Vores Amstaff snapper af mig, og knurer/viser tænder! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Hailiesmom11

frk-stoltze skriver:

jeps lige det jeg mener.

for ingen tvivl om at det kan være en kanon go hund, men den skal virkelig kende sin plads..!

Enig..

Det er den dejligste hund når den er opdraget, vores datter elsker vores amstaff, hiver ham i ørerne og klapper ham på snuden

Faderen til vores er lige blevet aflivet pga han snappede efter andre hunde, hun er også lige blevet mor så hun tog den rigtige beslutning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Anonym trådstarter

Hailiesmom11 skriver:

Nej så absolut ikke, de får tit at vide de skal gå hen og lægge sig, vi råber også af dem engang imellem og så går de slukøret hen og lægger sig og bliver liggende et stykke tid indtil jeg siger de må rejse sig igen..

En hund skal være opdraget og når den er i en familie og specielt med børn skal den ikke ligge som nr 2 men som nr 4 i rang..

DET ER ABSOLUT IKKE NORMALT FOR EN AMSTAFF!!!! Amstaffer kan have et større temperament og have svært ved at koncentrerer sig, de er absolut ikke førstegangshunde eller en hund man skal have hvis man ikke har tid til dem ordentligt, de kræver en fast hånd og en omsorgsfuld ejer der kan sætte dem på plads sådan at de bliver i deres rang..

Det blev lidt langt håber du forstår det...

Man skal sige til hende hundrede gange før hun ligger sig, det somom hun giver en "fingeren" ..

Ja, jeg forstår

Anmeld

15. december 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

Min kæreste mener det er MIG der er forkert på den, så jeg vil lige høre jeres mening piger.

Vi har en amstaff der gør konstant, bare hun høre det mindste, og hun snapper af en når man skubber hende væk.

i dag gøede hun vores baby direkte ind i hovedet, det skal lige siges at vores søn kun er nogle uger, så han fik sådan et chok at han roterede fuldstændig rundt, og var ved at falde ned af sofaen selv om han lå spændt fast på ammepuden, jeg skubbede til hende og hun bed ud efter mig. Jeg bad hende gå ned i sengen og så knurrede hun voldsomt af mig og viste mig tænder, og blev ved længe sådan! Jeg fik hende smidt ud i køkkenet og lukkede døren, imens jeg havde en MEGET ulykkelig lille dreng der var totalt i chok. 

Jeg vil ikke have hende i nærheden af vores baby, ISÆR fordi hun snapper når man skubber til hende eller bare puffer til hende! Jeg har tænkt på hvad hvis hun gør det ved vores dreng når han bliver ældre?! jeg er så vred over det!

Min kæreste mener det er min egen skyld, han mener det er normalt at hun snapper og knurer af mig. Han siger at efter jeg har skældt hende ud skal jeg trøste hende. Men jeg nægter at gøre det, jeg magter det ikke mere. Jeg mener IKKE det er normalt at en hund skal have lov at bide ud efter folk og knurer og tro hun skal bestemme! 

Vores forhold er blevet rigtig slemt pga hende, og her for tiden skændes vi tit over det. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil have hende i nærheden af mit barn, og når hun gør ting er han på hendes side, og siger det er "klart" at hun gør det.

Jeg er ødelagt, bekymret og deprimeret. 

syn helt klart din kæreste har misforstået et eller andet om hundeopdragelse.At trøste den efter skældud giver ikke rigtig mening. Kender mange der har store hunde, og muskelhunde, og fælles var at de alle opdragede på den måde at 1 gang den gjorde noget lignende bed de den hårdt i øret og viste hvem der bestemte (lige som hvalpens moder). Men kunne godt lyde som om det løb er kørt. tror den er jaloux, og er derfor vigtigt man tager sig tid til at gøre dem bekendt med hinanden (barn og hund), men i dín situation var det heller ikke noget jeg turde. syns i seriøst skal overveje om den skal blive hos jer, nu den lille er der .

Anmeld

15. december 2011

Hailiesmom11

Anonym skriver:

Man skal sige til hende hundrede gange før hun ligger sig, det somom hun giver en "fingeren" ..

Ja, jeg forstår

Det er fordi hun ikke respekterer dig så, for sådan har vores også gjort overfor mig indtil jeg satte ham på plads.. Og jeg gjorde det bare fordi det var nødvendigt, han er en stor hund på 45 kg så han kunne nemt overvinde lille mig..

Jeg har sat mig på ryggen af ham for at holde ham nede og så hold hans hoved ned med begge hænder og det har virket, men han er nu også kun 1½ nu...

Hvis din kæreste ikke kan se der er et problem og vælger hunden framfor dig og jeres søn, så er han sku heller ikke værd at samle på!

Anmeld

15. december 2011

sandorff

Anonym skriver:

Ja, han siger undskyld hver gang han rusker i den eller er sur på den selvom den har gjort noget MEGA forkert! og så bliver han vred når jeg skælder hende ud og så IKKE undskylder. Jeg nægter at undskylde til en hund der har gjort noget forkert, på det omfang!

Ja, det kan vi sagtens, men det er kun når hun blivr sur det slår klik i hovedet på hende og hun tror at hun skal bestemme det hele og kan tillade sig alt!

det er fuldstændigt forkert han siger undskyld og forlanger du gør det samme. jeg siger det igen, den hund skulle ikke være i nærheden af mit barn. heller forbygge end at skulle rette op på skaderne EFTER den har flænset din søn.
jeg er rigtig barsk at høre på, jeg ved det godt

Anmeld

15. december 2011

frkrbj

Nej en hund skal ikke opfører sig sådan, men det slår mig at du skriver at din kæreste går amok på den? Og du har lyst til at give den tæsk? Jeg siger ikke at I slår den, men hvis JEG var hund ville jeg sku også være en bitter skid...Det er klart hunden er som den er og hopper med på vognen at den havde bedst af en sprøjte

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

frkrbj skriver:

Nej en hund skal ikke opfører sig sådan, men det slår mig at du skriver at din kæreste går amok på den? Og du har lyst til at give den tæsk? Jeg siger ikke at I slår den, men hvis JEG var hund ville jeg sku også være en bitter skid...Det er klart hunden er som den er og hopper med på vognen at den havde bedst af en sprøjte

en amstaff er en hund der skal have sandheden at føle før den forstår at den er lavest i hierakiet. derfor skal man være hård ved den 

Anmeld

15. december 2011

frkrbj

Men man hverken tæsker eller går amok på dem! Det gør man da bare ikke! Har selv haft store hunde så ved godt hvordan de skal opdrages!

Anmeld

15. december 2011

lljj

Kære anonym..

Sikke en træls situation. Jeg er også enige med de andre om, at hunden skal væk og jeg er ked af at høre, at du tror din kæreste vælger hunden frem for jer -  her ser jeg så et ret stort problem, men det er ikke det dit spørgsmål drejer sig om...

Jeg tror desværre allerede "skaden er sket", mht. at du skulle kunne sætte dig i respekt. Du fortæller, at du er bange for hunden og det kan den fornemme 100 % - Så kan man råbe og skrige så meget man vil, hunden vil stadig fornemme du er bange og ikke få respekt for dig. Det værste er, at din frygt nemt kan blive overført til din søn og at hunden også skræmmer ham, så når han bliver ældre er der en stor sandsynlighed for, at hunden heller ikke kommer til, at få respekt for ham hvilket igen øger chancerne for, at hunden bider..

Jeg håber virkelig at du for din og sønnens skyld, finder en løsning..

Anmeld

15. december 2011

Jonatansmor

Men man hverken tæsker eller går amok på dem! Det gør man da bare ikke! Har selv haft store hunde så ved godt hvordan de skal opdrages!

Jeg er opvokset med rottweilere og ikke en eneste gang har vi slået/bidt dem i øret eller andre fysiske ting. Det er da kun i afmagt mennesker kan synke så lavt?

Regelmæssig træning er den eneste vej frem med alle slags hunde, de lærer ikke de er nederst ved at få tæsk - det gør dem bare mere nervøse!

Synes efterhånden man ikke helt har fattet at man lever i 2011 - absolut på et yderst underudviklet stadie man holder dyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.