Vores Amstaff snapper af mig, og knurer/viser tænder! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Hmm elsker han hunden højere end dig og jeres søn? 

Jeg forstår ikke du tør tage chancen, men sådan er vi forskellige. Jeg vil aldrig kunne tilgive mig selv hvis min søn blev skambidt. Der er jo ingen garanti for at hunden nøjes med at snappe eller et "lille" bid. 

Du må stille stolen for døren over for din kæreste og få ham til at søge noget hjælp til hunden. Noget træning eller lign., det vil måske kunne hjælpe selvom jeg næppe tror det. 

Held og lykke med det. 

Ja, hå¨ber der er en anden løsning end at hun skal væk fra os, ved hvor meget han elsker hende, jeg kan bare snart ikke mere. Hun ødelægger vores forhold og sætter mig på nåle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

aarhusmor

Jeg er målløs over at høre at du finder dig i det. Jeg har haft hunde hele min liv og det er ikke normalt at en hund gør sådan. Det er dog normalt at hunde bliver jealous, men de snapper ikke og viser tænder.

Du og dit barn må væk fra den hund og i det hele taget lyder det som om den hund skal aflives. Man skal kunne være tryg omkring en hund

Anmeld

15. december 2011

sandorff

Anonym skriver:

Jo, men de bliver ikke aflivet. Kun hvis du sælger/giver dem videre, og man må ikke avle på dem.

Tror jeg også, men hun virker så sød når hun ikke gør alle de ting :s føler mig som en dårligt menneske at ville af med hende, men synes bare ikke jeg kan klare det her mere.

du skal ikke føle dig som en dårlig person fordi du tænker på dit barns ve og vel. tænk på hvis der skete noget...
din kæreste er iøvrigt helt forkert på den når han siger du skal sige undskyld til hunden. gør han selv det??? man kan godt høre hvem det er der bestemmer hjemme hos jer - HUNDEN! og det er skidt. du kommer før hunden, det skal den vide. kan du tage dens mad mens den spiser? vores unger kan stå og tage maden ud af munden på væres hund! hun er simpelthen så god som dagen er lang.
men nu er det jo heller ikke samme race, vores er en formel 1 labrador og en dobbermann

Anmeld

15. december 2011

Hailiesmom11

Anonym skriver:

Så jeres hunde knurere og snapper ikke efter jer når i puffer til dem? eller skælder dem ud? 

TAK! jeg føler ingen grund til at undskylde over at hun gør de ting mod mig, men troede jeg var lidt forkert på den, for det får han mig til at føle, han siger det normalrt for racen amstaff. Men kan høre på dig, det IKKE er normalt! 

Nej så absolut ikke, de får tit at vide de skal gå hen og lægge sig, vi råber også af dem engang imellem og så går de slukøret hen og lægger sig og bliver liggende et stykke tid indtil jeg siger de må rejse sig igen..

En hund skal være opdraget og når den er i en familie og specielt med børn skal den ikke ligge som nr 2 men som nr 4 i rang..

DET ER ABSOLUT IKKE NORMALT FOR EN AMSTAFF!!!! Amstaffer kan have et større temperament og have svært ved at koncentrerer sig, de er absolut ikke førstegangshunde eller en hund man skal have hvis man ikke har tid til dem ordentligt, de kræver en fast hånd og en omsorgsfuld ejer der kan sætte dem på plads sådan at de bliver i deres rang..

Det blev lidt langt håber du forstår det...

Anmeld

15. december 2011

frk-stoltze

Anonym skriver:

Hun er 6 år..

Jeg er bare bange for at han vælger hende, for at være ærlig, han mener jo at jeg er led, ond imod HENDE og forkert på den.

Ja det nok en god ide!

Jeg tror hun er jaloux, har hun altid været sådan over for dig?

Jeg kender nogen sam havde en doppermann, (han) og hvis ikke manden havde fat i ham ofte, så kunne hans kone i gå hjemme i huste hvor manden ikke var der, for så knurrede han efter hende og trængte hende op i en krog.

Når han så blev sat på plads jævnligt, så var der aldig noget og hunden var også mere tilpas, fordi det vidste hvem der bestemte.

Hvis han vælger hunden søde, så ville jeg nok give ham et ordenligt spark sammen med hunden, undskyld ..

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg er målløs over at høre at du finder dig i det. Jeg har haft hunde hele min liv og det er ikke normalt at en hund gør sådan. Det er dog normalt at hunde bliver jealous, men de snapper ikke og viser tænder.

Du og dit barn må væk fra den hund og i det hele taget lyder det som om den hund skal aflives. Man skal kunne være tryg omkring en hund

Ja, og jeg er ikke tryg omkring hende. Er blevet bange for at sige fra overfor hende, nærmest rædselslagen, er bange for at hun bider for alvor.

Nemlig, jeg synes heller ikke det er en normal opførsel.. har i hvert fald aldrig mødt en hund der gør sådan når den bliver sat på plads,,

Anmeld

15. december 2011

Flødebollen

Nu har jeg ingen Amstaff, men til gengæld en jagthund, der er meget stædig og vant til at være førerhund.

Når han får skæld ud, falder ørerne helt ned til ansigtet, halen mellem benene og så går han i sit bur.

Du kan kigge på vores hund med "øjnene", og så ved han, hvilken vej, ruten går.

Skubber jeg til min hund, lægger han sig om på ryggen med poterne i vejreet.

Det gælder om, at have 100 % styr på hunden, og det har din kæreste åbenbart ikke. Man skal da aldrig sige "undskyld" til en hund.

Hvis dit barn får af vide, han ikke må spise chokolade, men gør det alligevel - hvad ville du gøre? Rose ham for det, han har gjort eller fortælle ham, at det er forkert ?

Netop.

Jeg synes, det lyder ret uholdbart, at den hund skal være i nærheden af dit (jeres?) barn. Du er jo konstant usikker, og det er ikke engang et værdigt liv for hunden, fordi den bliver ekskluderet. Jeg er bange for, at det her problem kun vil vokse og blive værre.

Skil jer af med den hund. Forklar din kæreste, at det fandeme ikke er normalt at sige undskyld til en hund eller at den skal knurre. Kontakt en dyrelæge, der kan fortælle ham det.

Han er garanteret typen, der skal have det smækket op i ansigtet, før han ser alvoren. Lidt ala "Jeg behøver ikke spise mindre fedt, lige indtil den dag, jeg får en blodprop grundet for høj kolesterol.  - Så stopper jeg til gengæld også".

Anmeld

15. december 2011

frk-stoltze

Hailiesmom11 skriver:

Vi har selv amstaff og ham har jeg da siddet på flere gange også mens jeg var gravid fordi han skulle vide hvor hans plads er i hjemmet..

Hvis hun er bange for hun bider så er der da kun 1 vej for hunden! Hvis man er bange for hunden kan man ikke have den sådan er det bare..

jeps lige det jeg mener.

for ingen tvivl om at det kan være en kanon go hund, men den skal virkelig kende sin plads..!

Anmeld

15. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Min kæreste mener det er MIG der er forkert på den, så jeg vil lige høre jeres mening piger.

Vi har en amstaff der gør konstant, bare hun høre det mindste, og hun snapper af en når man skubber hende væk.

i dag gøede hun vores baby direkte ind i hovedet, det skal lige siges at vores søn kun er nogle uger, så han fik sådan et chok at han roterede fuldstændig rundt, og var ved at falde ned af sofaen selv om han lå spændt fast på ammepuden, jeg skubbede til hende og hun bed ud efter mig. Jeg bad hende gå ned i sengen og så knurrede hun voldsomt af mig og viste mig tænder, og blev ved længe sådan! Jeg fik hende smidt ud i køkkenet og lukkede døren, imens jeg havde en MEGET ulykkelig lille dreng der var totalt i chok. 

Jeg vil ikke have hende i nærheden af vores baby, ISÆR fordi hun snapper når man skubber til hende eller bare puffer til hende! Jeg har tænkt på hvad hvis hun gør det ved vores dreng når han bliver ældre?! jeg er så vred over det!

Min kæreste mener det er min egen skyld, han mener det er normalt at hun snapper og knurer af mig. Han siger at efter jeg har skældt hende ud skal jeg trøste hende. Men jeg nægter at gøre det, jeg magter det ikke mere. Jeg mener IKKE det er normalt at en hund skal have lov at bide ud efter folk og knurer og tro hun skal bestemme! 

Vores forhold er blevet rigtig slemt pga hende, og her for tiden skændes vi tit over det. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil have hende i nærheden af mit barn, og når hun gør ting er han på hendes side, og siger det er "klart" at hun gør det.

Jeg er ødelagt, bekymret og deprimeret. 

har selv muskel hund..

OG der er kun EN vej - hvis den er sådan!!!!!

Hellere nu end når i ender på forsiden af B.T - det har jeg altid "levet" efter - og havde selv en SUPER dejlig tæve - der blev sådan - da den snappede efter (ramte ikke) et barn - så var dens tid kommet !!!

Det er hårdt JA - men de er sku farlige når de er utilregnlige!!!!

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

sandorff skriver:

du skal ikke føle dig som en dårlig person fordi du tænker på dit barns ve og vel. tænk på hvis der skete noget...
din kæreste er iøvrigt helt forkert på den når han siger du skal sige undskyld til hunden. gør han selv det??? man kan godt høre hvem det er der bestemmer hjemme hos jer - HUNDEN! og det er skidt. du kommer før hunden, det skal den vide. kan du tage dens mad mens den spiser? vores unger kan stå og tage maden ud af munden på væres hund! hun er simpelthen så god som dagen er lang.
men nu er det jo heller ikke samme race, vores er en formel 1 labrador og en dobbermann

Ja, han siger undskyld hver gang han rusker i den eller er sur på den selvom den har gjort noget MEGA forkert! og så bliver han vred når jeg skælder hende ud og så IKKE undskylder. Jeg nægter at undskylde til en hund der har gjort noget forkert, på det omfang!

Ja, det kan vi sagtens, men det er kun når hun blivr sur det slår klik i hovedet på hende og hun tror at hun skal bestemme det hele og kan tillade sig alt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.