Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Wimmie

maria_wt skriver:

Jeg havde 3 forskellige da Ene blev født.. kl 17-09... De var alle 3 gode på deres egen måde, men var glad for at det blev den sidste som skulle få Ene ud.. Hun var bedst

Jeg har ikke noget dårligt at sige

Hvor dejligt 

Det er jo lige sådan det skal være 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Wimmie

Toshiba skriver:

ja hun var SÅ sød... og anbefalede efter fødslen jeg søgte den fulde forældre myndighed og printede papirer osv ud..

Hun var SÅ sød

Dejligt 

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

LunaLykke skriver:

Ja, det er meget forskelligt. Under normale omstændigheder hader jeg faktisk når folk taler sådan til mig, altså nærmest kommanderer med mig. Men med veer og alt det der, så skulle man bare ikke sige tutte-nutte til mig, det kunne jeg SLET ikke overskue. Jeg skulle bare have det overstået, og de skulle bare gøre det der gik hurtigst uden for meget sniksnak Tror de fornemmer lidt på den enkelte kvinde, hvilken type hun er. Jeg sagde nemlig flere gange "hvad skal der ske?!, fortæl mig noget!" og snakkede også nogen gange lidt hårdt til dem. Så de lurede nok ret hurtigt hvilken type jeg var Men da jeg blev bange fordi de ikke vidste hvordan babyen havde det, og jeg skulle have ks, der blev tonen anderledes

Det er da i hvert fald en fordel at få en jordemoder med situationsfornemmelse - og fornemmelse for hvordan den fødende er og reagerer; det lyder som om du har været heldig med din 

Det betyder rigtig meget - især når man ikke har prøvet det før.

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Krussedulle skriver:

Første gang fødte jeg med afdelingsjdm ( i Slagelse) og hun var bare SÅ fantastisk! Hun blev endda og tog imod min dreng 50 min efter hun havde fri! kan dog ikke huske så meget fra den aften, da jeg var dårlig og havde næsten 40 i feber.. .... Anden gang var lige så god, fødte i vand og den jdm der var med, var så sød og forstående.. det var i Næstved.. Glæder mig til at skulle føde der igen, de er så flinke!

Lyder som nogle dejlige oplevelser - det er jo sådan noget man gerne vil høre 

Det betyder jo nok også ufatteligt meget - en dårlig oplevelse skal jo helst ikke afskrække én fra at få flere børn, hehe - men de gode oplevelser gør jo klart at man er mere rolig 2. gang (og flere)

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

AnneBJ skriver:

Jeg havde det præcis ligesådan!! Det var lgie ved at kikse med hende Laura i starten, fordi hun var SÅ rolig. Så til sidst sagde jeg til hende at jeg kunne ikke finde ud af hvad hun bad mig om. Hun blev ved at insisterere på at jeg skulle trække vejret på den og den måde, men jeg kunne ikke koncentrere mig. Så hun spurgte om hun skulle komme og hjælpe mig, og jeg takkede ja. Fra da af, sad hun en halv time på en skammel foran fødelejet, så hendes hoved var i højde med mit, og trak vejret præcis som jeg skulle sammen med mig!

Så altså, sig til, hvis du ikke forstår, føler de overhører dig, eller noget helt 3.

Tak for råd - jeg er heldigvis generelt en rolig person - også under smerte og i pressede situationer, så det bliver meget spændende hvordan jeg kommer til at reagere under en fødsel. Jeg håber i hvert fald at jeg vil være i stand til at høre efter hvad de fortæller mig 

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Morellen skriver:

Jeg var tilknyttet distriktsjordmødrerne, og fødte i Aalborg. Distriktsjordmødrerne har en meget rar ordning med at ens egen jordmoder er med på hele fødselen. Så jeg havde en fantastisk god og erfaren jordmoder som både min mand og jeg kendte. Hun var med os fra kl 7 om morgenen til 21 om aftenen Helt fantastisk var det!!

Det var jo helt perfekt så; i hvert fald når det er en person man kender, er tryg ved og som ved lidt om hvordan man selv er 

Sådan gad jeg godt at det også var her, men det er der desværre ingen garanti for. Dog mener min jordemoder at der er en god chance for at hun vil have vagt i hvert fald noget af tiden når jeg skal føde... med mindre det ikke lige rammer hendes vagt og jeg får en lynfødsel, hehe 

Anmeld

14. december 2011

Mette.

Wimmie skriver:

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Kendte i jordemoderen i forvejen?

Var hun god/behagelig?

Gode og dårlige oplevelser?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

Jeg var så heldig at hende jordemoderen jeg havde gået ved hele graviditeten var på vagt den nat jeg fødte, så jeg havde hende med i hele forløbet.

Min fødsel gik ret stærkt, kom på fødegangen kl. ca. 5 om morgenen, og allerede kl. 7.13 fødte jeg vores datter, så jeg synes ikke jeg nåede ret meget, og slet ikke at tale ret meget om noget som helst, inden hun var ude. Hun var dog rigtig sød og hjalp med lige det jeg ønskede den korte tid jeg var der. Jeg fødte på Skejby i Århus..

Anmeld

14. december 2011

MorEllen

Wimmie skriver:

Det var jo helt perfekt så; i hvert fald når det er en person man kender, er tryg ved og som ved lidt om hvordan man selv er 

Sådan gad jeg godt at det også var her, men det er der desværre ingen garanti for. Dog mener min jordemoder at der er en god chance for at hun vil have vagt i hvert fald noget af tiden når jeg skal føde... med mindre det ikke lige rammer hendes vagt og jeg får en lynfødsel, hehe 

Ja det var iallefall meget rart. Sådan burde det være flere steder.

Vi får håbe din jordmoder haver ret så Det er fantastisk rart at se et kendt ansigt i en sådan situation! Held og lykke med den kommende tid Håber du slipper at holde juleaften på føden

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Mette. skriver:

Jeg var så heldig at hende jordemoderen jeg havde gået ved hele graviditeten var på vagt den nat jeg fødte, så jeg havde hende med i hele forløbet.

Min fødsel gik ret stærkt, kom på fødegangen kl. ca. 5 om morgenen, og allerede kl. 7.13 fødte jeg vores datter, så jeg synes ikke jeg nåede ret meget, og slet ikke at tale ret meget om noget som helst, inden hun var ude. Hun var dog rigtig sød og hjalp med lige det jeg ønskede den korte tid jeg var der. Jeg fødte på Skejby i Århus..

Dejligt - det lyder jo lidt som en drømmefødsel så - i hvert fald hvis du følte dig tryg 

Men det betyder bare så meget at det er en jordemoder der kan sit kram (det kan de fleste jo nok, men det er bare ikke alle man "svinger" med)

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Morellen skriver:

Ja det var iallefall meget rart. Sådan burde det være flere steder.

Vi får håbe din jordmoder haver ret så Det er fantastisk rart at se et kendt ansigt i en sådan situation! Held og lykke med den kommende tid Håber du slipper at holde juleaften på føden

Ja, det vil være rart at se et kendt ansigt derinde - men ellers...bare de er søde og dygtige, så er jeg glad 

Og ja, alt andet end lige juleaften 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.