Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Maalene

Jeg fik en ny JM 11 minutter før vores vidunder kom til verden - så jeg vil desværre ikke engang kunne genkende hende i dag og kan heller ikke huske hendes navn, da hun kom og præsenterede sig midt i mine presseveer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Mette.

Wimmie skriver:

Dejligt - det lyder jo lidt som en drømmefødsel så - i hvert fald hvis du følte dig tryg 

Men det betyder bare så meget at det er en jordemoder der kan sit kram (det kan de fleste jo nok, men det er bare ikke alle man "svinger" med)

Det var det bestemt også, og det gik så let som jeg have håbet. Og bedst af alt ingen smertelindring som jeg havde ønsket, men der var nærmest heller ikke tid.

Min jordemoder har altid været lidt sådan "streng", men på en god måde. Dog var hun bare helt perfekt til fødslen, og var rigtig god til at sige du skal gøre sådan og sådan på en bestemt med kærlig måde, lige hvad man har brug for når man bare har ondt og ikke forstår ret meget af hvad der foregår omkring en.

Jeg håber du får en ligeså god oplevelse, og at det bliver inden alt for længe. Man er så utålmodig til sidst.

Anmeld

14. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wimmie skriver:

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Kendte i jordemoderen i forvejen?

Var hun god/behagelig?

Gode og dårlige oplevelser?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

jeg fødte på hvidovre hospital, men der var toforskellige jordmødre i de 5 timer og 17 min. det tog. kendte dem ikke i forvejen. synes nr. 2 var bedre til at guide mig, men ellers synes jeg ikke jeg fik opbygget noget bånd eller lign.

Anmeld

14. december 2011

Isabella_mor

Wimmie skriver:

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Var hun god/behagelig?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

jeg nåede at have 5 jordemoderskift under min fødsel.. så jeg syntes der var for mange mennesker at tage hensyn til. der var også jordm, stud. med  hos nogle af dem. 

men den første jeg havde syntes jeg var fantastisk. men det var jo nok fordi at det var hende der tog imod mig og spredte tryghed hvor jeg var allermest utryg ved situationen.. 

men jeg kan ikke huske hendes navn. kun hendes væsen.. 

Anmeld

14. december 2011

twinny

Jeg kendte ikk den jordemoder, jeg havde...

Hun havde en studerende med.

De var begge skide søde og virkelig hjælpsomme... Det var helt fantastisk..

Deres vagt sluttede lige inde mine presveer, de blev dog til børne var født... Men hende der kom efter og skulle tage sig af mig inden jeg kom op på barselsafsnittet var en sur k*lling....

Anmeld

14. december 2011

K&S

Wimmie skriver:

Var hun god/behagelig?

Jeg kendte ikke jordemoderen i forvejen, men hun var helt fantastisk...!  Opmuntrende, glad, smilende, rolig og meget opmærksom  men også meget hård og kontant, da jeg skulle presse - for der skulle han bare ud NU...!

Og jeg (vi) kunne bestemt ikke mærke på hende, at hun havde været på arbejde i næsten 24 timer, da jeg fødte (det fortalte hun også først, da jeg havde født)  jeg var hendes 3. fødsel og hun nåede da også lige en mere efter mig, inden hendes vagt sluttede

Jeg fødte på Hvidovre Hospital

Anmeld

15. december 2011

Nanastep

Toshiba skriver:

MEGET.... tænker tit på hvor dejlig et menneske hun var - og liiiige gøre lidt ekstra så man bare blev super glad og rørt

Hun tog sig også lige tid til at anbefale jeg søgte den fulde forældremyndighed - og printede papirer osv ud til det...

Det er jo slet ikke hendes opgave - men hun var bare super venlig og hjælpsom

Ej hvor vildt at hun gjorde det for dig :-)
Hvor gavmildt.
Super fantastisk kvinde.
Når jeg skal have nummer to engang så gør jeg alt
for at få hende igen!!!!;-)

Anmeld

15. december 2011

Clisolka

Var hun god/behagelig?

Hmm jeg havde 3 holdskift under min fødsel, jeg kendte ingen af dem i forvejen. Jeg skulle oprindeligt føde på Holbæk Sygehus, men 3 uger inden termin blev jeg tilknyttet Rigshospitalet, så jeg lærte ingen af jordemødrene at kende inden. 

For mig var det lidt forvirrende at hilse på en ny hver gang de havde skift, men sådan var det. De 2 af skiftene var der 2 jordemødre med  så havde jeg flere jeg skulle holde styr på  Alle jordemødrene var søde.

Navne kan jeg ikke give dig, for jeg kan ikke huske et af dem 

Anmeld

15. december 2011

_-Kathrine-_

Jeg havde en rigtig god jordmoder med mig hele vejen igennem, som sad ved min side og heppede på mig og hjalp i de situationer hvor det hele bare var mega frustrerende... Havde presseveer fra jeg var 5 cm åben og det gjorde bare naller!

Hun nåede lige at sy mig sammen og få snakket lidt inden hun fik fri, så det var dejligt kun at have en enkelt jordemoder igennem min lynfødsel på 6 1/2 time!
Hun var med til at gøre min fødsel " behagelig" og var hele tiden obs på om min mand også var ok, og hun fik ham faktisk til at kigge med da hovedet var på vej ud, hvilket jeg ikke troede han havde lyst til, men både han og jeg følte os helt trygge i hendes hænder!
Samtidig jokede hun også lidt ind imellem, når hun fornemmede at det var ok! Simpelthrn 110 % tilstede!
Min største frygt var virkelig at sk*** ud over det hele, men det tog hun meget afslappet:" du skider bare, Kathrine! Det har jeg altså set før"

Det sjove er så, at en kollega spurgte mig efterfølgende hvem jeg fødte med, og da hun hørte det var hende, fortalte hun at hun også havde været der til hendes fødsel og hun overhovedet ikke brød sig om hende! Min kollega havde så også en rigtig ubehagelig fødsel, og hvis deres kemi ikke lige var så god, samtidig med at det blev ubehageligt, så er opfattelserne jo meget forskellige!

Det blev jo langt.... jeg fødte på Skejby!

Anmeld

15. december 2011

lille83

jeg kan kun huske fornavne på jordenoderen under mine 2 fødsler, men det gik også meget stærkt!

1. gang var vi på fødegangen 1/2 timeog 2. gang nåede vi kun at være der 15 min til babyen var født...

så hvem der lige var hvor og hvad de hed husker jeg ikke. var selv overrasket over der ikke gik længere tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.