Er det en myte, at høje kvinder har nemmere fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg er ikke særlig høj men havde en nem og hurtig fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Pige2009

Morellen skriver:

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

Jeg er 169 cm høj og havde en dejlig nem fødsel, selvom jeg ikke hører til de højeste. Har lige talt med en jordemoder om det idag og hun siger, det er noget vrøvl, at høje kvinder har nemmere fødsler end andre

Anmeld

5. januar 2012

Pige2009

Morellen skriver:

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

Du kan kan vel forøvrigt ikke udlede ret meget statistik fra din afstemning på den måde, den er lavet?

Anmeld

5. januar 2012

hautecouture

Hmm, jeg er 162 og har svaret jeg synes min fødsel var svær...

Den gik egentlig hurtigt nok, havde haft noget ubehag igennem hele dagen, men ikke haft ondt, ved 20-tiden om aftenen får jeg kvalme og kaster løbende op. Ved 23-tiden ringer jeg første gang til FG på Kolding Sygehus og forbereder dem på, at jeg kan være på vej... lidt over midnat ringer jeg igen, fordi jeg ikke er tryg ved at være hjemme længere og de beder mig komme ind. Jeg vækker kæresten og efter lidt tid kører vi og er på sygehuset 02.30 og SÅ tager det fart, bliver undersøgt og er 4-5 cm åben og veerne kommer nu væltende uden pause (vestorm) - JM fortæller mig om mulighederne for smertelindring, men jeg kan slet ikke forholde mig til andet end bare at koncentrere mig så takker pænt nej - får pressetrang rimelig tidligt ved 7 cm åben og skal holde igen i små 45 min (det var såååå hårdt), men efter små 3 timer (kl 05.21) kom lille Aya til verden og op på mit bryst. Desværre var hun dårlig pga iltmangel og hendes kulør var blålilla og hun sagde ikke rigtig noget, de gav hende cpap mens de syede mig. cpap hjalp ikke på hendes 'knirken' som de kaldte det og Kasper fik lige lov at sidde lidt med hende inden de ville køre hende på neo. Derefter kan jeg kun huske jeg når at sige "Jeg har det virkelig skidt" og så bliver det sort - jeg vågner ved at en fødselslæge holder mig i hånden og snakker til mig - kigger rundt på stuen og der står pludselig en masse folk og jeg har ilt i næsen og drop i hånden, er syygt forvirret og kigger på min kæreste der med blanke røde øjne siger: "Det må du aldrig gøre mere, det lignede du døde." Der gik noget tid og blev indlagt til obs. med lav blod% mens lægerne skulle beslutte om jeg skulle have en blodtransfusion (de var virkelig i vildrede for havde mistet ca 400 ml blod og det normale er op til 500 ml og de fandt aldrig ud af hvorfor..) Da jeg havde fået det bedre blev jeg i min barselsseng kørt op til Aya som lå i kuvøse med cpap - det var så ubeskrivelig hårdt at se hende med slanger, drop og sonde Vi fik at vide hun var rigtig dårlig, havde haft iltmangel under fødslen, slugt mere fostervand end hvad er normalt og var født med lungebetændelse

Derfor tænkte jeg det skulle under 'svær' fødsel, selvom det måske egentlig mest var det efter fødslen som var sådan rigtig slemt... Anyway, undskykd det blev lidt langt

Anmeld

5. januar 2012

MorEllen

Himmelsmil skriver:

Jeg er 181 cm høj og havde en lang fødsel på 36 timer der endte i aks, så jeg synes ikke helt det passer på mig...

Jeg havde det ikke dårligt under fødslen overhovedet, men den var bare lang og uden søvn, så det var ret hårdt til sidst..

Tror måske det er en myte

Ja, det er nok bare en myte Det kan tydelig ses på svarerne her; der er ingen sammenhæng mellem højde og nem fødsel.. Myth busted

Anmeld

5. januar 2012

MorEllen

Baagøe skriver:

Jeg er 169 cm høj og havde en dejlig nem fødsel, selvom jeg ikke hører til de højeste. Har lige talt med en jordemoder om det idag og hun siger, det er noget vrøvl, at høje kvinder har nemmere fødsler end andre

Ja, jeg har hørt det fra flere eldre jordmødere, så det kan tyde på at det var noget man sa i gamel dage.. De yngre og mere opdaterte ved nok at det bare er noget man siger..

Anmeld

5. januar 2012

MorEllen

Baagøe skriver:

Du kan kan vel forøvrigt ikke udlede ret meget statistik fra din afstemning på den måde, den er lavet?

Nej, det kan jeg ikke, men det var heller ikke formålet Jeg ville bare se hvordan folk i forskellige højder oplevede sine fødsler. Man kan jo se både af afstemningen og svarerne herinde at det er flest "lave" kvinder der har haft "nemme" fødsler. Så man kan nok rolig sige at den myten er busted..

Anmeld

5. januar 2012

MorEllen

Baagøe skriver:

Hehe, nu har jeg funderet lit over denne afstemningen, og kan nu godt se hvad du mener med at man ikke får så meget ud af den Nå nå.. så får man forholde sig til svarerne her, og ikke procenterne i afstemningen Det var jo også kun for sjov

Anmeld

5. januar 2012

Pige2009

Morellen skriver:

Ja, jeg har hørt det fra flere eldre jordmødere, så det kan tyde på at det var noget man sa i gamel dage.. De yngre og mere opdaterte ved nok at det bare er noget man siger..

Jeg har to veninder, som begge er jordemødre og de grinede højt, da jeg spurgte dem!

Anmeld

6. januar 2012

Pige2009

Morellen skriver:

Nej, det kan jeg ikke, men det var heller ikke formålet Jeg ville bare se hvordan folk i forskellige højder oplevede sine fødsler. Man kan jo se både af afstemningen og svarerne herinde at det er flest "lave" kvinder der har haft "nemme" fødsler. Så man kan nok rolig sige at den myten er busted..

Jeps 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.