faktisk først av slemt ved 20 tiden om aftenen og så kom hun først næste aften kl 22

Amen jeg gik da helt i pannikkk og tænkte bare NEJ NEJ NEJ ....

Jeg er glad for at jeg læser at mange af "mini" damerne herinde har haft meget nemme fødsler.. Hvilket betyder meget eftersom jeg også er bette...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

mulle85

jeg er kun 159 høj og havde en nem fødsel dervarede 7 en halv time

Anmeld

4. januar 2012

Jeia

Morellen skriver:

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

Er 164 cm høj og har haft 2 nemme fødsler. Fødte begge gange store børn.

Anmeld

4. januar 2012

Simon's moar <3

Jeg er ca 1.68, og jeg havde en nem fødsel, fra vandet gik, og til jeg fødte gik der 3 ½ time..
Havde dog veer i 23 timer og 59 min., men de var så milde, at jeg sagtens ku sove for dem, og vågnede kun et par gange om natten, da jeg sku på wc og lå dårligt..
Så jeg gør det hellere end gerne igen..

Min mor f.eks., er omkring 1.72, og hun tog 12 timer om at føde mig. Har også en veninde, der er 1.75-76 ca. og hendes fødsel tog 33 timer  

Anmeld

4. januar 2012

muzen

jeg er 161 og fødte på 5 timer.

jeg har så tilgængel hørt at dem der har brede hofter har nemmer ved at føde, og det passer meget godt på vores familie

Anmeld

4. januar 2012

2babygirls

AalborgPigen skriver:

Amen jeg gik da helt i pannikkk og tænkte bare NEJ NEJ NEJ ....

Jeg er glad for at jeg læser at mange af "mini" damerne herinde har haft meget nemme fødsler.. Hvilket betyder meget eftersom jeg også er bette...

hahahaha.... Ja det er jo ikke til at sige hvordan det vil foregå.
Men jeg læste mange fødselsberetninger op til... slugte dem råt

Anmeld

4. januar 2012

Muffin_girl

Tina&Martin skriver:

hahahaha.... Ja det er jo ikke til at sige hvordan det vil foregå.
Men jeg læste mange fødselsberetninger op til... slugte dem råt

Jeg skal absolut ikke læse ret mange når tid er.. Jeg sluger ALT råt .. Og kan presse mig selv op i alt for mange dumme situationer

Anmeld

4. januar 2012

helle85

Morellen skriver:

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

jeg tror det er en myte for jeg er 165 høj og begge mine fødsler har været nemme.

den første tog max 5 timer

og nr 2 gik meget hurtiger

Anmeld

5. januar 2012

FrkLarsen

Morellen skriver:

Jeg er 176 høj, og havde en dejlig nem fødsel 

Anmeld

5. januar 2012

NinaNymannMadsen

jeg er 164 og begge mine fødsler var nemme.
den første fødsel varede 6½ time fra vandet gik (veerne kom 15 minutter efter)
anden fødsel varede kun 2½ time fra første ve (vandet gik midt i en presse ve på sygehuset)

det gik nemt og hurtigt syntes jeg selv fik ikk smertestillende eller noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.