Vores Amstaff snapper af mig, og knurer/viser tænder! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Bassemor<3

Laulund87 skriver:

Jeg er slet ikke enig, det er ikke måden at opdrage hunden på. I min verden er det synd og grotesk at sætte sig på den

hvordan vil du så sætte dig i respekt for sådan en hund ? en amstaff har et MEGET anderledes temperament end andre hunde ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Laulund87

babyboy2012 skriver:

hvordan vil du så sætte dig i respekt for sådan en hund ? en amstaff har et MEGET anderledes temperament end andre hunde ! 

Træning.. Men spørg en hundepsykolog og jeg vil vædde med at h*n aldrig vil anbefale at sætte sig på den!

Anmeld

15. december 2011

havana

Var det min hund, så var den blevet sat på plads så den forstod det.. Mine hunde skal BESTEMT ikke snappe eller knurre af mig.. Her er det mig der bestemmer. Men det er mine hunde heldigvis heller ikke i tvivl om, og alligevel er de dejlige glade hunde, som fungere på konkurrenceniveau.. Så kom ikke og sig at en hund ikke må sættes på plads..

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

Laulund87 skriver:

Træning.. Men spørg en hundepsykolog og jeg vil vædde med at h*n aldrig vil anbefale at sætte sig på den!

en hand er et flokdyr og den skal vide at den er neders i hierakiet ! hvilket en hund ALTID skal være i en familie, og især med børn ! det kan man ikke forklarer en hund med sådan et temperament med træning ! 

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

havana skriver:

Var det min hund, så var den blevet sat på plads så den forstod det.. Mine hunde skal BESTEMT ikke snappe eller knurre af mig.. Her er det mig der bestemmer. Men det er mine hunde heldigvis heller ikke i tvivl om, og alligevel er de dejlige glade hunde, som fungere på konkurrenceniveau.. Så kom ikke og sig at en hund ikke må sættes på plads..

Så enig ! 

Anmeld

15. december 2011

Laulund87

babyboy2012 skriver:

en hand er et flokdyr og den skal vide at den er neders i hierakiet ! hvilket en hund ALTID skal være i en familie, og især med børn ! det kan man ikke forklarer en hund med sådan et temperament med træning ! 

Okay så siger vi det.. Men så har sådan en hund slet ikke et værdigt liv hvis det kræver at man sidder på den! Vi er ikke enige og så er den ikke længere

Anmeld

15. december 2011

Christine

Laulund87 skriver:

Okay så siger vi det.. Men så har sådan en hund slet ikke et værdigt liv hvis det kræver at man sidder på den! Vi er ikke enige og så er den ikke længere

Er lidt enig.. det er også derfor jeg aldrig vil have hund og baby eller små børn sammen.

Jeg tror ikke man kan stole helt 100% på hunden ligemeget hvad.. og en hund kræver så meget opmærksomhed.
Men til ts' tilfælde er det gået så galt at jeg nok ikke ville stole på at dén hund kunne være sammen med mit barn på en fornuftig måde..

Jeg får i hvert fald helt dårlige nerver bare af at læse om det
Synes din kæreste/mand er forkert på den!! Og det er jo livsfarligt for sådan en lille baby hvis hunden på et tidspunkt bliver rigtigt sur.

Anmeld

15. december 2011

Laulund87

Christine skriver:

Er lidt enig.. det er også derfor jeg aldrig vil have hund og baby eller små børn sammen.

Jeg tror ikke man kan stole helt 100% på hunden ligemeget hvad.. og en hund kræver så meget opmærksomhed.
Men til ts' tilfælde er det gået så galt at jeg nok ikke ville stole på at dén hund kunne være sammen med mit barn på en fornuftig måde..

Jeg får i hvert fald helt dårlige nerver bare af at læse om det
Synes din kæreste/mand er forkert på den!! Og det er jo livsfarligt for sådan en lille baby hvis hunden på et tidspunkt bliver rigtigt sur.

Jeg synes bestemt også den hund skal aflives!

Vi har en lille dansk/svensk gårdhund.. Selvfølgelig en helt anden hund, men jeg kan heller ikke sige at jeg stoler 100% på den eller kender den 100%. Det tror jeg ikke er muligt.

Fik det bare så skidt over at høre man skal sætte sig på den Det har jeg godt nok aldrig hørt før og jeg kender mange med hunde, og også den race.

Anmeld

15. december 2011

Christine

Laulund87 skriver:

Jeg synes bestemt også den hund skal aflives!

Vi har en lille dansk/svensk gårdhund.. Selvfølgelig en helt anden hund, men jeg kan heller ikke sige at jeg stoler 100% på den eller kender den 100%. Det tror jeg ikke er muligt.

Fik det bare så skidt over at høre man skal sætte sig på den Det har jeg godt nok aldrig hørt før og jeg kender mange med hunde, og også den race.

Jeg har hørt det nogle gange før.. At man skal vælte hunden og sætte sig på den  Men jeg er ikke enig i at det er en god ide, fordi jeg for det første synes det er synd for hunden og for det andet tror jeg bare man gør den mere farlig ved at være voldsom.

Du har nok ret i at man desværre ikke kan stole helt på dem ligemeget hvad. Men en dansk/svensk er også mindre, så hvis den skulle finde på at bide tror også det er mindre farligt end når en Amstaff gør det...?

Anmeld

15. december 2011

Alexander071106sMor

Anonym skriver:

Min kæreste mener det er MIG der er forkert på den, så jeg vil lige høre jeres mening piger.

Vi har en amstaff der gør konstant, bare hun høre det mindste, og hun snapper af en når man skubber hende væk.

i dag gøede hun vores baby direkte ind i hovedet, det skal lige siges at vores søn kun er nogle uger, så han fik sådan et chok at han roterede fuldstændig rundt, og var ved at falde ned af sofaen selv om han lå spændt fast på ammepuden, jeg skubbede til hende og hun bed ud efter mig. Jeg bad hende gå ned i sengen og så knurrede hun voldsomt af mig og viste mig tænder, og blev ved længe sådan! Jeg fik hende smidt ud i køkkenet og lukkede døren, imens jeg havde en MEGET ulykkelig lille dreng der var totalt i chok. 

Jeg vil ikke have hende i nærheden af vores baby, ISÆR fordi hun snapper når man skubber til hende eller bare puffer til hende! Jeg har tænkt på hvad hvis hun gør det ved vores dreng når han bliver ældre?! jeg er så vred over det!

Min kæreste mener det er min egen skyld, han mener det er normalt at hun snapper og knurer af mig. Han siger at efter jeg har skældt hende ud skal jeg trøste hende. Men jeg nægter at gøre det, jeg magter det ikke mere. Jeg mener IKKE det er normalt at en hund skal have lov at bide ud efter folk og knurer og tro hun skal bestemme! 

Vores forhold er blevet rigtig slemt pga hende, og her for tiden skændes vi tit over det. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil have hende i nærheden af mit barn, og når hun gør ting er han på hendes side, og siger det er "klart" at hun gør det.

Jeg er ødelagt, bekymret og deprimeret. 

Puha....  Nu må jeg være ærlig og indrømme, at jeg har ikke læst hvad de andre har svaret, men amstaff...... Det er da absolut ikke nogen familie hund, og slet ikke for spædbørn. Og da især ikke når den opfører sig som den gør...

Ville du nogensinde kunne tilgive dig selv, hvis den bed i din lille uskyldige søn?

Jeg nåede desværre heller ikke at læse hele dit indlæg igennem, og ved derfor ikke hvor gammel jeres hund er. Men hvis det var min/vores hund, ville jeg sige til min kæreste, at enten blev den aflivet, ellers måtte han finde et andet sted til den at bo. Men jeg ville gøre hvad jeg kunne for at få den aflivet. Du vil jo ikke kunne have din skønne lille dreng liggende på stuegulvet om et havlt års tid, uden at være bange for, at hunden skal bide ham. Og tænk nu hvis hunden enten bider din skønne søn ihjel, eller skamferer ham, så han altid vil have mén..... Puha.... Har det helt skidt ved tanken om det....

Vi har herhjemme en blanding af en mops og king charles, og inden hende, havde vi en labrador. Min mand ville gerne have en labrador igen, og fandt i sommer en hvalp, som han hentede/købte uden jeg vidste det. Da han kom hjem med hende, gik der ikke mere end 3 dage, så afleverede vi hende igen, da vi fandt ud af at hun var amstaff/labrador... Og med en søn på 5 og en lillesøster i maven, skulle vi absolut ikke have sådan en hund i vores hjem, da man iflg. hvad vi mener, ikke kan stole på den race...

Sorry, det er bare min mening, håber i selvfølgelig finder den bedste løsning for jer, bare hunden aldrig kommer til at bide, eller bare gøre din skønne lille guldklump bange - det er da frygtligt at tænke på!!!

Håber i finder ud af det, så alle bliver glade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.