Jeg havde en rigtig god jordmoder med mig hele vejen igennem, som sad ved min side og heppede på mig og hjalp i de situationer hvor det hele bare var mega frustrerende... Havde presseveer fra jeg var 5 cm åben og det gjorde bare naller!
Hun nåede lige at sy mig sammen og få snakket lidt inden hun fik fri, så det var dejligt kun at have en enkelt jordemoder igennem min lynfødsel på 6 1/2 time!
Hun var med til at gøre min fødsel " behagelig" og var hele tiden obs på om min mand også var ok, og hun fik ham faktisk til at kigge med da hovedet var på vej ud, hvilket jeg ikke troede han havde lyst til, men både han og jeg følte os helt trygge i hendes hænder!
Samtidig jokede hun også lidt ind imellem, når hun fornemmede at det var ok! Simpelthrn 110 % tilstede!
Min største frygt var virkelig at sk*** ud over det hele, men det tog hun meget afslappet:" du skider bare, Kathrine! Det har jeg altså set før"

Det sjove er så, at en kollega spurgte mig efterfølgende hvem jeg fødte med, og da hun hørte det var hende, fortalte hun at hun også havde været der til hendes fødsel og hun overhovedet ikke brød sig om hende! Min kollega havde så også en rigtig ubehagelig fødsel, og hvis deres kemi ikke lige var så god, samtidig med at det blev ubehageligt, så er opfattelserne jo meget forskellige!
Det blev jo langt....

jeg fødte på Skejby!

Anmeld