Er det en myte, at høje kvinder har nemmere fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor høj er du, og hvordan var din fødsel?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.566 visninger
81 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

MorEllen

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Mor til Mike

Morellen skriver:

Jeg er måske ikke den eneste som har hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..? Jeg er den høje af slagsen, og til alle jdm-konsulationer fik jeg høre at jeg nok ville få en nem fødsel fordi jeg var så høj. Jeg syntes nu det var en dum ting at sige..

Nu er det på tide at vi får fakta på bordet! Hvor høj er du, og hvordan oplevede du din fødsel? Del gerne Jeres erfaringer

Jeg er 165, og havde en meget hård fødsel 

Anmeld

3. januar 2012

MLT

Jeg er 170, så vil ikke sige, at jeg er en af de højeste, men jeg havde en super nem, dejlig og fantastisk fødsel! 

Anmeld

3. januar 2012

TbCp

Jeg er 173cm.
Første fødsel endte i akut kejsersnit, da Liva sad skævt i bækkenet.

2. Fødsel startede roligt, men endte med cup, klip og genoplivning af barnet.

Anmeld

3. januar 2012

MorEllen

Min jordmoders spådommer om en nem fødsel viste sig at være rigtige! Mit vand gik kl 10, kl 12.30 fik jeg veer, kl 16.45 fik jeg presveer og kl 17.25 kom min dejlige pige til verden En god og nem fødsel der slet ikke gjorde så ond som jeg hadde frygtet.

Anmeld

3. januar 2012

MorEllen

TbCp skriver:

Jeg er 173cm.
Første fødsel endte i akut kejsersnit, da Liva sad skævt i bækkenet.

2. Fødsel startede roligt, men endte med cup, klip og genoplivning af barnet.

Ok, man kan vel ikke sige at du har haft nemme fødsler nej, trods din højde.
Jeg har forresten fulgt med fra sidelinjen på Jeres og lille Mikkels kamp for livet. Det er stærk kost, og jeg kan kun forestille mig hvor hårdt det er.. og hvor meget man sætter pris på de små ting og en lille fremgang.. Har sendt, og sender stadig, mange gode tanker til Mikkel og hans famlie

Anmeld

3. januar 2012

B&J

Jeg er 159 jaa det var da hårdt men det gik jo lige efter bogen og der sket ingen ting  jeg bristede heller ikke...

og ville gerne gøre det igen bare ikke hvor det tager 16timer hihihihi

Anmeld

3. januar 2012

TbCp

Morellen skriver:

Ok, man kan vel ikke sige at du har haft nemme fødsler nej, trods din højde.
Jeg har forresten fulgt med fra sidelinjen på Jeres og lille Mikkels kamp for livet. Det er stærk kost, og jeg kan kun forestille mig hvor hårdt det er.. og hvor meget man sætter pris på de små ting og en lille fremgang.. Har sendt, og sender stadig, mange gode tanker til Mikkel og hans famlie

Jeg synes i hvertfald ikke de har været nemme

Og tak, ja det er en lang sej kamp, men lige nu ser det ud til at gå i den rigtige retning

Anmeld

3. januar 2012

twinny

Jeg er 172... Jeg havde en nem og hurtigt fødsel..

Men jeg har aldrig hørt at høje kvinder har nemmere fødsler..

Anmeld

3. januar 2012

Levi&LilysMor

jeg er 167 høj og min fødsel var nem og hurtig , syntes dog det gjorde mega naller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.