Er det en myte, at høje kvinder har nemmere fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

trunte24

Morellen skriver:

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

Jeg er 160 cm lav og synes selv jeg havde en nem fødsel.

Godtnok havde jeg veer i 17 timer inden der rigtig skete noget, men det var fordi han stod oppe på mit skamben i stedet for i fødselskanalen.

Da de først havde fået han "ned" der fra gik vandet og jeg havde født på 2½ timer(var 3 cm åben da vandet gik) Fødet i øvrigt i 4 presseve.

/ Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

babyMark

Jeg er 173 cm. Fødte første gang ved AKS, men der nåede jeg ikke ret langt i fødslen. Havde ve-storm, men nåede kun ud på fødegangen og få kørt en strimmel i 10 min og så blev der dømt AKS pga hjertelyden.

Anden gang blev jeg sat igang med ballon og dagen efter oplæggelsen af ballonen fik jeg taget vandet kl. 8.30 om morgenen. kl. 11.30 fik jeg sat ve-drop op og havde veer med 2-3 minutters interval indtil kl. 20.32, hvor hun er født. Jeg havde jo ikke prøvet en almindelig fødsel, så vidste ikke rigtig hvad jeg gik ind til. Jeg begyndte først at åbne mig sidst på eftermiddagen. Midt på eftermiddagen var jeg helt færdig og fik en epidural og så fik jeg overskud igen. Jeg syntes ikke min fødsel var svær eller kompliceret, men heller ikke nem. Nok mere almindelig. Jeg fødte efter ca. 20 min med presseveer. Men det var skønt at føde selv!

Anmeld

3. januar 2012

2babygirls

Morellen skriver:

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

Jeg er 177 og vil sige jeg havde en nem fødsel selvom det tog 39 timer

Anmeld

3. januar 2012

sandorff

jeg er 163 har har haft 3 NEMME fødsler....
har aldrig hørt om den myte

Anmeld

3. januar 2012

E.T

Har aldrig hørt om den myte.

Men jeg er 176cm og havde en nem fødsel på 8 timer 

Anmeld

3. januar 2012

MaleneJensen

Hejsa Jeg har aldrig hørt det før så vil ikke udtale mig om det passer eller ikke

Jeg selv er 161 og jeg fødte alm. Syntes ikke min fødsel var svær, der kom lige lidt komplikatioer til sidst men det var pga. min datter lå træls men syntes ikke det gjorde fødslen svær.Min fødsel tog 5½ time.

Jeg vil sige min fødsel var utrolig nem til hvad jeg har forstilt mig men er spændt på hvordan min næste fødslen bliver når det kommer

Anmeld

3. januar 2012

Valle81

Morellen skriver:

Hey, jeg er lille og tyk 167 høj og omkring 95 kilo.

Har haft 3 helt ukomplicerede graviditeter og 3 super fødsler. Alle naturlige, uden bedøvelse og uden bristninger

1 barn født 4 dage over termin, 3120 og 49 cm født 12 timer efter første ve

2 barn født 12 dage over termin 3325 og 51 cm født 10 timer efter første ve

3 barn født en dag før termin 3684 og 52 cm født 5 timer efter 1 ve

Så her er jeg modsat

Anmeld

3. januar 2012

Mette.

Morellen skriver:

Jeg er omkring 170 høj, så sådan midt i mellem vil jeg tro.

Jeg havde en meget nem og hurtig fødsel. Rigtige veer i 3-4 timer også var vores datter født.

Anmeld

3. januar 2012

Clisolka

Jeg er omkring 169 høj og min fødsel endte i AKS fordi hun sad fast i mit bækken 

Anmeld

3. januar 2012

IngenKoPåIsen

Jeg er 183, og min fødsel var super.. Ingen bristning, ingen komplikationer, og ingen smertelindring.. Så her passer det- men om det virkelig er det, ved jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.