Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

AnneBJ

Jeg kom ind på FG kl. 2 om morgenen. Jeg var helt nede over at jeg sikkert bare blev sendt hjem igen, var 41+4 og sat igang, og forsikret om at det nok ville tage laaaang tid.

Laura tog imod mig, og var helt fantastisk. Ung og rolig, og jeg var i fødsel så jeg måtte blive. Jeg var nødt til at være lidt alene i starten, fordi de havde megatravlt. Der blev ringet en JDM ind, som skulle komme hjemmefra, og i det tidsrum kom der jænvligt sosuer og jdm bagvagt og kiiggede til mig. Efter ca. 1 time, kom jdm bagvagt sammen med Laura, for hun synes jeg skulle "have" hende.

Fra det tidspunkt forlod hun ikke min stue igen, før hendes vagt var slut kl. 7. Hun var fantastisk. Da hun gik kom Birgit - hun var endnu mere fantastisk!! Hun jokede, beroligede, støttede og var lgie præcis som det var bedst for os. Kl. 7.42 er Felix født, og Birgit syede mig, og kiggede ind et par gange inden vi kunne flyttes på Storken omkring middag.

Jeg har ikke "knyttet" bånd eller noget, men jeg håber voldsomt på, at få Birgit som konsultationsJDM næste gang jeg er gravid, og endnu bedre at føde med hende! Jeg havde ikke mødt nogle af dem før - jeg fødte i Kolding.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Mira0911

Wimmie skriver:

Ah ok, det vidste jeg jo egl. godt - læste vist bare lidt for hurtigt hen over navnene 

Men så var det da godt at i det mindste én af oplevelserne var gode, hehe - og at det ikke afskrækkede dig helt fra at føde igen 

Ja lige præcis... 

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Ranarupta skriver:

Jeg havde tre jm'e under fødslen og den sidste havde en jm-studerende med som i den grad manglede situationsfornemmelse!

Den første JM var den absolut bedste. Jeg kendte hende ikke, men vi klikkede fra første øjeblik.
Den anden JM var hende, jeg gik til konsultationer hos og hun var fin.
Den tredie tog jeg ikke rigtigt stilling til. Den studerende tog al min fokus
Men jeg ved at JM var handlekraftig, da det blev nødvendigt.

Jeg ville allerhelst have haft den første hele vejen igennem - men ok - det er vist lidt hårdt at være på vagt i 19 timer

Ja, det er naturligvis det trælse ved at være i fødsel så længe; hvis man har en god jordemoder fra starten og hun så bliver "skiftet ud" 

Min konsultations-jordemoder siger at der er ret stor chance for at jeg kommer til at møde hende derinde da hun har mange vagter her i december, men det er selvfølgelig ikke sikkert at hun kommer til at være der hele vejen igennem.

Så må man jo bare håbe på at den anden/de andre er lige så rare 

Men træls med den studerende - man kan da bare håbe hun har lært lidt og er blevet bedre 

Anmeld

14. december 2011

Lise

Wimmie skriver:

Kendte i jordemoderen i forvejen?

Var hun god/behagelig?

Gode og dårlige oplevelser?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

Jeg fødte begge mine unger på Hvidovre Hospital. Den første jordemoder hed Ulla etellerandet tyskklingende, og den anden hed Louise Hedegaard.

Jeg kendte ingen af dem i forvejen.

Ulla var en meget bestemt dame, men jeg var også en træt fødende, så det var vist det der skulle til. Hun var også rigtig sød. Louise var helt fantastisk. Hun var ét stort smil fra ende til anden. Det var også en rigtig god fødsel, som ikke tog andet end et par timer.

Gode/dårlige oplevelser. Tror kun jeg har gode. Har et par rigtig gode fødsler bag mig, hvor jeg konstant følte mig i trygge og kompetente hænder. Min krop gjorde som den skulle, og det gjorde mand, jordemoder og børnene der skulle fødes også. Ingen dårlige oplevelser herfra  

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

AnneBJ skriver:

Jeg kom ind på FG kl. 2 om morgenen. Jeg var helt nede over at jeg sikkert bare blev sendt hjem igen, var 41+4 og sat igang, og forsikret om at det nok ville tage laaaang tid.

Laura tog imod mig, og var helt fantastisk. Ung og rolig, og jeg var i fødsel så jeg måtte blive. Jeg var nødt til at være lidt alene i starten, fordi de havde megatravlt. Der blev ringet en JDM ind, som skulle komme hjemmefra, og i det tidsrum kom der jænvligt sosuer og jdm bagvagt og kiiggede til mig. Efter ca. 1 time, kom jdm bagvagt sammen med Laura, for hun synes jeg skulle "have" hende.

Fra det tidspunkt forlod hun ikke min stue igen, før hendes vagt var slut kl. 7. Hun var fantastisk. Da hun gik kom Birgit - hun var endnu mere fantastisk!! Hun jokede, beroligede, støttede og var lgie præcis som det var bedst for os. Kl. 7.42 er Felix født, og Birgit syede mig, og kiggede ind et par gange inden vi kunne flyttes på Storken omkring middag.

Jeg har ikke "knyttet" bånd eller noget, men jeg håber voldsomt på, at få Birgit som konsultationsJDM næste gang jeg er gravid, og endnu bedre at føde med hende! Jeg havde ikke mødt nogle af dem før - jeg fødte i Kolding.

Åh, det lyder jo helt igennem som en fantastisk oplevelse  Det er virkelig sådan noget jeg håber på, da jeg som sagt ikke frygter fødselen i sig selv (smerterne osv.) - men mere er bange for at få en dårlig oplevelse, en træls jordemoder eller andet der overskygger det gode.

Det værste vil være sådan en JM der bare virker ligeglad - eller én der ikke er god til at kommunikere hvad man skal gøre 

Anmeld

14. december 2011

Krussedulle

Wimmie skriver:

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Kendte i jordemoderen i forvejen?

Var hun god/behagelig?

Gode og dårlige oplevelser?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

Første gang fødte jeg med afdelingsjdm ( i Slagelse) og hun var bare SÅ fantastisk! Hun blev endda og tog imod min dreng 50 min efter hun havde fri! kan dog ikke huske så meget fra den aften, da jeg var dårlig og havde næsten 40 i feber.. .... Anden gang var lige så god, fødte i vand og den jdm der var med, var så sød og forstående.. det var i Næstved.. Glæder mig til at skulle føde der igen, de er så flinke!

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Lise skriver:

Jeg fødte begge mine unger på Hvidovre Hospital. Den første jordemoder hed Ulla etellerandet tyskklingende, og den anden hed Louise Hedegaard.

Jeg kendte ingen af dem i forvejen.

Ulla var en meget bestemt dame, men jeg var også en træt fødende, så det var vist det der skulle til. Hun var også rigtig sød. Louise var helt fantastisk. Hun var ét stort smil fra ende til anden. Det var også en rigtig god fødsel, som ikke tog andet end et par timer.

Gode/dårlige oplevelser. Tror kun jeg har gode. Har et par rigtig gode fødsler bag mig, hvor jeg konstant følte mig i trygge og kompetente hænder. Min krop gjorde som den skulle, og det gjorde mand, jordemoder og børnene der skulle fødes også. Ingen dårlige oplevelser herfra  

Skønt 

Det er lige hvad jeg håber på - en helt igennem god oplevelse og jordemor/mødre der bare forstår at få én til at føle sig tryg og i gode hænder.

Jeg tror bestemt også det kan være en fordel at en JM både kan være bestemt når der er brug for det og samtidig sød og forstående 

Anmeld

14. december 2011

Mor Christa

Wimmie skriver:

Hvor dejligt 

Jeg kan da godt forestille mig at man kan blive en anelse nervøs over en helt ny (næsten)uddannet jordemoder, men så længe hun har back-up så er det nok ikke helt slemt. Men de har jo alle været nye på et tidspunkt og så er det jo bare skønt for jer begge at det var en god oplevelse - det har helt sikkert også betydet meget for hende at du var glad og kunne rose hende bagefter 

Har også gode erfaringer med Herning Sygehus...godt nok har jeg ikke født derinde men er blevet opereret derinde og de har nogle rigtig søde og behagelige sygeplejersker 

Jeg e rhelt sikkert også glad for Herning sygehus. De var også rigtig søde da vi var på pationthotellet dagene efter fødslen! 
Ja - lige da hun sagde at hun ikke var færdiguddannet var jeg sådan liiidt... Men altså jeg glemte det med det samme. HUn virkede SÅ proffesionel og var simpelthen så sød!
Og ja - hun sagde også at hun var meget glad for mine rosende ord. Men hun fortjente dem virkelig, så synes helt sikkert hun skulle have dem med på vejen!

Anmeld

14. december 2011

AnneBJ

Wimmie skriver:

Åh, det lyder jo helt igennem som en fantastisk oplevelse  Det er virkelig sådan noget jeg håber på, da jeg som sagt ikke frygter fødselen i sig selv (smerterne osv.) - men mere er bange for at få en dårlig oplevelse, en træls jordemoder eller andet der overskygger det gode.

Det værste vil være sådan en JM der bare virker ligeglad - eller én der ikke er god til at kommunikere hvad man skal gøre 

Jeg havde det præcis ligesådan!! Det var lgie ved at kikse med hende Laura i starten, fordi hun var SÅ rolig. Så til sidst sagde jeg til hende at jeg kunne ikke finde ud af hvad hun bad mig om. Hun blev ved at insisterere på at jeg skulle trække vejret på den og den måde, men jeg kunne ikke koncentrere mig. Så hun spurgte om hun skulle komme og hjælpe mig, og jeg takkede ja. Fra da af, sad hun en halv time på en skammel foran fødelejet, så hendes hoved var i højde med mit, og trak vejret præcis som jeg skulle sammen med mig!

Så altså, sig til, hvis du ikke forstår, føler de overhører dig, eller noget helt 3.

Anmeld

14. december 2011

MorEllen

Jeg var tilknyttet distriktsjordmødrerne, og fødte i Aalborg. Distriktsjordmødrerne har en meget rar ordning med at ens egen jordmoder er med på hele fødselen. Så jeg havde en fantastisk god og erfaren jordmoder som både min mand og jeg kendte. Hun var med os fra kl 7 om morgenen til 21 om aftenen Helt fantastisk var det!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.