Vores Amstaff snapper af mig, og knurer/viser tænder! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Til TS

som jeg også har skrevet før, så havde jeg længe taget min dreng og var smuttet. Men jeg kan efterhånden forstå at det vil du ikke. Så syntes jeg at du skal bestille en tid til aflivning af hunden hos dyrelægen. Fortæl din kæreste at hunden bliver aflivet på eks. mandag, han kan selv vælge om det er ham eller dig der køre den derhen. Ellers så skal han og hunden være ude af døren inden mandag.

Så er valget hans. Du SKAL handle nu, inden den skambider søn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Anonym skriver:

Min kæreste mener det er MIG der er forkert på den, så jeg vil lige høre jeres mening piger.

Vi har en amstaff der gør konstant, bare hun høre det mindste, og hun snapper af en når man skubber hende væk.

i dag gøede hun vores baby direkte ind i hovedet, det skal lige siges at vores søn kun er nogle uger, så han fik sådan et chok at han roterede fuldstændig rundt, og var ved at falde ned af sofaen selv om han lå spændt fast på ammepuden, jeg skubbede til hende og hun bed ud efter mig. Jeg bad hende gå ned i sengen og så knurrede hun voldsomt af mig og viste mig tænder, og blev ved længe sådan! Jeg fik hende smidt ud i køkkenet og lukkede døren, imens jeg havde en MEGET ulykkelig lille dreng der var totalt i chok. 

Jeg vil ikke have hende i nærheden af vores baby, ISÆR fordi hun snapper når man skubber til hende eller bare puffer til hende! Jeg har tænkt på hvad hvis hun gør det ved vores dreng når han bliver ældre?! jeg er så vred over det!

Min kæreste mener det er min egen skyld, han mener det er normalt at hun snapper og knurer af mig. Han siger at efter jeg har skældt hende ud skal jeg trøste hende. Men jeg nægter at gøre det, jeg magter det ikke mere. Jeg mener IKKE det er normalt at en hund skal have lov at bide ud efter folk og knurer og tro hun skal bestemme! 

Vores forhold er blevet rigtig slemt pga hende, og her for tiden skændes vi tit over det. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil have hende i nærheden af mit barn, og når hun gør ting er han på hendes side, og siger det er "klart" at hun gør det.

Jeg er ødelagt, bekymret og deprimeret. 

Jeg ved det lyder hårdt, men havde aflivet den på stedet!!

Hvorfor vente til den gør skade på jeres barn??? Det ville man jo aldrig tilgive sig selv!!!

Anmeld

15. december 2011

Jonatansmor skriver:

Jeg er opvokset med rottweilere og ikke en eneste gang har vi slået/bidt dem i øret eller andre fysiske ting. Det er da kun i afmagt mennesker kan synke så lavt?

Regelmæssig træning er den eneste vej frem med alle slags hunde, de lærer ikke de er nederst ved at få tæsk - det gør dem bare mere nervøse!

Synes efterhånden man ikke helt har fattet at man lever i 2011 - absolut på et yderst underudviklet stadie man holder dyr.

Anmeld

15. december 2011

Clisolka

lljj skriver:

Jeg tror desværre allerede "skaden er sket", mht. at du skulle kunne sætte dig i respekt. Du fortæller, at du er bange for hunden og det kan den fornemme 100 % - Så kan man råbe og skrige så meget man vil, hunden vil stadig fornemme du er bange og ikke få respekt for dig. Det værste er, at din frygt nemt kan blive overført til din søn og at hunden også skræmmer ham, så når han bliver ældre er der en stor sandsynlighed for, at hunden heller ikke kommer til, at få respekt for ham hvilket igen øger chancerne for, at hunden bider..

Godt skrevet 

TS: Jeg ville slet ikke turde være i nærheden af den, hvis den kan mærke du er bange for den - og slet ikke med min søn. Der kan hurtigt ske noget, og det ville jeg ikke turde satse på. 

Jeg kan ikke forstå hvorfor din kæreste beder dig undskylde overfor hunden - hvad skal du undskylde for.. Nej nej så lærer den aldrig at have respekt for dig 

Anmeld

15. december 2011

MaleneG

Dette her er sikkert skrevet før:

Jeg havde promte kørt hunden ned til dyrlægen, og så havde den fået det sidste skud.

ALDRIG i livet om jeg ville have sådan en hund inden for mine døre, som er så usikker at omgåes.

En hund skal til hver en tid have lov til at sige fra, men den må ALDRIG være over rang, sådan at man ikke kan bede den om at flytte sig. Og du er på alle måder underlagt dens dominans, og det er desværre rigtig rigtig svært at komme op igen. 

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

Puha, jeg ville også være konstant nervøs 

Jeg synes du skal bede din kæreste læse alle svarene i denne debat  - så kan han se at det ikke er ham der har ret, og at der altså skal gøres noget.

Synes du skal tage ned og snakke med jeres dyrlæge og spørge ham/hende til råds - og enten få din kæreste med eller få ned på skrift at hundens opførsel bestemt ikke er normal eller i orden 

Anmeld

15. december 2011

Laulund87

Helt seriøst jeg er i chok Uanset hvilken hund det er så slår man den ikke, tæsker den eller sætter sig på den! Det giver slet ikke respekt, det skaber frygt. Puha jeg har helt ondt i maven over at se hvilke "råd" folk giver til hvordan man "sætter hunden på plads"

Til TS: Få hunden aflivet inden den gør stor skade

Anmeld

15. december 2011

Momster89

prøv at ringe til dem her http://www.etologi.dk/

De giver gratis rådgivning til hundeejere med hunde med adfærdsproblemmer

Håber i finder en løsning

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

Laulund87 skriver:

Helt seriøst jeg er i chok Uanset hvilken hund det er så slår man den ikke, tæsker den eller sætter sig på den! Det giver slet ikke respekt, det skaber frygt. Puha jeg har helt ondt i maven over at se hvilke "råd" folk giver til hvordan man "sætter hunden på plads"

Til TS: Få hunden aflivet inden den gør stor skade

jeg er ikke for at man slår hunden eller tæsker den for den sags skyld. Men en amstaff har bare brug for en strammere opdragelse, og hvis det kræver at man sætter sig på den for at sætte sig i respekt så er det bedre end at have en dominerende og utilpas hund ! 

Anmeld

15. december 2011

Laulund87

babyboy2012 skriver:

jeg er ikke for at man slår hunden eller tæsker den for den sags skyld. Men en amstaff har bare brug for en strammere opdragelse, og hvis det kræver at man sætter sig på den for at sætte sig i respekt så er det bedre end at have en dominerende og utilpas hund ! 

Jeg er slet ikke enig, det er ikke måden at opdrage hunden på. I min verden er det synd og grotesk at sætte sig på den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.