Er det en myte, at høje kvinder har nemmere fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

MorEllen

Simon's moar <3 skriver:

Jeg er ca 1.68, og jeg havde en nem fødsel, fra vandet gik, og til jeg fødte gik der 3 ½ time..
Havde dog veer i 23 timer og 59 min., men de var så milde, at jeg sagtens ku sove for dem, og vågnede kun et par gange om natten, da jeg sku på wc og lå dårligt..
Så jeg gør det hellere end gerne igen..

Min mor f.eks., er omkring 1.72, og hun tog 12 timer om at føde mig. Har også en veninde, der er 1.75-76 ca. og hendes fødsel tog 33 timer  

Ok! Der blev da visst min myte busted Det er nok egentlig meget tilfeldig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

SussieThyssen

Morellen skriver:

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

Jeg har heller aldrig hørt at højden skulle have betydning.

Og de kvinder jeg kender har det ikke haft nogen betydning med højde.
Jeg er 165 cm, og min første fødsel var svær..nr 2 gik let, men tog da rimeligt lang tid.

Anmeld

5. januar 2012

karina1980

168 cm

og har haft lette/hurtige fødsler begge gange på henholdsvis 6 og 11 timer.

Anmeld

5. januar 2012

maria_wlt

Jeg er 183 høj og havde en LORTE fødsel... PASSER IKKE...

Anmeld

5. januar 2012

Simon's moar <3

Morellen skriver:

Ok! Der blev da visst min myte busted Det er nok egentlig meget tilfeldig...

Ja, det tror jeg også det er

Anmeld

5. januar 2012

MorEllen

SussieThyssen skriver:

Jeg har heller aldrig hørt at højden skulle have betydning.

Og de kvinder jeg kender har det ikke haft nogen betydning med højde.
Jeg er 165 cm, og min første fødsel var svær..nr 2 gik let, men tog da rimeligt lang tid.

Det er visst ret mange der ikke har hørt om myten. Og med baggrund i svarene her inde kan vi trygt sige, at myten er afkræftet

Anmeld

5. januar 2012

MorEllen

maria_wt skriver:

Jeg er 183 høj og havde en LORTE fødsel... PASSER IKKE...

Nej, passer ikke!! Øv at du har haft så træls en fødsel

Anmeld

5. januar 2012

Mira0911

Ja, det hører man jo også tit -at den første er hård og den anden nemmere.. Det kunne måske være en anden afstemning "Passer det at fødsel nr2 er nemmere end nr 1?" Det kunne også være interessant at vide om de fleste oplever det...

Første fødsel var jeg selv skyld i at den blev så kompliceret som den gjorde... 

Her ved anden fødsel har jeg lært noget fra den første, så det gik meget meget bedre og var meget mere samarbejdsvillig... 

Anmeld

5. januar 2012

Røverdatter

Morellen skriver:

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

Jeg er 181 cm høj og havde en lang fødsel på 36 timer der endte i aks, så jeg synes ikke helt det passer på mig...

Jeg havde det ikke dårligt under fødslen overhovedet, men den var bare lang og uden søvn, så det var ret hårdt til sidst..

Tror måske det er en myte

Anmeld

5. januar 2012

Moar2011

Morellen skriver:

jeg er 150 ..

fødte 33+3 ..

vandet begyndte at gå 12.55

storm var ude 02.51 ..

en fantastisk oplevelse, men hård den sidste time

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.