Anonym skriver:
Ja, men han elsker hende så højt. Og jeg kan ikke få ham til at indse at den måde hun er på er forkert! Han dækker over hende konstant, og undskylder hendes opførsel, og så skælder han mig ud fordi jeg ikke vil have hende i nærheden af mig eller min søn. Selvfølgelig har jeg svært ved at holde af et dyr der er sådan overfor mig?
Jeg er rædselslagen over hvis det skete, jeg er SÅ bange, tænker så tit på det..
Men det er somom han tror hendes adfærd er normal! og jeg kan ikke få det ind i hovedet på ham at det er det altså ikke..
Hvis han "elsker" hunden så højt så er det jo ikke svært at se hvor problemet ligger, den kender jo tydeligvis ikke sin plads.
Sådan som jeg læser dine indlæg så er det ikke en hvalp vi snakker om her. Altså er skaden sket, og sandsynligvis uoprettelig.
Og hvis det skal rettes skal i nok have fat i en profesionel.
Min hårde dom ville være hunden SKAL væk! og den skal til de evige græsmarker.
Ellers synes jeg din kæreste skal betale for en profesionel træner, der skal være vandt til racen. Men det er jo dyrt. Og så vil jeg sige at din kæreste skal have med i sine overvejelse hvilke signaler sådan en hund sender til omverdenen om jeres familie, hvilken betydning det kan have på længere sigt fot jeres bolig situation, der er jo flere og flere steder man ikke må have muskel hunde, har din kærestre lyst til altid at skulle lufte sin hund med mundkurv, vil han leve med risikoen for at den skader jeres barn, når nu hunden allerede er skadet.
Hvis du mener at han vil vælge hunden fremfor jer, så skal du nok i virkeligheden tage jeres forhold op til overvejse..
Kæmpe kram herfra, sikke dog en svær situation at stå i.
Anmeld