Vores Amstaff snapper af mig, og knurer/viser tænder! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

raveolution22

Er det første nu den er begyndt og opfører sig sådan.? Lyder meget som om den er jaloux på jeres lille dreng.. Hvis den har været vant til og blive forkælet, og nusset og pusset om, og der så pludselig kommer en fremmede og tager alt dens opmærksomhed. Det kan godt gi lidt drama. Jeg frygter det samme ved vores hund, når vores dreng melder sin ankomst.

Du skal IKKE vise frygt for den, og skæld den ud når den fortjener det.. Og hvis den viser tænder og knurre, så er det hen i dens kurv omgående. Men tilgengæld skal i heller ikk "glemme" den.. Når jeres dreng sover, så nus lidt om den, og gi den noget kærlighed. Så den ikk føler sig tilovers. En amstaff kan blive verdens bedste familie hund (selvom jeg ved der er mange der er uenige i min mening om dette)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

JonTri

få hunden aflivet prompte... eller pak dine og drengens ting og smut... Et bid og drengen kan være dræbt - hvordan kan man overhovedet overveje ikke at aflive hunden

Der var en bruger herinde, der lagde sig i dække for sin søn, da en eller anden kamphund rejste sig fra kurven, for at gå over i sofaen og æde en 5 uger gammel baby - gid jeg kunne huske hendes brugernavn.

Alle hunde er potentielt farlige, men I har en af de værste - og med god grund ulovlige - og det skal man tage seriøst

Og det der med at tæske sin hund - hvis man er så lav at man mener, at der ikke er andre muligheder, så skulle man virkelig overveje sin evne til at opdrage hunde - det er jo galt at slå og decideret tæske dyr - og andre levende væsner!!! Og det skaber IKKE harmoniske dyr.

Håber virkelig ikke ts tøver med at handle - er helt nervøs ved hendes søns ve og vel.

Anmeld

15. december 2011

TrineCT

Anonym skriver:

Min kæreste mener det er MIG der er forkert på den, så jeg vil lige høre jeres mening piger.

Vi har en amstaff der gør konstant, bare hun høre det mindste, og hun snapper af en når man skubber hende væk.

i dag gøede hun vores baby direkte ind i hovedet, det skal lige siges at vores søn kun er nogle uger, så han fik sådan et chok at han roterede fuldstændig rundt, og var ved at falde ned af sofaen selv om han lå spændt fast på ammepuden, jeg skubbede til hende og hun bed ud efter mig. Jeg bad hende gå ned i sengen og så knurrede hun voldsomt af mig og viste mig tænder, og blev ved længe sådan! Jeg fik hende smidt ud i køkkenet og lukkede døren, imens jeg havde en MEGET ulykkelig lille dreng der var totalt i chok. 

Jeg vil ikke have hende i nærheden af vores baby, ISÆR fordi hun snapper når man skubber til hende eller bare puffer til hende! Jeg har tænkt på hvad hvis hun gør det ved vores dreng når han bliver ældre?! jeg er så vred over det!

Min kæreste mener det er min egen skyld, han mener det er normalt at hun snapper og knurer af mig. Han siger at efter jeg har skældt hende ud skal jeg trøste hende. Men jeg nægter at gøre det, jeg magter det ikke mere. Jeg mener IKKE det er normalt at en hund skal have lov at bide ud efter folk og knurer og tro hun skal bestemme! 

Vores forhold er blevet rigtig slemt pga hende, og her for tiden skændes vi tit over det. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil have hende i nærheden af mit barn, og når hun gør ting er han på hendes side, og siger det er "klart" at hun gør det.

Jeg er ødelagt, bekymret og deprimeret. 

Det lyder som om din hund er en tikkende bombe. Den har tydeligt vis ikke forstået at mennesker står over den i hirakiet.

Hvis jeg var dig ville jeg afskaffe den så hurtigt som mulig.

TrineCT

Anmeld

15. december 2011

raveolution22

Og så en hund !! Hva tænker folk på.. ! Så bliver den da i hvertfald først aggerstiv. Og vælte den og sætte sig på den? har da ALDRIG hørt noget ligned.. De folk der gør det. skulle famne ha samme tur.. Fjolser !!!

Anmeld

15. december 2011

Laulund87

raveolution22 skriver:

Og så en hund !! Hva tænker folk på.. ! Så bliver den da i hvertfald først aggerstiv. Og vælte den og sætte sig på den? har da ALDRIG hørt noget ligned.. De folk der gør det. skulle famne ha samme tur.. Fjolser !!!

Nemlig!

Anmeld

15. december 2011

JonTri

raveolution22 skriver:

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

raveolution22 skriver:

ej lad nu være med at himle sådan op. Over for sådan en hund skal der drastiske ting til før man kan sætte sig i respekt. Rolig nu der er jo ingen der snakker om at mishandle den. Bliver den ikke sat i respekt ja så bliver det en evig kamp for hunden om at holde sig i toppen af hierakiet, og det gør den ustabil og gør at man absolut ikke kan stole på den. Det er også fordi der er tale om en amstaff som har et giga stort temperament ! har du nogenset set en hund "opdrage" sine unger ? Det er det samme mennesker gør ved dem og det er noget de kan forstå, og hunden bliver ikke bange for en af den grund. 

Anmeld

15. december 2011

anja89

Anonym skriver:

Min kæreste mener det er MIG der er forkert på den, så jeg vil lige høre jeres mening piger.

Vi har en amstaff der gør konstant, bare hun høre det mindste, og hun snapper af en når man skubber hende væk.

i dag gøede hun vores baby direkte ind i hovedet, det skal lige siges at vores søn kun er nogle uger, så han fik sådan et chok at han roterede fuldstændig rundt, og var ved at falde ned af sofaen selv om han lå spændt fast på ammepuden, jeg skubbede til hende og hun bed ud efter mig. Jeg bad hende gå ned i sengen og så knurrede hun voldsomt af mig og viste mig tænder, og blev ved længe sådan! Jeg fik hende smidt ud i køkkenet og lukkede døren, imens jeg havde en MEGET ulykkelig lille dreng der var totalt i chok. 

Jeg vil ikke have hende i nærheden af vores baby, ISÆR fordi hun snapper når man skubber til hende eller bare puffer til hende! Jeg har tænkt på hvad hvis hun gør det ved vores dreng når han bliver ældre?! jeg er så vred over det!

Min kæreste mener det er min egen skyld, han mener det er normalt at hun snapper og knurer af mig. Han siger at efter jeg har skældt hende ud skal jeg trøste hende. Men jeg nægter at gøre det, jeg magter det ikke mere. Jeg mener IKKE det er normalt at en hund skal have lov at bide ud efter folk og knurer og tro hun skal bestemme! 

Vores forhold er blevet rigtig slemt pga hende, og her for tiden skændes vi tit over det. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil have hende i nærheden af mit barn, og når hun gør ting er han på hendes side, og siger det er "klart" at hun gør det.

Jeg er ødelagt, bekymret og deprimeret. 

Undskyld vis jeg her får såret nogle men sådan en hund skal væk..

Jeg har intet imod racen men den måde jeres hund er på nu er ikke et godt tegn i mine øjne...

Syntes du skal tage en snak med din kæreste om den og spøger ham om hvordan han ville havde det vis du en dag ringede og fortalte at nu havde jeres søn kravlet rundt, kommet til at ramme hunden og nu var i på vej til skadestuen fordi jeres dreng er blevet bidt

Syntes du reagere helt naturligt og fornuftigt med hensyn til jeres hund...
I har nu fået et barn og det må komme i første række

Anmeld

15. december 2011

Jonatansmor

babyboy2012 skriver:

ej lad nu være med at himle sådan op. Over for sådan en hund skal der drastiske ting til før man kan sætte sig i respekt. Rolig nu der er jo ingen der snakker om at mishandle den. Bliver den ikke sat i respekt ja så bliver det en evig kamp for hunden om at holde sig i toppen af hierakiet, og det gør den ustabil og gør at man absolut ikke kan stole på den. Det er også fordi der er tale om en amstaff som har et giga stort temperament ! har du nogenset set en hund "opdrage" sine unger ? Det er det samme mennesker gør ved dem og det er noget de kan forstå, og hunden bliver ikke bange for en af den grund. 

Ej, nu må du stoppe, det er simpelthen noget sludder det der. Og noget gammeldags noget af slagsen endda. Respekt og frygt er altså ikke det samme, frygt får du via fysisk afstraffelse og respekt er noget usagt, noget du som menneske indeholder ved blandt andet at være et roligt væsen og ikke tvivle på din egen magt. Det er noget alle kan lære, med træning.

Som nervøse hunde kan trænes ind i en mere rolig adfærd, men den træning opnåes absolut ikke ved at skabe mere frygt og nervøsitet.

I det her tilfælde handler det vel mest om det skift der er sket i huset. Amstaffs er ikke specielt omstillingsvenlige, det ville man vide hvis man havde sat sig ind i racen inden man fik børn i flokken. Ligesom man ville vide at Amstaffen ikke er for førstegangsejere. Og alle de andre advarsler der er omkring disse indavlede muskelhunde.

Anmeld

15. december 2011

Laulund87

babyboy2012 skriver:

Er du dyrlæge, hundepsykolog eller har noget uddannelse indenfor området?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.